recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - over/under scan...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketover/under scan...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
scaramanga Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: over/under scan...
    Sendt: 11-Februar-2008 kl. 13:25

arrrrrrrrg,snart kan i kigge op mod himlen og se et mediecenter i kredsløb

bøvler vildt med den irriterende skærmopløsning,har en irriterende sort kant rundt om mit skrivebord på pc delen(ca3 cm),det har jeg så læst mig til at det er noget man må acceptere når htpcén er forbundet med dvi-hdmi,men så skulle dvd´delen(eller lagret video) jo helst fylde skærmen helt ud!!! men der er det den samme sorte kant rundt om billedet.

har et amitech homecenter mediecenter 5xx(aner ikk hvilken)

hvori der er et intel onboard grafikkort 945 express chipset,(kan se det hvis jeg går ind under enheds håndtering i hardware)

tv er plasma fra panasonic th 42´´panasonic px 

til at starte med kan jeg ikke vælge 1280#720 prøvede så manuelt at hente nogen drivere fra intel.s side hvor jeg så pludselig kunne se ovennævnte opløsning den valgte jeg så men stadig den sorte kant....

nu er denne 1280#720 indstilling imidlertidig forsvundet igen har så prøvet at genindstallere driver fra intel men den viser ikke denne opløsning når man går ind i avanserede indstillinger igen....

1.er der ikke et råd til hvad jeg skal starte med at gøre mht driver

2.da jeg ikke er en pc ørn måske der er en venlig sjæl der vil stille det op skridt for skridt i vista

3.skal jeg hente et eller andet prøgram hvor jeg kan taste en anden opløsning ind

4.hvad med de irriterende sorte kanter når jeg ser film både ved windovs medie player og andre eks vlc.player

kort sagt er der ikke et godt råd,har læst ALLE over/underscan indlæg

venlige hilsener og tak for hjælpen på forhånd

Til top
dkmusic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 10:05

Kig her.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=947830

Det er ikke så farligt som det lyder, men man skal dog lade være med at kvaje sig!!! Det er i virkeligheden heller ikke så svært som det lyder.

Vær opmærksom på at hvis du får PC billedet til at passe på skærmen, og bruger samme opløsning i mediacenter, så får du nok en ca. 1cm kant i højre side (Fatter ikke hvorfor). Så må du lave endnu en opløsning som er trukket lidt til højre i forhold til PC billedet, eller bruge en default opløsning i mediacenter. (Man kan sætte en opløsning kun for mediacenter i indstillinger i mediacenter)

Skriv evt. igen hvis der er problemer.

Det virker fint hos mig..

Til top
scaramanga Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 15:17
tak ,mange tak...havde opgivet svar men nu skal der godt nok læses lidt på lektier her i week-nden:)   tak
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu