recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af receiver!..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af receiver!..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mostrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af receiver!..
    Sendt: 23-Januar-2008 kl. 22:35

Hejsa

Efter lang tids læsning på div. sites incl. denne, bliver jeg nød til selv lige og stille et spm.

Har fået en sæt brugte KEF 5005 ht. (det gamle sæt). Sættet er ca. 2 år gammelt og alt virker som det skal. Nu skal jeg så have fat i en receiver, og har overvejet følgende:

Onkyo 605

Denon AVR-1908

eller en Cambridge 540R v. 3

Syntes cambridgen er flottest af dem alle, men er det et problem at den kun har HDMI 1.1 og ikke 1.3 og den har heller ikke automatisk instilling af surround.

Har en ps3 som bruges til både og spille og se film, men regner også med at anskaffe mig en dvd -måske cambridge dvd86 :-). Anlæget skal både bruges til musik og film.

/Mostrup
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 08:02

Hej Mostrup, og velkommen til recordere.dk.

Jeg har været lidt i samme situation som du. Og indrømmet valget er svært, for man kan jo ikke bare sammenligne receivere op i mod hinhanden på en gang.

Jeg valgte, efter en anmeldelse til recordere.dk Onkyo´en det har jeg bestemt ikke fortrudt. Den opfylder alle mine ønsker, og jeg kan udvikle mit billed - og lyd- setup, og Onkyo´en kan alligevel følge med.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1485&zoneid=1

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 10:11
Til Kef KHT 5005 kan du sagtens gå op i en Onkyo 705 eller 805 det bliver kun meget bedre en en lidt større receiver.

Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Rønnest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-April-2006
Point: 679
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 12:18

Hej Mostrup

Du kunne måske med fordel købe en brugt Denon 2807 - så har du god kraft (jeg har tilfældigvis en til salg for kr. 4.300,-)

Den har automatisk indstilling af surround vha. medfølgende målemikrofon samt meget mere....... Du kan læse mere om Denon 2807 her.

mvh.
Rønnest

Til top
Mostrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Januar-2008
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 12:54

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Til Kef KHT 5005 kan du sagtens gå op i en Onkyo 705 eller 805 det bliver kun meget bedre en en lidt større receiver.

Har faktisk også overvejet en Onkyo - men kan ikke lige vurdere om det måske er lidt overkill.

Men stue er ca. 15 kvm, så det er ikke meget der skal spilles op. Men vil der være markent forskel på en onkyo 605 og en 705?

Men jeg er desværre også underlagt at kæresten skal syntes det er pænt - Vil jeg gå helt galt i byen med den  Cambrigde forstærker? I HFK er de ikke så meget for at snakke om den, så kan ikke rigtig finde ud af om det er negativt at den kun har HDMI 1,1. Og er det svært at indstille surr. sound?

/Mostrup
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Mostrup Mostrup skrev:

Har faktisk også overvejet en Onkyo - men kan ikke lige vurdere om det måske er lidt overkill.

Men stue er ca. 15 kvm, så det er ikke meget der skal spilles op. Men vil der være markent forskel på en onkyo 605 og en 705?

Men jeg er desværre også underlagt at kæresten skal syntes det er pænt - Vil jeg gå helt galt i byen med den  Cambrigde forstærker? I HFK er de ikke så meget for at snakke om den, så kan ikke rigtig finde ud af om det er negativt at den kun har HDMI 1,1. Og er det svært at indstille surr. sound?

Ikke for at gå i rette med CSN-Teknik, men efter min aller bedste vurdering kan du snildt "nøjes" med en 605 - også hvis du senere får noget større

Du kan læse mere om forskellen til 705 i denne tråd, bemærk dog at 605 har udgang til Headphones:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26363& PN=1&TPN=6

Redigeret af Hother - 24-Januar-2008 kl. 13:39
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 14:35
Ud fra de erfaringer jeg har gjort mig hos en hel del kunder med Kef og Onkyo kan jeg kun sige en ting at det kun bliver bedre jo mere effekt de får.
Jeg har en del kunder der har valgt Onkyo 805 sammen med Kef KHT 5005.2, det burde jo også være at skyde langt over målet da 805 er et mindre kraftværk, men de passer bare så godt sammen, og lydkvaliteten er helt i top.

Jo flere watt der er i overskud, jo mere detaljer fremkommer i lydbilledet, da der ikke er noget så godt med en forstærker med massere af overskud

705 er en kraftigere receiver og er pengepungen til det, kan det absolut anbefales.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Maddogthesahr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Februar-2008
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 13:52

Hej Mostrup.

Kender godt problemet, jeg kan dog simplificere det en del for dig. Jeg er nemlig selv lidt lun på 540r v.3, har dog været inde på cambridge's hjemmeside, og her står der at den køre med hdmi 1.3, så alle ens kvaler er hurtigt løst ;-)

Ang. setup, med mindre du har et underligt dimensioneret rum/setup, skulle det ikke være noget problem at opsætte det. Lad høre fra dig hvis du har besluttet dig for at købe en. :-D

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 18:37

Hej CSN Teknik

Gælder det også for kef 3005.2

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu