recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS hjælp mig nu..:)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS hjælp mig nu..:)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
wc-kenno Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Emne: NAS hjælp mig nu..:)
    Sendt: 13-Februar-2008 kl. 20:31

Hej allesammen

Først og fremmest skal det lige for god ordens skyld nævnes, at jeg har læst samtlige tråde om NAS her i forum og på udenlandske fora - for ikke at nævne alle de anmeldelser, som jeg har pløjet igennem. Og nu er jeg ved at være godt og grundigt træt at pære rundt i diverse NAS løsninger.

Så kom så med det. Hvilken NAS skal jeg vælge til mit sonos?

Jeg er dog kommet frem til følgende krav:

LYDLØS eller næsten da

Mulighed for at smide 2 diske i på 500 gb (raid 1)

FTP mulighed (altså så jeg kan få adgang til min nas på nettet)

Har kikket meget på synology 207+, men nogle siger at blæseren "larmer" og jeg kan ikke tåle blæserstøj i mine øre..:)

Håber virkelig I kan hjælpe..er ved at blive desperat. Pris ide 2300 kr og så kan man starte med en disk jo...

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 23:24
God start på en tråd 
& stort tillykke med at have købt Sonos - Det Ypperligste

Kort og godt: Sonos kræver SVJV absolut intet af en NAS! Derfor er du meget frit stillet mht funktionaliteten i din NAS.
Hermed mener jeg, at de gængse mærker omtalt i dette forum har medieserverfunktioner, som andre afspillere benytter sig af.

Din Sonos kræver kun en filserver, og det kan alle NAS'er klare.

Jeg kunne måske henlede din opmærksomhed på TS-209 (Pro) fra Qnap og DS-207(+) fra Synology. De kan begge det, som du kræver.

Du får intet lyddødt, når det drejer sig om harddiske - og slet ikke med to diske indenbords To-disk-modellerne har vist endda alle en blæser...

Hvis du tænker på at have din NAS stående i din stue, så vil jeg sige, at du altid ville kunne høre den uanset mærke og teknologi.

Nu er det jo glædeligvis sådan, at din storage (din NAS) ikke har nogen som helst fordel af at stå frit fremme!
Derfor stiller du den væk! Ind i et skab, ud på toilettet eller bryggerset, op på loftet. Så er den i hvert fald stille

Venligst
Søren
Til top
mr_keep_smiling Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2004
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 00:20

Jeg har synology 207+

Den er ikke lydløs

Korrekt både blæser og diske kan høres

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 07:48
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Marts-2007
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 12:44

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Derfor stiller du den væk! Ind i et skab, ud på toilettet eller bryggerset, op på loftet. Så er den i hvert fald stille

Venligst
Søren

Så sandt som det er sagt !

Panta rei
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 12:51

Jeg har en Maxtor Shared Storage II og den er rimelig lydløs men den står i et skab i stuen, så det hører man ikke rigtig.

Den fungerer perfekt med mit Sonos.

Jeg ved at den kan fås i op til 1TB plads - går ud fra at det er 2x500GB.

Mvh

Casper

Mvh.

Casper
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af mr_keep_smiling mr_keep_smiling skrev:

Jeg har synology 207+

Den er ikke lydløs

Korrekt både blæser og diske kan høres

Jeg har også en, og mr_keep_smiling har helt ret. Den egner sig efter min mening ikke til at stå i en stue eller andet opholdsrum. Jeg har sat 30 meter netværkskabel i min og smidt den ud i et kosteskab på bagtrappen. Det er helt perfekt.

Bort set fra det er Synology DS207+ vist en ganske effen NAS. Jeg har kun haft den i en uges tid, så vil ikke fremstå alt for skråsikker, men har en klar fornemmelse af at jeg bliver meget glad for den.

Alternativt kan man jo gøre som Kim - hvis man kan !, og har mod på det  I hvert fald et spændende projekt.

Redigeret af KissmeTiger - 14-Februar-2008 kl. 13:00
Panta rei
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 13:57

Hmm jeg har min DS207+ stående ca. 5cm ved siden af mit keyboard. Den er ikke lydløs, men den er bestemt heller ikke hysterisk larmende. Tværtimod er jeg lidt imponeret over, hvor stille den 60mm blæser er.

Hvis man synes en DS207 larmer, så vil jeg mene man har et seriøst problem med sin computer, som jeg formoder man bruger sammen med en NAS, og som sædvanligvis står endnu tættere end en NAS behøver at gøre.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hmm jeg har min DS207+ stående ca. 5cm ved siden af mit keyboard. Den er ikke lydløs, men den er bestemt heller ikke hysterisk larmende. Tværtimod er jeg lidt imponeret over, hvor stille den 60mm blæser er.

Hvis man synes en DS207 larmer, så vil jeg mene man har et seriøst problem med sin computer, som jeg formoder man bruger sammen med en NAS, og som sædvanligvis står endnu tættere end en NAS behøver at gøre.

Min stationære er af samme grund gjort lydløs vha. vandkøling. Og jeg mener lydløs ....

Det er min erfaring at hvad der for den ene er "støjende" er for en anden "hviskende". Jeg er altid meget skeptisk på det felt når andre udtaler sig om et eller andet apparat, som jeg har i kikkerten. Vi er forskellige .. og max. dB hjælper sjældent. Der er også typer af støj. Nogle generer mere end andre.

Redigeret af KissmeTiger - 14-Februar-2008 kl. 15:37
Panta rei
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 15:59

OK, jeg har bestemt mig for en 207+. Vi står og skal bygge nyt hus, så den får da bare en æresplads i et af skabene i bryggerset..

Nå, det næste jeg så vil spørge om, er selvfølgelig hvilken harddisk jeg skal smide i. Det skal være en SATA ikke sandt...og ikke en ATA spinpoint fra samsung, som jeg var lige ved at købe...

Byd ind igen - I har været rigtige gode allesammen...

Kent

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 16:03

Det er denne her, som jeg har kik på:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=252955

Der står Serial ATA 300... er det det samme som SATA altå hvor det første 'S' står for serial?????

En smule forvirret lige nu...

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 16:38
Ja det er en SATA HDD du skal have. Du går generelt ikke fejl af Samsung HDD'er - de har ry for at være meget støjsvage. Du skal dog også huske at aktivere Acustic management. Det kræver desværre et program fra Samsung som installeres på en boot disk og kører derfra. Det erdesværre ikke "bare" et Windows program.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu