recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rasmus DC´s Hjemmebio (nye billeder)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRasmus DC´s Hjemmebio (nye billeder)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Emne: Rasmus DC´s Hjemmebio (nye billeder)
    Sendt: 11-Februar-2008 kl. 12:59

Ved ikke om man kan kalde det en direkte hjemmebio, men det er hvad jeg har plads til lige for tiden.

Har været igang med en stor renovation af en knap 90kvm lejlighed (4 værelser) alt står nyt, dog mangler jeg lige badeværelset, som dog var renorveret af forrige ejer, som eneste rum, dette skal dog laves om.

Som basis skal siges, jeg har lavet center i det miderste rum som bare bruges til opbevaring og klædeskab, hvor jeg har lavet et "elskab" hvor jeg samler Net og Antenne, splitter så antenne ud fra hovedkabel til 5 kabler, så det er stjerne, til alle rum inkl køkken, hvor det kommer ud i kontakt baseret antennestik, fræst ind i murene og under gulvene, samme princip med 1000mbit Cat6 kabel, som dog ikke er sat i køkkenet, derudover er der WIFI i hele setuppet).

Ekstraværelse

• 5 way splitter (antenne)
  • Gamerslounge router med 1000mbit som er sat til fullrate modem
  • indgangen fra 5 netkabler og samlingspunkt samt 5 8.2mm antenneledninger
  • fra dette rum fordeler der sig godt og vel 50 meter Cat6 kabel og 50-60 meter antenne kabel.

Stuen

• 40" M86 Samsung FullHD panel (med Beolab4)
  • PS3 Bluray
  • Samsung DVB-C HDTV boks
  • Wii (skal smides af vejen på et tidspunkt)
  • HDMI link til mediecenter i kontor)

Lidt rodet, men det fungere, PS3 og WII er sat op med WIFI, og det kører egentlig fint

I stuen har jeg et midlertidligt anlæg, har beolab 5 i restordre, men har nok ikke plads til dem, så aner ikke helt hvad det bliver, men det ser sådan ud og spiller ok til os.

Kontor

Sådan lidt et datacentrum, der er som sagt trukket HDMI under gulvet mellem stue og værelser.

• Samsung 37" M86
  • Mediecenter (E6750@3.2 ved 1.2v 2gbram og 3TB hd samt R2400)
  • Main pc (E8400@4ghz 4gb ram 8800gt)
  • Z5500 Digital
  • Xbox360 (VGA til TV og toslink til Z5500)
  • og mine 2 elskede fatboys

Mediecenteret er gemt i den kasse til venstre for ikea systemet, JA det er rodet, men pladsmangel lige for tiden, og kablerne skal også ordnes.

man kan lige se stuen i baggrunden, det er så et gammelt billede (det er det over også hullerne ved fodtrin er lavet med lister) de ledninger man kan se er skjult i en specielt lavet kasse med egetræs top, samt barstolen bare var midlertidligt der er nyt spisebord

Derudover har jeg mit soveværelse

• R72 32" samsung
  • Mediecenter i skabet bag tv som man kan komme til fra gangen (E6400@3.2 7300le, 40gb hd sat til 1gbit nettet)

Havde lige kortvarigt plasma inden for døren, SUPER fedt apperat, men fortrød da den var ALT for stor, måske den eneste der synes sådan, men nej.

Den så sgu ellers nice ud omend jeg aldrig fik den korrekt monteret.

Derudover er der en 15" på væggen i det nye køkken, men den er kun til TV, sådan en lille phillips 4:3 tingst LCD selvfølgeligt, så ikke meget at se der.

Redigeret af Rasmusdc - 06-Oktober-2009 kl. 20:34
Til top
nayze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2008
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 11:06
Det ser ganske godt ud! Hvad er det for et møbel du har i stuen og hvor stort er det? Er selv på jagt efter et tv-møbel, hvor der er tre gode store (åbne) rum i.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 23:55
så er det blevet upgrade tid. billeder kommer så snart vi
får malet og tapeseret. men det værelse som man kan se
over, hvor der er det grimme høje ikea møbel er blevet
lavet til hjemme bio. - tapet bliver først leveret om 2
uger

DOG blevet lidt et kompromis mellem mig og min kæreste,
da vi ikke har dedikerede rum så skulle være halv tv stue
/ bio så man kan ikke kalde det en hjemme bio. Udstyr er
følgende

billede

Projektor : Sanyo Z-3000 Full HD
Lærred : 92" Tab Tension motor lærred med sort
kassette
TV : 40" samsung M86 (gammelt tv)

afspillere

PS3 FAT 60GB (skal udskiftet til slim)
Samsung DVB-C mpeg 4 boks
Mediecenter : Acer Revo + indbygget E6750 komplet pc med
8400gs

lyd

Forstærker : Marantz SR 5003
Højtalere :
    DALI LCR MOTIF center(leveres torsdag)
    4xBeolab 4 Aktive ICEPOWER (kører over Preout fin diskant
    crappy bass)
    B&W PV1 Sub (leveres næste måned)

Redigeret af Rasmusdc - 11-September-2009 kl. 09:54
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 20:30
Må hellere smide nogle WIP billeder ind.

der kommer nyt møbel, og B&W PV1 skulle gerne være hos forhandler på torsdag.

Der mangler en DEL, især oprydning, men sådan ser det ud indtil videre.

Det er så reelt det gamle møbel og gamle M86 panel, SR5003 forstærker, i midten er der gemt en PS3 ude til højre indbygget end fuld PC. Ledninger skal ryddes op.

Højtalere er Dali Motif som center
2 stk Beolab 4 som for kanaler
2 stk Beolab 4 som baghøjtaler
B&W PV1 som sub på vej, men lige nu en skod PC sub

Mangler - Mørklægning bliver syet af gardin forhandler. skal være med helt tætsluttende alu lister i siderne.

Kabel oprydning, er totalt lost i hvordan jeg får det pænt, SINDSSYGT hvad der ligger bag tv møblet, især fordi aktive højtalere suger 2 kabler stykket.

SUB - PW1 på vej, glæder mig sgu til det.

Forhøjtalere - Tror de 2 Beolab 4 i fronten bliver skiftet ud med 2 x Motif, kommer dog an på effekten, Blab 4 er UTROLIGT skarpe og rene i diskanten kan den 2x8" levere bund, så kan det være det er nok

ser ud som om der er STOR afstand mellem center og møbel, men det passer 100% når den er skubbet ind til væggen. det er simpelthen til jeg finder ud af kabler.

Lærred er 92" Tab Tension / Gain 1.0 / Motor lærred

der hænger en Sanyo Z3000 på et Vogel ophæng + 2 stole og skamler, og 2 fatboys gemt ude i siderne, stolene plejer at være spredt lidt mere og fatboys ligger bare midt i rummet

Redigeret af Rasmusdc - 06-Oktober-2009 kl. 20:37
Til top
Losty Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-April-2008
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 21:54
Hvis i alligevel har været henne og renovere hele lejligheden, er det lidt en skam at ikke tog skridet videre og byggede nogle kabler ind i væggen. Ellers meget pænt setup, og nogle fede ting.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 22:01
vi renoverede for 2 1/2 år siden. der var biografen aldrig noget vi rigtigt tænkte på. dengang var det bare net og antenne i alle rum i rigtige dåser.

det er bare et værelse vi har lavet, gad ikke fræse i vægge for et midlertidlig bio setup.

Der kommer orden på kabler, og der er stadig gigabit net + antenne and so non i væggen i det gamle setup var der HDMI mellem stue og kontor, men det bliver skoddet i det her, også i væggen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu