recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jamo A 102 + 10 cen + Sub 200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJamo A 102 + 10 cen + Sub 200

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Emne: Jamo A 102 + 10 cen + Sub 200
    Sendt: 20-Februar-2008 kl. 13:24

Hej alle i glade mennesker,

Jeg har lige købt en ny reciever til stuen, og dertil har jeg tænkt mig at købe nogle Jamo højtalere.

Grunden til jeg kigger på disse, er at de er så ufattelig små, og så ser de jo også godt ud.

Spørgsmål:

Jamo A 102, Jamo 10 cen og Jamo Sub 200.

Se dem her: http://www.jamo.com/Default.aspx?ID=5898

Er der nogle der kender dem, og evt. vil være så flinke at komme med en lille anmeldelse af dem? Jeg er stadig lidt i tvivl omkring dem da jeg ikke har hørt noget til dem sådan særligt. Altså.. Lyden fra dem.

Mange tak for hjælpen. :-)

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 13:37

Jeg har ikke selv hørt dem. Men ud fra de tekniske specifikationer (som KAN være misvisende), så vil jeg mene, at de har problemer med signal støjforhold samt frekvensen.

Hvilken receiver har du købt? Og hvad er dit budget?
Går du efter udseende (småt) eller er det lyd og evt. udseende?

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 13:57

Mange tak for din tid Kandersen.

Min reciever er en Sony: STR-DG910 - Home Cinema receiver 7.1.
Det burde være nok til mit forbrug lige for tiden, især da min stue slet ikke er omtimal til det helt store setup. Dog vil jeg have de muligheder en reciever byder på.
- Nu håber jeg bare den reciever er god nok, og et tilfreds valg. (får den fredag).

Men omkring højtalere, så må de da godt se lidt godt ud. Men største ved dette er at de skal være små. Lejligheden byder ikke på særlig meget plads, og så har vi fået en kat... Har nogle dejlig store Pioneer højtalere som jeg vil ligge til side indtil katten opfører sig ordentligt og ikke bruger dem som kradsetræ, eller til vi får noget større at bo i. Derfor de små højtalere. Både for katten, og for at få dem væk fra gulvet - og så de stadig ikke ser kæmpe ud på vores lille væg.

Det grunden til jeg faldt for disse små. Men det må jo stadig gerne være god lyd.

Mit budget er - bum bum - den er sværd da jeg nok ville skifte ud om nogle år alligevel. Men nok en 3- 5000 kr til højtalere. 3000 måtte det gerne kunne gøres på. ca.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 14:42

Så skal du lige slå koldt vand i blodet.

Jeg er på vej med en anmeldelse af Focal Sib + Cub 2 sub. De er størrelsmæssigt ikke lige så små som Jamo, men de kunne godt gå hen og blive et alternativ, hvis du er villig til at ofre lidt mere på den fysiske størrelse, men de ser rigtig godt ud og lyder positivt godt i den rette prisklasse.

Hvis alt går vel, så ligger der en anmeldelse klar i dag (i aften) eller imorgen i løbet af dagen.

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 15:05

Det vil jeg da klart vente på, og så se hvad det er for noget.

Jeg er skam villig til at ofre noget mere, hvis jeg får hvad jeg gerne vil have. Kæresten har jo også lidt at sige, og for hende betyder udsenet en stor del. Og jeg vil da også gerne have det nogle fine små med designet på plads der hænger oppe.

Men venter spændt på din anmeldelse. Fedt da :-)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu