recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bi-amping på Onkyo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBi-amping på Onkyo

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Emne: Bi-amping på Onkyo
    Sendt: 14-Februar-2008 kl. 01:01

Hej..

Jeg har en Onkyo TX-SR805, og blandt andre ting, et sæt DLS R55 som fronter. I manualen til min Onkyo står der at jeg ikke må bi-ampe højttalere med en impedans på under 8 ohm!

Jeg skider højt og flot på det, og bi-amper alligevel

I Onkyo'ens setup menu SKAL man sætte speaker setup/fronterne til bi-amping, og i samme menu kan man vælge impedansen, som jeg har sat til 4 ohm i menuen, det gik uden problemer. (jeg undrer mig over muligheden er der!)

Hvad er det specifikt ved bi-amping (under 8 ohm i dette tilfælde) der kan ødelægge forstærkeren?

Og mere vigtigt, i hvor høj grad er der tale om "livrem og seler" fra Onkyo's side når de siger alt under 8 ohm er et no-go?

Pleeease...forsøg at holde de tekniske forklaringer på et sprog en 4-årig ville forstå

Til top
Urte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 06:19
på min 905 var der en rettelse til manualen vedlagt,hvor det er rettet til jeg mener 4ohn. Jeg kører med biamp, det kører helt perfekt og giver en fantastisk lyd.
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Hej..

Jeg har en Onkyo TX-SR805, og blandt andre ting, et sæt DLS R55 som fronter. I manualen til min Onkyo står der at jeg ikke må bi-ampe højttalere med en impedans på under 8 ohm!

Jeg skider højt og flot på det, og bi-amper alligevel

I Onkyo'ens setup menu SKAL man sætte speaker setup/fronterne til bi-amping, og i samme menu kan man vælge impedansen, som jeg har sat til 4 ohm i menuen, det gik uden problemer. (jeg undrer mig over muligheden er der!)

Hvad er det specifikt ved bi-amping (under 8 ohm i dette tilfælde) der kan ødelægge forstærkeren?

Og mere vigtigt, i hvor høj grad er der tale om "livrem og seler" fra Onkyo's side når de siger alt under 8 ohm er et no-go?

Pleeease...forsøg at holde de tekniske forklaringer på et sprog en 4-årig ville forstå

Jeg ved det ikke, men der kører en tråd på HiFi4all.dk om en der har brændt sin Onkyo af, ved ikke hvordan det er sket, men du kunne måske risikere det samme ?
Urte skriver godt nok det er rettet i manualen, så jeg ville sende en mail til Onkyo og/eller forhandler og få en bekræftelse på du KAN bi-ampe med dine højttalere på den 905 med det serie/nr din her, hvis nu der er lavet tekniske ændringer så der er forskel på de forskellige 905.
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 14:35

Urte har vist en 905, min er en 805'er

Jeg mailede Onkyo i nat, selvom jeg ikke lige kunne finde en ordentlig "support-email" til dem, hverken på EU-siden eller .co.uk siden. (det blev noget med en kontaktformular)

Den rettelse Urte taler om, er ikke vedlagt min receiver, til gengæld er der et par ekstra tillæg om remoten.

Jeg har også oprettet den her tråd på hifi4all's højttalerforum, og der er kommet nogle svar.

Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 18:05

Så er der allerede svar fra Onkyo!

If you use bi- amping with 8 or 6 ohm speakers , you don't have to change the impedance mode.
If  using 4 ohm loudspeakers , you must switch the Receiver to 4 ohm
impedance.
"Bi-amping or Bi-wiring" is possible with 4 ohm speakers , unfortunately
the instruction manual is not quite clear at this point.
Please set the same impedance at the receiver like the speaker impedance is.

Lækkert

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu