|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mlarsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() Sendt: 27-Januar-2008 kl. 23:58 |
Jeg har et problem med at få mit media center til at slukke sig selv efter endt optagelse.
Jeg har prøvet det MCE standby tool og så slukker det også efter den valgte tid er talt ned. Problemet er dog at hvis man fx. vælger 30 min. så standby'er den efter 30 min. hvilket er fint hvis man ikke bruger den, men selv når man bruger den, hører musik eller ser videoklip så slukker den efter 30 min. Det er som om at den ikke registrerer tryk på fjernbetjeningen som brug af media centeret eller bare brug af media centeret generelt.
Så kan man ikke rigtig bruge det til noget, hvis man går og hører radio og så slukker det pludselig.
Jeg kører med Vista MC og har også prøvet at køre med standard indstillingerne, men det hjælper bare ikke med at få det til at slukke.
Hvad skal man gøre for at få det til at slukke efter end optagelse og ellers måske bare efter 30 min. hvor den ikke har været i brug?
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Har haft held med at løse denne problematik med programmet hibernator.. Princippet i dette program er, at man definere, hvad idle er, i relation til cpu-forbrug, disk-access og net-aktivitet. Det skal siges, jeg bruger det i relation til dvbviewer (og windws XP). Brugsmønsteret er, at man aldring manuel lukker HTPC-en. Det eneste man skal gøre at afslutte DVBviewer, når man færdig med at bruget det... Altså så længe, man bruger HTPC-en aktivt til at optage eller se TV med, lukkes ikke automatisk ned... (aktivitet større end det idle-defineret) Redigeret af avh - 28-Januar-2008 kl. 08:22 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
osvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-April-2006 Status: Offline Point: 79 |
![]() |
Jeg har haft samme problem. Hvis du har slået delte medier til i Vista, kan det være problemet, da default-indstillingen er, at så går din PC ikke i standby. Du kan ændre dette i kontrol panel->strømstyring->avancerede indstillinger. |
|
![]() |
|
Mlarsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() |
Tak for svarene, det vil jeg lige prøve at kigge nærmere på i weekenden. Jeg har dog prøvet at "slå delte media fra", men det hjalp umiddelbart ikke, jeg må rode noget mere med det.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |