recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GeForce 7800GT i media center?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGeForce 7800GT i media center?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Wuhtzu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Emne: GeForce 7800GT i media center?
    Sendt: 20-Februar-2008 kl. 21:46
Hey

Jeg har følgende media center, med den undtagelse at grafikkortet lige er blevet skiftet ud, hvilket mit spørgsmål drejer sig om:

CPU: Core 2 Duo E6600
Motherboard: Asus P5N-E SLI
RAM: 2x 1024MB CORSAIR XMS2, DDR2 PC-6400 800 MHz
GFX: Inno3D GeForce 8800GTS 640MB *
Sound:
Auzentech X-Plosion 7.1 DTS Connect
HDD: 2x Samsung Spinpint T166 500GB
Case: Lian Li PC-C30A
Tuner:
FloppyDTV S2 (DVB-S2 og DVB-S)
CAM: Conax CAM (Rev. 1.1) - 4.00e

Jeg har haft problemer med, at billedet fra mine kanaler frøs i DVBViewer og når jeg genstartede programmet fik jeg fejlen "No hardware found". Det løser sig hvis media centret slukkes i lidt tid, men det hele gentager sig efter 30min brug igen. Det fik mig til at drage den konklusion, at tuner-kortet (FloppyDTV) blev for varmt, da det sidder lige op og ned af gfx'et som fylder 2 slots (pga. blæseren).

Derfor har jeg her til aften skiftet 8800GTS kortet ud med et 7800GT kort jeg havde liggende. Dog synes jeg mit billede er blevet væsentligt dårligere.

Er der nogen af jer som har et mediacenter med 7800GT eller på andre måder har erfaringer med det? Kan det overhovedt bruges til et media center?

Med venlig hilsen
Wuhtzu
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 09:36

Du kan sagtens bruge et 7800GT men du skal nok lige skfite drivere..

Der vil/burde ikke være kvalitets forskel.

Til top
Wuhtzu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 10:48
Jeg har selvfølgelig skiftet drivere, faktisk skiftede jeg også operativsystem fra Vista til XP Pro SP2... så jeg blev pretty much nød til at skifte drivere :)

Men jeg er glad for at høre du tror det kan lykkes / køre ordenligt med et 7800GT... så må jeg bare kaste noget mere tid efter opsætning af systemet. Det er garanteret det som giver flimren osv.

Hvis andre har nogen erfaringer hører jeg også meget gerne fra dem :)
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 10:56
kontroller opdaterinsfrekvensen. og og digital fobedring
Til top
Wuhtzu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 01:02
Hey igen

Jeg har nu haft lidt tid til at rode med indstillinger, få geninstalleret DVB Viewer osv.

Jeg oplever stadig de før beskrevne problemer nu hvor jeg har skiftet til WinXP Pro SP2 og GeForce 7800GT.

#1: Billedet flimrer i toppen af skærmen og flimrer / laver pixel fejl omkring "tynde linier" såsom tekst, tynde linier osv. i vinduer.

#2: I DVB Viewer oplever jeg en smule lag og horisontale liner i billedet (lidt ligesom vsync problemer i spil) når jeg ser både HD kanaler. SD-kanalerne fylder kun 1/4 af billedet (i et hjørne) og de andre 3/4 er fyldt med støj/sne (f.eks. lilla og sorte firkanter).

Tror I der er tale om indstillings fejl eller er det simpelthen 7800GT kortet der ikke kan klare mosten? Problemet med flimrende billede er kun tilstede når jeg kører full hd opløsning (1920x1080).

Med venlig hilsen
Wuhtzu
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 08:19
Jeg har et 7600GT og det klarer mosten fint.

Måske er dit 7800GT kort defekt?

Jeg har også testet med et endnu mindre 7600GS som også kan trække det hele.
Til top
Wuhtzu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 09:28
Tak for svaret Cyberguyen

Kan der mht. 7800GT og 7600GT være tale somme situation som med 8800 og 8600, nemlig at de lavere modelnumre er rettet mod htpc/media center brugeren og derfor har særlige features såsom hardware decoding?

Jeg tror ikke kortet er defekt, jeg tog det ud af min normale arbejdsmaskine, som jeg også ser video på og spiller på, og satte det i media centret for at teste (det sidder der i øvrigt endnu) og jeg oplevede ingen fejl da det sad i min computer...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 12:15
Wuhtzu:
Grunden til at 8600 er gearet mere imod mediecenter er fordi den er lanceret ca. 6 måneder efter 8800 og derfor nåede der at komme nogle hardware decodning features med. Hvis du køber en 8800GT, så er de samme features med som i 8600.

7600GT har noget hardware deinterlacing som 7600GS ikke. Men GS er hovedsageligt en mobile chip, så derfor bruger den meget lidt strøm og er de flestes foretrukne valgt til mediecenter.
Jeg tror ikke der er forskel på 7600 og 7800 mht. mediecenter features.
7900 har vidst noget hardware decompression og er mere strømbesparende i forhold til 7800, men det er fordi det er en nyere chip.

Måske bliver 7800 kortet for varmt inde i et mediecenter?
Det giver ofte "artifacts" på skærmen når grafikkortet er for varmt.
Til top
Wuhtzu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 12:29
Cyberguyen: Tak for informationen, den var/er rigtig nyttig.

Mht. 7800GT kortet, så bliver det kun 55-65*C når jeg ser tv i DVB Viewer og er ca. 50*C når den bare står idle i Windows eller jeg browser på nettet.

Dette skal ses imodsætning til 8800GTS, der tidligere sad i medie centret, som blev op mod 80-85*C varm... så jeg tror ikke det er det, men jeg vil da lige forøge blæserhastigheden på kortet når jeg kommer hjem og se om det hjælper...

-----------------------------------

Side spørgsmål: Vil det sige at mht. media center features så er det ligegyldigt om man køber 8800GT eller 8600/8500? (bortset fra prisen selvfølgelig)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 14:52
Der er vist en lille forskel imellem 8500 og 8600, men jeg kan ikke huske specifik hvad den er.

Men 8800GT indeholder alle funktionerne fra de mindre kort, da det er sidste skud på stammen.
Til top
Wuhtzu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 17:51
Jeg har nu kørt med alle blæsere (kabinet, gpu og cpu) på max omdrejninger nogle timer og det gør ikke fra eller til. Temperaturen falder med ca, 5*C på cpu og gpu, men det ændre ikke på flimren og pixelfejl.

Hvis det er grafikkortet den er gal med, så burde jeg vel se de samme fejl på en CRT skærm (min almindelige computer skærm) i en høj opløsning, f.eks. 1600x1200 som jeg plejer at køre.... det vil jeg teste snarest muligt.

Dernæst fik jeg fikset SD kanalerne. I DVBViewer skulle jeg ændre punktet "Video Renderer" fra "WMR9 Video Mixing Renderer" til "Overlay mixer" under "Options" -> "Direct X"..... dog synes jeg det har givet lidt ringere kvalitet på HD kanalerne. Hvad er anbefalelsesværdigt mht. denne setting? Jeg kan desværre ikke huske hvad jeg brugte under vista :S

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 17:54
hvilket tv kører du på siden du kører 1600X1200, det virker lidt som overkill?
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu