|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() Sendt: 12-Februar-2008 kl. 21:10 |
|
Er der nogen der ved hvor man kan finde en guide til den "nemmeste" måde at konvertere/brænde .TS filer over på dvd inklusiv undertekster optaget fra digi-tv? Har læst noget om ProjectX og IFOedit og har da også prøvet, men uden held. |
||
![]() |
||
Razor ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-August-2007 Status: Offline Point: 12 |
![]() |
|
Har du Nero installeret??
|
||
![]() |
||
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
|
Ja jeg har prøvet med Nero Vision, men der kommer ingen undertekster med. Kan man få dem med på en eller anden måde? Det er jo dvb subs. så det er vist noget med at demuxe ts filen og på den måde hive underteksterne ud seperat og så derefter klistre dem fast på billedet eller på en eller anden måde gøre så dvd afspilleren kan vise dem fra dvden. Jeg bruger Mediaportal til at optage med og der kan man tænde og slukke for underteksterne så de må jo ligge i ts filen i et eller andet format. Redigeret af stefanb - 12-Februar-2008 kl. 21:39 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10590 |
![]() |
|
Du skriver "optaget fra digi-tv". Er det fra DVB-S eller DVB-T? Hvis det er DVB-S bruger jeg ProjectX og Tmpgenc DVD Author, som kun kan importere undertekster i srt format. Hvis det er DVB-T bruger jeg ProjectX og Muxman, som kan importere DVB-T undertekster (som er i sup format). Ulempen ved den sidste metode er, at man ikke kan lave menuer i Muxman, men ellers bliver resultatet ganske godt. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Razor ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-August-2007 Status: Offline Point: 12 |
![]() |
|
Prøv om dette her virker.
Åben Nero burning Rom (Ligger under - start-alle programmer-nero-data) Vælg dvd video - new. Over i venstre hjørne har du 2 mapper som hedder Audio Ts og Video_ts, dobbeltklik på video_ts hvis den ikke allerede er makeret. I midten browser du efter dine filer, som vil dukke op i højre side. Markere alle filerne og højreklikke på dem, og vælg copy to compilation. Dine filer vil bliver kopieret over i venstre side. Gå op og vælg recorder og tag burn complilation. |
||
![]() |
||
![]() |
|
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10590 |
![]() |
|
Hej Razor! Ingen af dine foreslåede metoder virker. Der er tale om en rå ts fil og ikke en video-ts fil, som er i en DVD. Der er ingen vej uden om ProjectX. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Havde heller ikke held med Nero... Men prøvede dette program:
ConvertXtoDVD kunne finde undertekster, lyd og billede, men selve teksten i underteksten blev gennemsigtig (altså ingen farve) og så var det kun den første undertitel der blev vist og den hang den så på resten af filmen..
Nogen der ved noget om ProjektX og hvordan man skal gøre? Jeg fandt også muxman, men fandt ud af at det ikke var gratis. Vil helst ikke smide penge efter noget før jeg ved om det virker :-) Er der evt. andre muligheder end muxman? PS: Det er via DVB-T jeg modtager signalet |
||
![]() |
||
GISMO1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
![]() |
|
Prøv dette link super vejledning |
||
Jo mere man ved , jo mere finder man udaf at man ikke ved.
|
||
![]() |
||
ThomasP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() |
|
Hej
Tjek dette sted - http://dreambox.ingmar.dk/Eguide.asp#dvb-t her kan du finde rigtig god hjælp til ProjectX og til at brænde en DVD-bagefter. Det tager altsammen lidt tid, men forhåbentlig hygger du dig imens. vh. Thomas |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Ingmar er den rigtige, men hvorfor over til DVD format? Jeg er helt stoppet med DVD, alt ligger på DVD skiver i .TS Simpel og godt, Alt er tilgængeligt fra DVBViewer, incl. audio og subs |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Egentlig kun for at kunne brænde div. optagelser ud til andre. Nu er jeg jo kommet til at prale af hvor smart det er med sådan en htpc og at man med sådan en kan alt. Så nu hænger jeg lidt på den :-) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |