Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Fidolinux
Ny bruger
Oprettet: 22-Juli-2006
Status: Offline
Point: 12
|
Emne: Hvilken software, når der ikke er tv kort Sendt: 16-Januar-2008 kl. 20:11 |
Har fået fingre i en fin lille maskine til tvet. Men hvilken software skal der på ? Den skal kunne flg.:
Streame fra NAS server på netværk (mp3, mp4, ogg. avi, xvid, divx, mpg)
Må gerne minde om MythTV bare uden tv delen.
Jukebox funktion for al musikken
Kort sagt, mediacenter software uden TV delen, men med samme overskuelige menuer ;)
Hvad kan anbefales ? Om det er til windows eller *nix er ligemeget.
Redigeret af Fidolinux - 16-Januar-2008 kl. 20:12
|
 |
Nagash
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
|
Sendt: 16-Januar-2008 kl. 23:03 |
Jeg har selv stor glæde af Media Portal, og har brugt det gennem de sidste tre år nu. Jeg har forsøgt mig to gange med MCE. Først med MCE 2005, og så senere med Vista MCE. Det bliver jeg bare aldrig gode venner med. MCE efterlader for mange ønsker tilbage, og virker altså ikke gennemført nok til mig.
Jeg har ikke truffet beslutningen pg.a. noget med undertekster eller andet, for jeg har heller ikke selv tv-kort i min HTPC. Det skal siges at Media Portal kræver lidt mere at sætte sig ind i end MCE, men jeg må sige at det alligevel ikke er så langhåret som man frygter. Og der er og tilknyttet et yderst effektivt forum, hvor der altid er en der kan hjælpe dig.
Bare lige som en sidebemærkning kan jeg sige dig at min kæreste faktisk synes at MP er nemmere at styrre end MCE, efter hun har vendt sig til det. Det blev jeg faktisk lidt forundret over.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
|
Sendt: 16-Januar-2008 kl. 23:06 |
Hvad med MediaPlayer?
Den kan vist det du beder om, men knap så god som MCE
Organiser din musik på en server (lad os kalde den Svend)
Start MediaPlayer op og fortæl den hvor musikken er (på Svend)
Lad MediaPlayer tygge musikken igennem
Gentag processen med alle de PCere du har, og de kan derefter afspile musikken som ligger på Svend
En anden mulighed er MCE 2005 eller Vista MCE de kan det også
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Nagash
Guld medlem
|
Sendt: 17-Januar-2008 kl. 01:10 |
MediaPlayer kan da bruges ja, det samme kan Winamp, men de er ikke særlig brugervenlige på en HTPC. Det er nu rarest med et overskueligt menusystem som MCE og Media Portal bruger. Og FidoLinux nævner jo netop også at det gerne må minde om MythTV.
|
 |
Fidolinux
Ny bruger
|
Sendt: 17-Januar-2008 kl. 19:51 |
Jeg tror jeg smider media portal på, når den ellers engang er færdig med at hente alle de mange opdateringer.... :P
|
 |
Nagash
Guld medlem
|
Sendt: 18-Januar-2008 kl. 00:51 |
Tror du bliver glad for valget. Jeg mangler i hvert fald stadig at se et bedre alternativ. Ikke nok med det. De er nu gået igang med at lægge sidste hånd på den færdige udgave er version 1 nu, og er så småt gået igang med udviklingen af version 2. Hvad den helt præcis kommer til at indeholde ved jeg ikke, men der skulle være en del i støbeskeen.
|
 |
Fidolinux
Ny bruger
|
Sendt: 18-Januar-2008 kl. 12:59 |
iflg det jeg kan se på beskrivelserne rundt omkring, kommer vers. 2 til at være rigtig lækker :P
|
 |