recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T hvor mange kanaler kan hentes ned?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T hvor mange kanaler kan hentes ned?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
the-box Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2007
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T hvor mange kanaler kan hentes ned?
    Sendt: 17-Januar-2008 kl. 12:08
Hvis man har et DVB-T tvkort kan man så f. eks se DR1 imens man optager på DR2 og TV2, eller er det kun muligt at hente en kanal ned ad gangen? Hvordan ser lignende situation ud med DVB-C?
Til top
poul-r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2004
Sted: Denmark
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 12:12

Hvis fjernsynet har en dvb-t tuner, kan du godt se en anden dvb-t kanal.

Det samme gør sig gældende vedrørende dvb-c. Hvis fjernsynet har en dvb-c tuner, kan man se en anden dvb-c kanal en den man optager.

Til top
the-box Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 12:16
TV'et skal bare bruges som panel. Hvordan ser det ud med tvkort til ens HTPC?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 12:22

Teknisk set er der intet i vejen for, at du med 1 tunerkort ser et program og optager et eller flere kanaler samtidig på samme mux, og da DR1, DR2 og TV2 ligger på samme mux, så kan det lade sig gøre - men det forudsætter, at software understøtter dette, og det kan jeg ikke hjælpe dig med......

mht. dvb-c, sgælder det samme, men her er der en del mux'er i anvendelse samtidig, og du kan altså kun arbejde på en mux ad gangen......

miri
Til top
the-box Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 12:25
Ok mange tak miri, var lige det jeg skulle vide :)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 15:48

Både MCE og DVBViewer kan vise/optage fra flere kanaler, forudsat at de er på samme MUX

Hvis du bare vil bruge fjernsynet som panel tilsluttet din HTPC er der flere faktorer der afgør kvaliteten:

TV kortets kvalitet. De fleste her sværger til Hauppauge. Jeg selv bruger Hauppauge HVR 1300 og det er lidt dårligere end hvis jeg bruger en ekstern DVB-T tuner.

Tilslutningsmåde. Scart/SVHS er dårligst, VGA er i de fleste tilfælde udemærket, lige som DVI/HDMI.

Antennesignalet er også væsentligt. Jeg har oplevet at jeg kunne se en kanal helt uden problemer på DVB-T boksen, men der var mange fejl når det samme signal kørte via min HTPC

Codec. Jeg er selv meget tilfreds med den codec der fulgte med Cyberlink PowerDVD, men der findes mange andre alternativer, og nogen af dem er gratis

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 18:15

Og husk lige at MCE ikke kan vise danske undertekster på DVB-T.

/Peter

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu