recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - M2A-VM HDMI  Final……
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketM2A-VM HDMI Final……

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ebun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: M2A-VM HDMI Final……
    Sendt: 22-Januar-2008 kl. 00:13

Panasonic 42PZ70EA og HD Mediecenter

Jeg havde lovet at skrive når der var nyt omkring opsætningen og afviklingen af HD materiale på mit MedieCenter – det er der nu. Det er slut med at ”klappe hesten” – bare hop ombord.

Jeg har tidligere skrevet angående problemer med at enkelte film hakker (judder) og flere mente at der måske kunne henvises til problemer med onboard-grafikchippen eller 1080p/24 problematikken:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1370&zoneid=3

http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PZ70B/

HW opsætningen er tidligere nævnt, så den vil jeg ikke komme meget nærmere ind på.

SW listen og opsætningen kommer her og bliver det for indforstået – så spørg løs:

BIOS ver. 1604.
(den BIOS der var på kortet fra starten gav ikke mulighed for at dedikere op til 1024Mb til grafikken)

ATI/AMD – seneste chipset driver fra ASUS fra 18/1-08:

Her er installationen foretaget KUN med grafikdriver og southbridge driver, altså uden CCC.
Jeg har haft store problemer med samspillet mellem CCC og PowerDVD, hvor PowerDVD gav forskellige fejlmeddelelser (især at der ingen disk var i drevet ved afspilning af almindelige DVD-skiver). Disse problemer forsvandt da CCC blev skrottet.
Yderligere mener jeg at billedet er tydeligt forbedret nu hvor det kun er PowerDVD der har indflydelse på billedet og ikke andre programmer.

(konflikt i farvestyring??? eller den gamle traver med ”hvad er først /sidst installeret”???)

Og NEJ, jeg har ikke lavet en ”clean install” efter alle xperimenterne - endnu

Seneste lyddriver fra Realtek (hentes hos ASUS)

Vista P med RC1 (og NEJ forbedringen skyldes IKKE Vista opdateringen)

AnyDVD HD:
Dette program har jeg deaktiveret og sat fra autostart (ikke afinstalleret) da det også giver problemer med PowerDVD.
Enkelte film vil ikke starte eller giver sort skærm.
Det kan startes til brug for ripning eller fjernelse af region på blu-ray. Det sidste har jeg ikke prøvet endnu, så jeg ved ikke hvordan tingene reagerer.

PowerDVD Ultra:

Her kører jeg stadig med seneste build (3516).

Jeg leder efter en anden afspiller, da HD afspilning fra HDD er fjernet.

(der skulle dog findes en måde at genskabe funktionen på – se på Cyberlink’s medlemsforum)

Opsætning af lydkort hvor bitrates og lydformater afkrydses. (findes i ”Lyd” i kontrolpanel og egenskaber for den anvendte lydudgang)

Hvad er resultatet af disse tiltag?

4: Rise of the silver surfer kører uden en eneste gang hakken.

Pirates of the…. 3 kører ligeledes uden problemer.

Dvs. nu fungerer det hele uden de mindste problemer.

Jeg kan ikke sige om det er 1,2 eller flere af tingene i kombination der gjorde at mediecentret nu kører på fuld knald. Dog kan jeg sige med sikkerhed – det er IKKE grafikkortet det er galt med.

Problemerne -  kunne jeg have en formodning om at de kom fra lydkortet – de er i hvert tilfælde løst.

Ønsker du at bygge et HD-MC op med M2A-VM HDMI som basis, så får kortet nu mine varmeste anbefalinger.

Husk! 3Gb RAM er nok – mere KAN skabe problemer med Vista.
Husk! Rammene skal være parvis lige store (eks. 1+1+0,5+0,5)

Har jeg glemt noget???

DET ER HELT SIKKERT

Fortsat god fornøjelse med projekterne.

Redigeret af ebun - 22-Januar-2008 kl. 01:52
Mvh
Erik
Til top
ebun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 10:05

Hej Chris

Hvad RAM angår, så kan du læse om det i manualen. Bundkortet er også farvet parvis på RAM soklerne.

Ganske vist gik det lidt hurtigt med at læse om det, men jeg mener det var noget i den stil.

Det er ikke sværere end sætte sig og læse lidt på tingene -og så læse lidt på tingene - igen

Manualen kan man selvfølgelig hente på forhånd hos ASUS.

Hygge

Mvh
Erik
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 12:08

Det vil også altid funger Chrisjj. Det som derimod er problemet, det er at de ikke køre dualchannel. Og dermed lidt langsommere i hastigheden.

Til top
ebun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 12:39

Det kan altid betale sig at læse og sætte sig ind i tingene
som jeg skrev - det var hurtiglæsning

Bortset fra det, har jeg fået et par PM'er med spørgsmålet "hvorfor mener du det er lydkortet og ikke grafikken, der var en del af problemet?"

2 årsager jeg umiddelbart mener peger på dette.

1)
Hvis jeg afspiller Pirates 3 med eks. DD fremfor eks. LPCM 5.1, så kører filmen ganske udmærket.
2)
Jeg kan se at andre fabrikanter sender et tilsvarende bundkort på markedet.
Eks. ABIT fatal1ty F-I90HD med xpress 1250 grafik, dog med socket 775.

Jeg er ikke gamer, men er der ikke noget med at fatal1ty ikke lægger navn til hvad som helst?

Hovedsager er vel også at det kører, og ISÆR at man her får et kort der for billige penge yder hvad det skal.

Hygge

Mvh
Erik
Til top
mingokat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-November-2007
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 12:55

køre også med asus bundkort, ligeledes uden problemer, med x2-5200+ samt 2gb dual chan pc6400 ram.

Lyd og billede behandles via ffdshow, hvor lyd er indstillet efter patriarkens guide (hifi-musik.dk), og billede er opsat efter avsforum.com's guide med diverse billedbeh. plugins.

Især billedbeh. delen skulle angiveligt kunne mactche hvis ikke overgå Linn's reference blu-ray-afspiller ifølge avsforum. Kan kun sige det står vandvittigt skarpt :D

Alt i alt et setup som burde belaste htpc'en max, men peak cpu benyttelse ligger kun på omkring 60%.

Kan kun anbefale det MB.

Mvh

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 15:09

Ja det er åndsvagt, for Windows vil ikke allokere den sidste 1Gb. Men da priserne efterhånden er til at leve med, så er det begrænset hvor meget du har mistet. Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt 64bit Vista ikke burde kunne klare alle 4GB.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu