recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hauppauge hakker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethauppauge hakker

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
assassin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-April-2007
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: hauppauge hakker
    Sendt: 16-Februar-2008 kl. 10:20
Jeg har investeret i et hauppauge hvr-1300 dual tuner kort hvoraf jeg kun benytter dvb-t delen.
Mit problem er at billedet hakker (Vista MC), det virker som et tuner problem for det er ikke i præcise intervaller at det hakker det kommer tilfældigt og der kan gå fra 10-20sek til et minut mellem hakkerne. 
DVD og filmklip hakker ikke, her er ingen probs?!. Der er heller ingen problemer hvis jeg anvender andre tunere (tuner i mit tv (PX70), tuner i gammel satbox (digiality etellerandet) eller en sony 870).
Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op, mit system er beskrevet nedenfor. Håber nogen kan hjælpe, ellers må i gerne komme med bed på hvad man så skal investere i, jeg er snart ligeglad det skal bare virke! Det er vildt irriterende og helt klart en showstopper, især fra fruens side.

Grafikkort: 2600PRO,  med nyeste driver (8.453.0.0000).
MB: Asus P5K, nyeste bios 902.
CPU: Core2Duo, 2.66Ghz, E8200 Wolfdale.
Ram: 2GB Kingston DDR800
HD: Samsung 500GB, kan ikke huske navn, den alle har.

Redigeret af assassin - 16-Februar-2008 kl. 10:40
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2008 kl. 10:34

Hak fremkommer, fordi der mistes data...

Spørgsmålet er så, hvor det sker...

Udover dårlig modtagelse, kan der også være tale om støjkilder, som forstyrer signalet..

Evt. tiltag:

Justering af antennes placering.
Peger den direkte på sender eller hvis det er muligt modtage signalet fra en anden sender.
Måde at udpege retning for antenne...
http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=79

Kvaliteten af stik og kabler...

antenneforstærkning.

Når dvd-er afspilles flydende, må det antages at PC-delen (og software) er OK.

Redigeret af avh - 16-Februar-2008 kl. 10:36
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2008 kl. 10:45
Nå, min beskedopdatering krydsede lige dit svar. Jeg har som nævnt ingen probs med antenneforhold hvis jeg benytter andre tunere, men måske er tuneren bare elendig i mit 1300 kort? Jeg lavede en a/b test igår hvor jeg flyttede mellem tv og pc, og resultatet er krystalklart: ingen hak OVERHOVEDET på tv, men i overflod på pc...

Bonusspørgssmål: disk kører en del når man ser tv. Jeg går udfra det er caching, men hvorfor dog ikke benytte ram, går udfra at 2GB skulle kunne gøre det (selvom vista taget sig godt betalt)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2008 kl. 11:57
Hvis nu man antog at tuneren i Hauppauge kortet rent faktisk er ringere end den i TV-et, så kunne en signal forbedring, hvis mulig, alligevel hjælpe...

Hauppauge kortet kan køres med sit eget software og her kan man vist aflæse signalstyrke og kvalitet af signalet....

Andre TV-kort, skulle i givet fald være en anden type tuner...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 21:33

chipsettet på HVR 1300 kortet er et af de bedste blandt kortene fra haupauge.

Jeg kører MediaPortal med sådan et, optager ukomprimeret i TS format.

Disken jeg optager på er aldrig systemdisken.

Så prøv med en sekundær disk og drej optagelsen der over.

Mit Dual 500 fra hauppauge er derimod det værste skodkort jeg nogen sinde har købt. Med mediaportal har jeg nu heller ikke brug for dual.

MVH

Redigeret af rasmuzzen - 18-Februar-2008 kl. 21:35
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 23:23

MediaPortal gemmer vel nøjagtig det, der modtages, direkte på disk .....

Overførselhastigheden til disk er vel så rigelig stor, at jeg næppe tror det kan være problemet...

Jeg mener hak er tegn på dårlig modtagelse, ligesom støj i billede var ved analog modtagelse...
Jeg kan fremprovokere hak i mit setup, hvis DVB-T modtages fra en svag sender, men er OK fra den stærkeste sender...

Andre ting kunne være dårlige codecs og mangel på processorkraft, som næppe er tilfældet, eftersom DVD kan afspilles uden problemer.. 

.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 23:58

Glem det med diske. Det skal virkelig være en antikvarisk disk der skaber det her problem.

Hvis dit anennesignal er dårligt, så vil der ofte komme pixelering, dvs. underlige firkanter i billedet. Er dit signal rigitgt dårligt kan det vise sig som "frysende" billede (den mister simpelthen signalet totalt).  Min erfaing er at signalet skal være rigtig godt til et PC DVB-T tuner kort, ellers fungerer det dårligere end en separat DVB-T tuner

Du kan evt. checke om dit signal er godt nok her 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 08:34

Jeg tvivler på at mit antennesignal  fejler noget. Jeg er i "grønt" område ifht. dækningskort, desuden har jeg som sagt ingen probs med eksterne tunere (tv, box, hd-optager). Mit tv siger 80-100% båder i styrke og kval.

Her er den en anden (i dk) der har probler med modtagelse med HVR-1300: http://www.hauppauge.co.uk/board/archive/index.php?t-10405.h tml

Jeg har nu prøvet med en MSI usb dvb-t tuner og her er der ingen problemer! Nogen der er interesseret i et billigt HVR-1300 kort? 

Redigeret af assassin - 19-Februar-2008 kl. 08:35
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 09:21

Det var dog ærgeligt. Det er altså et godt kort, kunne det være defekt.

Jeg gengav såmænd bare anbefalinger fra andre programmer med optage problemer.

Husk at skrive når du sælger at det er linux kompatibelt.

MVH

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Mit Dual 500 fra hauppauge er derimod det værste skodkort jeg nogen sinde har købt. Med mediaportal har jeg nu heller ikke brug for dual.

Hmm, hvordan er det "skod" i linux eller? Jeg havde netop kigget på det kort..

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 09:47

Linux understøtter det men ikke uden man er en haj. Det er noget med firmware, modprobe osv. Mit HVR 1300 kører derimod fint. Skal kickstartes i linux (fedora) med et par modprobe. Men så kører det.

Google Jonathan Fors og produktnavnet. En svensk gut har lavet en fin forklaring. Men jeg har ikke held med dual 500 kortet. Vi taler om samme DVB kort ikke. De laver også et dual 500 kort analogt dette med MPEG komprimering på selve kortet.
Fjolser at have to kort i samme nummerserie, der er da numre nok at tage af.

Er det dual DVB du er vild med. Jeg kan optage 3-4 kanaler samtidig på et HVR 1300 kort. Dette i mediaportal (som vist ikke er 100 % vellid herinde), bare programmerne ligger på samme transponder frekvens.

Jeg bruger det ikke så meget mere siden jeg fik DreamBox 600 med HDD i.

Det store skrummel af en pc er erstattet af en lille fiks box til ca. 2000 kr. der kan ALT hvad jeg skal bruge.

MVH

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 11:04

Som jeg læser det her, kan det kun være følsomheden på Hauppauge kortet der ikke er god nok i forhold til andre tunere. Det vil sige det kræver et kraftigere signal for at levere et stabilt billede. Prøv at koble en antenneforstærker foran og se om ikke det afhjælper problemet.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu