Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
V-Strom_dk
Ny bruger
Oprettet: 06-April-2006
Status: Offline
Point: 8
|
Emne: Tv på MCE kører ikke optimalt… ? Sendt: 20-Januar-2008 kl. 19:08 |
Jeg er forholdsvis ny i Mediacenter verden og er nu løbet ind i følgende problemer – når jeg ser tv via Vista MCE er det som om at billedet ”hakker” lidt på stort set alle kanaler (ikke pixelering) går jeg på TV2 News og ser på news bjælken i bund af skærmen glider den heller ikke 100%, men hvis jeg ser jeg TV2 News via Selector, kører news bjælken 100% - og det samme gælder alle andre tv kanaler.
Mit setup, har jeg bygget med følgende komponenter:
Antec Fusion Black
Vista Ultimate 32 bit.
ASUS M2A-VM
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500 GB
AMD Athlon 64 X2 BE2400 (idle 15-16 grader)
Thermalright SI 128 Silent Edidion
Kingston Value RAM 2 x 1 GB
Gainward BLISS 8600GT 512 Mb PCX HDMI SilentFX (DVI til HDMI)
Audiotrack MAYA 5.1 MKII (optisk kabel til Harman/Kardon surround receiver)
FloppyDTV DVB-C (YouSee Kabeltv)
Logitech Harmony 885
Panasonic 42PV60 med YouSee Selector
Jeg har prøvet at installere div. codecs, men med samme negative resultat. Følgende codecs er pt. installeret:
Divx codec
PowerDVD Ultra
AC3 filter
Mediacenteret er formateret og hardware har nyeste driver.
Jeg vil gerne holde Mediacenteret så ”rent” som muligt uden alt for meget overflødigt software, maskinen bliver ikke brugt til spil – kun til tv, billede fremvisning, musik, filmklip osv.
Håber der er nogen der har en løsningen - så ”fruen i huset” kan forstå hvor fantastisk det er med et mediacenter J - det kniber lidt i øjeblikket…
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
|
Sendt: 20-Januar-2008 kl. 19:44 |
Har du ordentlig signal til HTPC-en?
Hak plejer at være dårligt signal.. (kabel, splitter m.v)
Hvis du ombytter antenne-signalet til selectoren og HTPC-en, hvordan er billedet så?
Tingene burde køre... Overvej evt. også et andet HTPC-program, som f.eks. DVBviewer.....
Jeg kan fuld ud tilslutte mig din betragtning om at holde HTPC-en så ren som muligt. Derfor er det underligt at det ikke barer kører, der er jo ikke noget "støj" på PC-en...
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
V-Strom_dk
Ny bruger
|
Sendt: 20-Januar-2008 kl. 19:57 |
avh skrev:
Har du ordentlig signal til HTPC-en?
Hak plejer at være dårligt signal.. (kabel, splitter m.v)
Hvis du ombytter antenne-signalet til selectoren og HTPC-en, hvordan er billedet så?
Tingene burde køre... Overvej evt. også et andet HTPC-program, som f.eks. DVBviewer.....
Jeg kan fuld ud tilslutte mig din betragtning om at holde HTPC-en så ren som muligt. Derfor er det underligt at det ikke barer kører, der er jo ikke noget "støj" på PC-en...
|
Jeg tror signalet er ok, der er max. 1,5 meter kabeltræk fra det indlagt kabel fra TDC, alt er monteret op med f-stik - også vægudtag.
Jeg har DVBviewer installeret, men familien syntes ikke programmet når op på samme brugervenlig nivea som MCE og jeg oplever faktisk også det samme problem med "hakkeri" i DVBviewer.
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 20-Januar-2008 kl. 20:01 |
V-Strom_dk skrev:
Jeg har prøvet at installere div. codecs, men med samme negative resultat. Følgende codecs er pt. installeret:
Divx codec
PowerDVD Ultra
AC3 filter
Mediacenteret er formateret og hardware har nyeste driver.
Jeg vil gerne holde Mediacenteret så ”rent” som muligt uden alt for meget overflødigt software, maskinen bliver ikke brugt til spil – kun til tv, billede fremvisning, musik, filmklip osv.
Håber der er nogen der har en løsningen - så ”fruen i huset” kan forstå hvor fantastisk det er med et mediacenter J - det kniber lidt i øjeblikket…
|
Hvad opløsning og frekvens er dit tv sat til?
Hvis du gerne vil holde den så ren som muligt, hvad laver du så med en Divx codec og AC3filter?`Specielt det sidste virker slet ikke med MCE, derimod har MCE (Vista) en ganske fin MPEG codec som understøtter AC3, indbygget!
|
|
 |
V-Strom_dk
Ny bruger
|
Sendt: 20-Januar-2008 kl. 20:13 |
Hvis jeg ikke har instal. AC3filter mangler der lyd på et par HD klip fra BBC HD Planet Earth. Hvis Divx codec ikke er installeret hakker divx filer helt vildt.
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 21-Januar-2008 kl. 09:47 |
Er du sikker på dine codec´s er MCE kompatible?
|
|
 |
V-Strom_dk
Ny bruger
|
Sendt: 21-Januar-2008 kl. 10:17 |
Kandersen skrev:
|
Ja det skulle jeg mene, formateret harddisk og derefter kørt Windows Update - skulle det ikke være det? Efterfølgende bliver jeg så nød til at installerer AC3filter og Divx for at afspille disse filer
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 21-Januar-2008 kl. 11:10 |
V-Strom_dk skrev:
Kandersen skrev:
|
Efterfølgende bliver jeg så nød til at installerer AC3filter og Divx for at afspille disse filer
|
Det er det jeg mener.. Er du sikker på at AC3filter og DivX codec er kompatible med MCE?
|
|
 |
Kejserjorn
Super bruger
Oprettet: 12-April-2007
Sted: Silkeborg
Point: 309
|
Sendt: 21-Januar-2008 kl. 22:35 |
Har du sikret dig at opdateringshastigheden på grafikkortet er sat til 50 hz og ikke 60 hz? Jeg er næsten helt sikker på at det er problemet....
|
 |
V-Strom_dk
Ny bruger
|
Sendt: 21-Januar-2008 kl. 23:31 |
Kejserjorn skrev:
Har du sikret dig at opdateringshastigheden på grafikkortet er sat til 50 hz og ikke 60 hz? Jeg er næsten helt sikker på at det er problemet....
|
DET var det der var problemet - tak for hjælpen :-)
|
 |
Kejserjorn
Super bruger
Oprettet: 12-April-2007
Sted: Silkeborg
Point: 309
|
Sendt: 22-Januar-2008 kl. 19:52 |
Det var så lidt
|