recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC sælger 50 mb – elselskaberne til grin
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC sælger 50 mb – elselskaberne til grin

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
minappelsin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-November-2007
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC sælger 50 mb – elselskaberne til grin
    Sendt: 21-Januar-2008 kl. 22:10

Ifølge http://www.bredbaandforum.dk/ leverer TDC nu højere båndbredde end de fleste elselskaber - og til en tredjedel af prisen.

Det er spild af elkundernes penge.... 

Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 22:24
50/2 og man skal sikkert ikke bo mere end 10m fra centralen. Jeg kan stadigvæk ikke få mere end 8mbit/768kbit

Jeg vil meeeeget hellere have 25/25 end 50/2!

Redigeret af Matzon - 21-Januar-2008 kl. 22:28
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2006
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 22:34
Jeg giver Matzon ret  det  kan  man  ikke bruge  til  ret meget.

Nej TDC skulle have udviklet telenettet imens tid var så det kunne bære langt højere hastigheder end de kan her.

TDC har nu en tom kasse idet egenkapitalen er foræret væk til kapitalfonde op mod 100 milliarder  kr....

Jeg  priser  den satsning  teleselskaberne har sat igang! Flot.
/Erik
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

TDC har nu en tom kasse idet egenkapitalen er foræret væk til kapitalfonde op mod 100 milliarder  kr....

Jeg  priser  den satsning  teleselskaberne har sat igang! Flot.

Kassen er ligeså "tom" begge steder. Elselskabernes bredbåndsaktiviteter skal hvile i sig selv.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 22:42

Med VDSL-standarden kan TDC også levere 15/15 mbit/s.

Dækningen bliver selvfølgelig ikke stor i starten, men på førstedagen vil TDC's dækning blive større end alle elselskabers samlede dækning

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af minappelsin minappelsin skrev:

Ifølge http://www.bredbaandforum.dk/ leverer TDC nu højere båndbredde end de fleste elselskaber - og til en tredjedel af prisen.

Det er spild af elkundernes penge.... 

VDSL2 bliver næppe udbudt ude på bøhlandet, hvor elselskaberne især opererer. Jeg tror snarere at du skal se det som en konkurrent til bolignet udbydere som Dansk Bredbånd og ComX. Fordelen ved VDSL2 er at du sparer etableringen af en ny kabelinfrastruktur i ejendommen, hvilket godt kan koste 5-10k per lejlighed. TDC arbejder også med at lave fremskudte DSLAM'er, dvs. mini-centraler som kan placeres tæt på kunderne.

Redigeret af JesperLund - 21-Januar-2008 kl. 22:56
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 22:46
Jesper  Lund  elselskaberne  investerer  midlerne.  Her  ligger  forskellen. 

Når TDC ikke kan finde ud af det må andre jo gøre det..desværre og særdeles pinligt for TDC.
/Erik
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af minappelsin minappelsin skrev:

Med VDSL-standarden kan TDC også levere 15/15 mbit/s.

Dækningen bliver selvfølgelig ikke stor i starten, men på førstedagen vil TDC's dækning blive større end alle elselskabers samlede dækning

Du mener det centrale København? Hvor TDCs konkurrenter hedder Dansk Bredbånd, ComX og selvejende foreninger som ParkNet (foruden de normale xDSL konkurrenter naturligvis).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 22:49

Når TDC ikke kan finde ud af det må andre jo gøre det..desværre og særdeles pinligt for TDC.

El-selskaberne og TDC har det tilfælles at de investerer hvis det kan betale sig. Jeg er sikker på at TDCs ejere tænker sådan (da de har mange penge i klemme), og el-selskaberne bliver løbende mindet om at de skal gøre det samme, så mon ikke den er feset ind?
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

El-selskaberne og TDC har det tilfælles at de investerer hvis det kan betale sig. Jeg er sikker på at TDCs ejere tænker sådan (da de har mange penge i klemme), og el-selskaberne bliver løbende mindet om at de skal gøre det samme, så mon ikke den er feset ind?

Jeg er naturligvis nød til at svare på dette det er klart..! Kapitalfondenes klare mål er at forrente investorenes penge. Her gør TDC det på vejne af bestyrelsen sælger ud af virksomhedens midler for at få den størst mulige gevinst.

Enhver virksomhed plejer kunderne, netop ved at investere i kundernes behov. Det er netop ikke det  TDC gør.

/Erik
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 23:11

Enhver virksomhed plejer kunderne, netop ved at investere i kundernes behov. Det er netop ikke det  TDC gør. 

Jeg tror roligt at du kan regne med at både TDC og DONG gør alt hvad de kan for at pleje aktionærernes interesser. Kunderne er et middel hertil, ikke målet. Jeg ville da gerne have gratis ADSL, men det kan TDCs ejere ikke leve af. Og hvis DONG skal sælges en gang en gang, er DONG nødt til at tænke på samme måde...
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 23:22
DONG har netop valgt at koncentrere sig om selskabets kernekompetence - nedgravning af kabler og lebering af el.

DONG lader andre selskaber om at levere internet og telefoni, da det ikke selskabets kernekompetence. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu