recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Apple TV i USA til brug i DK
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af Apple TV i USA til brug i DK

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af Apple TV i USA til brug i DK
    Sendt: 22-Januar-2008 kl. 23:31

Jeg skal til USA inden længe og tænkte på at købe et Apple TV, da dollaren er lav og det er priserne også. Kan få den store model til næsten 1/2 pris (1.500 kr) - 160 Gb versionen.

Nu bruger de 110 V "Overthere" og andre stik.

Stik er ok - de kan skiftes - Men kan den bruges i et 220 V net ?

Kender flere der bruger diverse andre Apple udstyr (Mac Pro, Mac Book etc) uden problemer herhjemme, hvor de går til begge net 110/220(240) V.

Any ideas

Mike

OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 23:34

Hej

Intet problem med køb i USA. Jeg har selv købt min derover.

Det eneste du skal er at skifte stikket til et dansk stik.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 00:35
Mangler I ikke noget indhold til jeres forvoksede iPod? Der mig bekendt ikke adgang til Apple's betalingsdownloads i DK, og Apple TV kan ikke afspille gængse videoformater som DVD, XviD eller AVC i en Matroska container.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 02:04
Der er ikke et problem med NTSC/pal, når man køber et tv i USA??
Til top
MikkelAnd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 02:16

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Mangler I ikke noget indhold til jeres forvoksede iPod? Der mig bekendt ikke adgang til Apple's betalingsdownloads i DK, og Apple TV kan ikke afspille gængse videoformater som DVD, XviD eller AVC i en Matroska container.

Min spiller nu lystigt Xvid & DivX på lige fod med MP4 - og er ikke hindret af den begrænsede plads på harddisken da jeg har alt liggende på min Synology Cs-407e NAS med samlet ca. 1,3 TB anvendelig plads.

Jeg er slemt glad for den, og WAF er totalt i top!

/mikkel

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8671
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 08:10

Nu er der jo andet i verden end Matroska
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 08:17

Næh faktisk ikke.

Hvilke andre betalingsdownloads findes der i DK ?

Det er forholds simpelt at få den til at afspille DVD, XviD, streame radio osv.

Hvilken anden afspiller i samme design og brugerbetjening vil du da anbefale ?

Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 08:54

Se det lyder jo godt Lahan. Så den kan bruges på både 110/220V.

Hvordan er det med DivX/Xvid support og Ekstern HD support – Det virker som det skal (Nogen der har et link ?)

Er der ikke noget med at de sidste Apple opdateringer lukker for disse muligheder?

Kan du også streame eks. Divx film fra en anden computer, eller er det bedst over en ekstern HD? Ville være fedt hvis man kunne trække alle ens hjemmevideoer på den måde, i stedet for at skulle slås med brændte DVD'er og direkte tilslutning af kamera etc.

OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 09:56

Ja den kører på både 110 og 220V.

Det med DivX osv kræver at du hacker boksen, der findes en del sider på nettet som beskriver hvordan det kan gøres. Der er også sider der beskriver hvordan du selv opgraderer disken.

Jeg har dog ikke selv gjort det, da jeg har valgt at konvertere mine hjemmevideo og DVD'er til et af de formater den understøtter.

Jeg bruger dog min primært til Musik, youtube og billeder.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Nå ja, der er også EVO containeren (lidt endnu).

Redigeret af JesperLund - 23-Januar-2008 kl. 20:01
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 20:02

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Nå ja, der er også EVO containeren (lidt endnu).

Jesper kunne du ikke komme med et alternativ, med samme design, brugervenlighed + Matroska ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jesper kunne du ikke komme med et alternativ, med samme design, brugervenlighed + Matroska ?

Hvordan vil du definere brugervenlighed? Hvis din video kommer i Apple TV "native" formater, er det nok svært at matche Apple TV's brugervenlighed. Den er mere alsidig end en DVD afspiller og naturligvis mere "brugervenlig" end en hjemmebygget HTPC, hvadenten det er med MCE eller en Linux distro.

Hvis du derimod skal bruge masse tid på at re-encode dine DVD film til H-264 i en MP4 container med AAC lyd, synes jeg at brugervenligheden går tabt.

Så jeg ville vælge en... DVD afspiller. YouTube videoer ser jeg på computeren, og billedkvaliteten på YouTube er generelt så ringe at den ikke egner sig til et 32" skærm.

Hardware media players som Popcorn Hour er også en mulighed.

Hvis det endelig skal være synes jeg at man får mere value-for-money i en PS3 end i Apple TV. Samme begrænsninger (vist nok?) med hensyn til DVD ISO images og Matroska (med DivX er kommet nu?), men du får en Blu-Ray afspiller oven i hatten. Apple TV er begrænset til at decode max 5-7 Mbit, så vidt jeg husker.

Redigeret af JesperLund - 23-Januar-2008 kl. 20:19
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu