recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler i Vista MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMangler i Vista MCE

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
the-box Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2007
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Emne: Mangler i Vista MCE
    Sendt: 04-Februar-2008 kl. 13:44
Er det korrekt at Vista MCE har følgende mangler:

1. Manglende support for HDTV, så man fx ikke kan se tv2sport
2. Manglende support for undertekster
3. Manglende support for sproglyd, fx kan der ikke vælges sprog på en tegnefilmskanal

Er det korrekt at det er disse tre mangler Vista MCE har?
Disse mangler har efterhånden været der i lang tid, så hvorfor bliver de ikke gjort noget ved det?
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 14:19
Det er korrekt....

Vista understøtter HDTV, men kun via ASTC og DVB-T og kun i mpeg2. Der kan ikke vælges sprog og lydspor, ligesom subtitles heller ikke understøttes.

Det forventes at der kommer en Update, med kodenavnet "Fiji" som skulle lave om på MS's DVR-MS system, og desuden tilføje muligheden for DVB-S og C.

Digital KabelTV er understøttet af Vista igennem OEMs i USA(CableCard og Ocur), men der er stadigvæk kun tale om Mpeg2, men det er omstonst for  amerikanerne bruger et andet system end her i Europa, og man kan ikke bygge et sådan system selv da det kræver en speciel bios og andre sager....

Hvorfor der ikke bliver gjort noget ved det? Ja... det kan man have mange meninger om, men det er i første omgang en kombination af livstidscykluser for allerede eksisterende hard og softwareløsninger tilgængelige fra Microsoft....

Redigeret af Patriarken - 04-Februar-2008 kl. 16:32
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
the-box Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 16:04
Mange tak for svaret  "Fiji" er altså løsningen. Efter at google lidt på det har jeg ikke kunnet finde noget, så du har vel ikke et link? Eller på anden måde kan sige noget om hvornår den forventes at komme?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 20:02
Det er den næste service pack (som ikke er kommet endnu), som kaldes Fiji.. Spørg mig ikke om hvorfor..
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 22:02
Lyder da spændende hvis de arbejder på det.. Hvis det altså ikke bare er gæt..
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 22:47

Jeg ved ikke hvad den næste servicepack kommer til at indeholde. Jeg har bare hørt Fiji nævnt før.

Personligt har jeg ingen tiltro til, at MCE bliver opdateret til noget der kan bruges ordentligt på DVB-C.

Til top
the-box Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg ved ikke hvad den næste servicepack kommer til at indeholde. Jeg har bare hørt Fiji nævnt før.

Personligt har jeg ingen tiltro til, at MCE bliver opdateret til noget der kan bruges ordentligt på DVB-C.

Jamen hvorfor skulle de ikke prøve at ordne problemet? De vil vel gerne have folk til at bruge deres produkt

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af the-box the-box skrev:

Jamen hvorfor skulle de ikke prøve at ordne problemet? De vil vel gerne have folk til at bruge deres produkt

Det skulle man tro, men der er jo ikke sket noget endnu, og der findes andre produkter på marked fra langt mindre software producenter som virker med de pågældende ting.

Det kan godt være det kommer, de er bare meget sent ude..

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 10:34

Det er min klare opfattelse at DVB-C, S og S2 understøttelse af én af de ting der er planlagt for Fiji.

Microsoft oprettede for et godt stykke tid siden et udviklingscenter inden for eHome i Irland, med det formål at få disse teknologier med.

Hovedårsagen til at mange efterhånden har opgivet er at Fiji er blevet udskudt, og formentligt nu først vil kunne ses i Oktober, med beta test hen over sommeren, men der har aldrig været lagt skjul på at disse ting var noget af det Microsoft arbejde på.

Der var så mange der forventede at Media Center skulle opdateres med nye ting i SP1, helt uden noget som helst belæg for at forvente det - Media Center er altid blevet opdateret for sig, uden om de store service packs.

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 11:15

Der er flere årsager til, at jeg ikke sætter forventingerne højt.

Dels er der det, at noget af det havde jeg sådan set forventet at se i minimum Vista versionen af MCE.

Jeg finder det rimelig skandaløst, at MCE oprindeligt er fra 2004 (udviklet og frigivet i 2005/2006), Vista er udviklet fra 2006 og udgivet i 2007. Det gør at programmet er mere end 3 år gammelt, på vej til de 4 år, og alligevel har det ikke rykket sig nævneværdigt mht. understøttelse og muligheder for andre teknologier.

Teknologisk set er et program som MCE med til at sætte standarder. Men vi går simpelthen i stampe, når det program som benyttes af flest, ikke er i stand til at udnytte nyere (efterhånden gamle) teknologier. Når ikke software understøtter det, så udvikles hardwaren heller ikke i samme stil. Og de få der satser på udvikle hardwaren, kan kun gøre det, hvis de finder andet software.

Det gør det hele til een stor ond cirkel, hvor man ganske enkelt ikke når nogen steder overhovedet.

Hvis Microsoft ikke havde været så store, så havde jeg været ligeglad, fordi det derved ville være begrænset, hvor meget indflydelse de har på udviklingen. Men fordi de er så store, og fordi at de har næsten 98% af samtlige computer forbrugere, så har de denne indflydelse.

Til top
the-box Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Det er min klare opfattelse at DVB-C, S og S2 understøttelse af én af de ting der er planlagt for Fiji.

Microsoft oprettede for et godt stykke tid siden et udviklingscenter inden for eHome i Irland, med det formål at få disse teknologier med.

Hovedårsagen til at mange efterhånden har opgivet er at Fiji er blevet udskudt, og formentligt nu først vil kunne ses i Oktober, med beta test hen over sommeren, men der har aldrig været lagt skjul på at disse ting var noget af det Microsoft arbejde på.

Der var så mange der forventede at Media Center skulle opdateres med nye ting i SP1, helt uden noget som helst belæg for at forvente det - Media Center er altid blevet opdateret for sig, uden om de store service packs.

Binnerup du må om nogen siges at være MCE mand. Lidt offtopic hvordan er dit private setup idag? Kører du uden sub mm, eller kører du stadig med analog signal?
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2008 kl. 09:48

Dette link var det nyeste jeg kunne finde med nyt omkring en kommende MCE opdatering:

http://blogs.zdnet.com/microsoft/?p=1139

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu