recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC - Komplet setup!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC - Komplet setup!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hasse78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC - Komplet setup!
    Sendt: 28-Februar-2008 kl. 20:09

Hej - jeg har endnu engang hårdt brug for jeres uvurderlige hjælp!

Jeg har fået et bud på følgende kabinet + indhold:

Thermaltake Mozart SX VC7000SNS.    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233122

Dertil vil jeg gerne indstallere følgende komponenter:

Kan det lade sig gøre eller vil jeg løbe ind i problemer? 

Er der noget jeg mangler i setup´et?

Hvordan med PSU er det OK at den er passiv?

Kan jeg holde systemet koldt nok eller mangler der noget? 

PS: jeg skal ikke bruge digitaltuner, idet jeg har Stofa og har hørt at de i nær fremtid vil optage alle deres programmer og gemme dem i ca. 14 dage (fjern harddisk Zaptor) - kan derefter selv bestemme hvornår man vil se programmerne!

Håber på lidt hurtig assistance - har endelig fået lokket lidt knaster ud af husholdningsbudget´et!

/HASSE

Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 20:51
Kabinettet er kun 9cm i højden så jeg er ikke sikker på at der er plads til en AMD box køler.

Desuden er jeg lidt betænkelig ved den valgte strømforsyning, eftersom den maksimalt kan levere 300W. Jeg har ikke regnet på det, men jeg ville nok lige lave nogle hurtige beregninger for at fastslå om strømforsyningen er tilstrækkelig. Nu skal den ikke trække et grafikkort så måske er 300W rigeligt

Lydmæssigt kan du spare lidt støj fra harddisken ved at vælge en WD Caviar GP 500GB (WD5000AACS). Den koster omkring 200 kr. mere, har næsten de samme specifikationer som WD5000AAKS (du bemærker næppe forskellen) men kun et lydniveau på 25 dBA mod 28 dBA for WD5000AAKS. Faktisk skulle den også bruge lidt mindre strøm og, nok vigtigere, afgive lidt mindre varme og dermed bidrage mindre til de samlede krav til køling.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 22:55

300 watt er rigeligt til en HTPC som har GFX på bundkortet. min HTPC bruger ca 70watt ved normal drift, den bruger naturligvis nok lidt mere i opstart, men ikke op i nærheden af de 300..

9 Db blæsere, hmm sikkert.. jeg købte engang nogen Thermaltake 12 db 80mm blæsere, de larmede en del mere end min PSU som var opgivet til 20 db.. stol aldrig på DB angivelser, gå efter de gode mærker, og dem som andre taler godt om..

ellers ser systemet meget fint ud..

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu