recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskel på baghøjtalere i 7.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForskel på baghøjtalere i 7.1

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Balduric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Emne: Forskel på baghøjtalere i 7.1
    Sendt: 04-Marts-2008 kl. 18:32

Et hurtigt sp. Er det vigtigt at Sur L+R og Rear L+R alle er af samme type for bedste lydbillede i et 7.1 setup? Og ja, jeg mener selvfølgelig parvis - og ikke 4 helt forskellige

Er nemlig rimelig glad for mine nuværende baghøjtalere men de kan ikke fåes mere og der er jo lidt en forskel i pris om man skal købe 4 ht. eller kun 2 .

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 18:48

Det er jo altid bedst når enhederne er ens. Det er vel muligt, at få nogen der matcher lyden fra dem du har.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er jo altid bedst når enhederne er ens. Det er vel muligt, at få nogen der matcher lyden fra dem du har.

Når du skriver matcher lyden.. Tænker du så på lyd eller data på højtalerne? For lyd i baghøjtalere  er jo oftest meget difust i surround sammenhæng og derfor ikke så sammenlignlige som fronterne. Det er mit gæt og ikke en konklussion.

Det er ikke noget man kan instille sig ud af på recieveren?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 19:13

Jeg har lige fornyet på mit 5.1 system, men måtte købe yderligere enheder, da da jeg ikke var tilfreds med lyden, nu er det som det skal være, ens hele vejen rundt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 19:47
Tja det kan da godt være jeg må grave mulvarpeskinnet frem og købe 4 stk. så.. Spiller de sidste højtalere egentlig med når kilden kun har 5.1 lydspor? Er selvfølgelig godt klar over man ikke får den fulde efekt men hvis de er totalt tavse ind til der kommer noget 7.1 materiale så vil jeg nemlig vente lidt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu