recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til at optage tv på pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til at optage tv på pc

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
scorpio1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til at optage tv på pc
    Sendt: 26-Januar-2008 kl. 17:05

Har et sikkert dumt spørgsmål, men hvad skal jeg bruge til min pc for at jeg kan bruge det som mediecenter, vil gerne kunne bruge det til at optage tv på hardisken med, vil det kunne lade sig gøre.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 17:07
Vil også meget gerne vide noget om hvilken kabler som skal bruges.
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2005
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 17:14

JA, selvfølgelig kan det lade sig gøre. Du skal bare have et TVkort og noget software.

Der følger software med til de fleste TV kort, og der findes rigtig mange Freeware applikationer der kan indspille tv.

Det vigtige er at du finder ud af hvilken TV standard du vil indspille. Hvis du har digital tv via Antenne skal du kigge efter et DVB-T kort eller kombi  DVB-T Analog. Hvis du har kabel er det en længere historie.

Hvilke kabler du skal bruge afhænger af hvilken type tv standard du vil bruge.  De fleste TV kort skal kun tilsluttes antennen og så kører det.

ildoc

Redigeret af ildocteur - 26-Januar-2008 kl. 17:17
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 18:52

Ja jeg har kabeltv i øjeblikket, er det en ulempe?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 19:14

Hvis du derfra kun vil optage Analogt, så kan et standard tunerkort anvendes, ønsker du derimod Digital, så skal det være et DVB-C kort med CA slot således, at du kan indsætte et programkort og et Viaacess/Irdetro modul til afkodning af kanalerne.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2005
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 19:53

At optage digital fra Kabeltv giver klart den bedste kvalitet, men er en dyr løsning der er vel udstyr for omkring 1500 + at du skal have et smartcard, som oså koster et årligt gebyr.

Et analogt kort giver ikke så god billedkvalitet, men er en billigere løsning. Hvis du vælger analogt vil jeg  klart anbefale at du køber et tvkort med indbygget hardware encoder, f.eks. Hauppauge PVR-150 eller 500, som er med henholdvis enkelt og dobbelttuner.

ildoc
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu