recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs distribution af musik og billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs distribution af musik og billeder

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MortenJo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-December-2007
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs distribution af musik og billeder
    Sendt: 08-Februar-2008 kl. 10:57

Hvad er der muligheder for

1) trådløs distribution af musik fra NAS koblet på trådløs router UDEN opstart af TV for at vælge musik - OG

2) trådløs visning af digitale billeder på TV (også lagret på NAS tilkoblet trådløs router)

Jeg har ikke kunnet finde løsninger der indeholder begge ting på én gang; eksempelvis har TEAC mulighed nr. 1 men kan ikke håndtere billeder - og der er flere løsninger der kan håndtere nr. 2, men så kan de ikke håndtere musik UDEN at tænde TV for at styre det - hvilket er et must

Any suggestions?

Morten

Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 12:16
En PC?
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
MortenJo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-December-2007
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 13:07
Ja, okay - det var så 3. krav...  - at der ikke skulle stå en pc i stuen
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 12:49

Der er kun én mulighed så vidt jeg ved, nemlig Archos' serie af wifi-multimedieafspillere, fx denne: http://www.pixmania.com/dk/dk/571509/art/archos/multimedieaf spiller-605-w.html

Jeg ender nok med at købe den. Skærmen er så stor, at coveret for alvor kan komme til sin ret. Og Twonky fungerer pga. Archos' UPnP.

kris

EDIT: Så kom jeg til at bestille den - den er anmeldt her i øvrigt: http://www.trustedreviews.com/mp3/review/2007/09/19/Archos-6 05-WiFi-30GB/p1

Redigeret af kris - 18-Februar-2008 kl. 13:17
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Marts-2007
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 23:28
Det kender jeg godt Kris. Det der med "at komme til at bestille ..". Det kan jo ske for selv den bedste   Held og lykke med den
Panta rei
Til top
FrannerDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Danmark
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 23:36

@Kris:

Kan den vise billeder på TV? (Indrømmet - jeg har ikke læst anmeldelsen igennem)

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 23:51
kris,
Når du har prøvet den af, vil det måske falde i god jord, hvis der faldt et par ord
Det er efterspurgt med en god remote også kaldet en UPnP RUI (Remote User Interface). Vi venter i spænding

Venligst
Søren
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 09:24

Søren: Allererhelst ville jeg jo have en UPnP RUI. En kort tid troede jeg jo, at Archos'en (ligesom Cidero) kunne styre mine UPnP-klienter trådløst på distancen. Men det har jeg desværre indset, at den ikke kan. Og TEAC-WAP'en synes jeg er for lille, og Sonos er ikke lige mig pga. manglende UPnP. (Og at styre mine klienter med en Nokia N95 er også for søgt, synes jeg). Så foreløbig har jeg nu endelig lært at leve med, at det "perfekte" produkt for mig bare mangler pt.!

Franner: Den kan vist nærmest alt! Læs anmeldelserne - det er ret overvældende.

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 12:34

Min erfaring er at man ender 2 bokse, en til audio og en en til billeder / video, da den perfekte "wonder" boks underligt nok endnu ikke findes. Pt. kører jeg med en balnding af Noxon, Philips, Teac og Pinnacle til audio og en Netgear EVA8000 til billeder og video. Audio tingene kører 100% problemfri, EVA8000 kan utroligt meget og gør egentlig det meste godt, men det kan mærkes at det er ikke særlig gennemtestet beta software man kører med. Noget de andre afspillere (f.eks. Popcorn) så vidt jeg kan læse ud af forummet også lider under.

//jm  

Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Der er kun én mulighed så vidt jeg ved, nemlig Archos' serie af wifi-multimedieafspillere, fx denne: http://www.pixmania.com/dk/dk/571509/art/archos/multimedieaf spiller-605-w.html

Jeg ender nok med at købe den. Skærmen er så stor, at coveret for alvor kan komme til sin ret. Og Twonky fungerer pga. Archos' UPnP.

kris

EDIT: Så kom jeg til at bestille den - den er anmeldt her i øvrigt: http://www.trustedreviews.com/mp3/review/2007/09/19/Archos-6 05-WiFi-30GB/p1

er ikk lige helt med, men kan da ikk styre ens musiksamling fra en pc eller Nas fra denne enhed vel? den fungere bare som en bærbar afspiller eller til at vise billeder med???

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 13:01

Jo da (ellers havde jeg ikke købt den!). Den fungerer rent streamingmæssigt fuldstændig som Noxon, Philips, Teac osv. Den er nemlig wifi og UPnP. Jeg fik den i går (den fandt Twonky med det samme) - og den funker. Der er dog et par småting jeg lige skal have på plads - men så følger også lidt flere ord her i forummet.

kris

Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Jo da (ellers havde jeg ikke købt den!). Den fungerer rent streamingmæssigt fuldstændig som Noxon, Philips, Teac osv. Den er nemlig wifi og UPnP. Jeg fik den i går (den fandt Twonky med det samme) - og den funker. Der er dog et par småting jeg lige skal have på plads - men så følger også lidt flere ord her i forummet.

kris

hmmm, forstår det ikk.......synes når man læse anmeldelsen af den så minder den mere om en iPod Zune osv end en Musik-Streamer. hvordan får du dit musik ud gennem ens forstærker?? er der en box man kolber til forstærkeren ligesom Squeeze duet.

Redigeret af Stay_Bamboocha - 22-Februar-2008 kl. 14:10
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu