recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømkabler??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStrømkabler??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Emne: Strømkabler??
    Sendt: 05-Marts-2008 kl. 21:40

Inden vi overhovedet starter så vil jeg sige, at jeg ved emnet kan være farligt  

Men jeg vil gerne høre Jeres holdning / erfaringer med udskiftning af strømkablerne og hvilke lydmæssige forbedringer I eventuelt har hentet.

Jeg har haft forskellige kabler til test på mit eget setup:

• QED Qonduit - kr. 499,-
  • Supra Suplra2XX - kr. 1.200,-
  • Nordost Shiva - kr. 3.000,-

Jeg var temmeligt spændt på resultatet da jeg både har analog kabler fra Blu-ray afspilleren til pre-amp og analogkabler fra pre-amp til effekttrin. Selvom det hele er pænt installeret og så adskilt som det er muligt, så var min forventning, at sådan nogle skærmede kabler ville give en fordel alene pga. mindsket udstråling.

Nå resultatet...... Jeg kan simpelthen ikke høre forskel på kablerne  Ja rent faktisk kan jeg overhovedet ikke høre forskel til mine standard kabler overhovedet.

Redigeret af Iron Man - 05-Marts-2008 kl. 21:44
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 23:26
Øh...strømkabler, dem der leverer 220v til apparater. Mener du ikke LYDKABLER?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej, han mener strømkabler (som er 230V i dag). Her er et strømkabel til 1000 kr per meter, believe it or not...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 08:29

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

mener strømkabler:

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 08:39
Er det så de strømkabler som vist på billedet eller er det bare almindelige strømkabler, som man evt hænger lamper op i.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 08:47

Ja det er sgu vigtigt at den sidste meter 230V kabel ud af det flere 100km ledninger, er i orden, for ellers så kommer det da til at lyde helt af helvede til.

Husk nu at købe den speciale grønne tus til de der kabler.
Kan se at stikket jo er gennemsigtigt, så lys kan jo stråle ind i stikket, derfor skal du male stikket til med den grønne tus, så du undgår dette.
Jeg kan muligvis skaffe dig den speciale tus, som du så kan få for KUN 350kr (skal lige have lavet et klistermærke til at klister over penol mærket )

Jeg undres over at folk hopper på sådan noget her
På den anden sidde, så så jeg forleden i TV en mand som havde sendt omkring 600.000kr til Nigeria, for at få sin 500.000kr gevinst udbetalt.

Mvh Jesper
Til top
morphar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 09:01
- det skal da absolut være strømkabler til 3k, intet mindre kan gøre det! faktisk vil jeg måske endda mene, at du skal overveje at investere i en dedikeret generator til hvert enkelt elektronisk udstyr du har stående.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 09:58
Dvs at han valgt at bruge de dyre strømkabler til 3k i stedet for højtalerkabler.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 10:19

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Dvs at han valgt at bruge de dyre strømkabler til 3k i stedet for højtalerkabler.

Har I overhovedet læst mit indlæg?

Der er faktisk nogle mennesker som påstår, at der er en verden til forskel på strømkabler. Prøv fx at spørg på hifi4all.

Nu har jeg så selv prøvet at teste, og jeg kan ikke umiddelbart høre nogen forskel.

Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 10:25

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Ja det er sgu vigtigt at den sidste meter 230V kabel ud af det flere 100km ledninger, er i orden, for ellers så kommer det da til at lyde helt af helvede til.

Husk nu at købe den speciale grønne tus til de der kabler.
Kan se at stikket jo er gennemsigtigt, så lys kan jo stråle ind i stikket, derfor skal du male stikket til med den grønne tus, så du undgår dette.
Jeg kan muligvis skaffe dig den speciale tus, som du så kan få for KUN 350kr (skal lige have lavet et klistermærke til at klister over penol mærket )

På den anden sidde, så så jeg forleden i TV en mand som havde sendt omkring 600.000kr til Nigeria, for at få sin 500.000kr gevinst udbetalt.

Nu er det faktisk sådan, at jeg kender én som har brugt 6.000 kr. stykket på sine strømkabler, og han mener at den forskel som strømkablerne giver aldrig ville kunne hentes i en anden forstærker

Det har jeg så forsøgt, at efterprøve og jeg kan virkelig ikke høre forbedringen.

Der er dog nogle mennesker som har deres kabler liggende i én stor skidestak og standard strømkabler har faktisk en ret kraftig udstråling. Det har skærmede kabler ikke. Det betyder ikke så meget for højttalerkablerne, men for svagere analoge forbindelse som fx subwoofer kabel, der kan det have betydning.

Men som sagt kan jeg ikke umiddelbart høre nogen forskel.

Redigeret af Iron Man - 06-Marts-2008 kl. 10:33
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 11:04

Jeg ved ikke hvor meget der er i strømkabler, men der er i signal og højttalerkabler, synes jeg ihvertfald. Jeg kommer sikkert til at teste det inden længe. Men tror ikke mit anlæg er godt nok til at udnytte evt. forbedring i strømkbaler. Så al kabelsnak handler meget om ens setup tror jeg.

Det skulle også være vigtigt med ens fase på alle enheder.

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 11:28

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Var det ikke bare et par hundrede tusinde for at kunne fåm 5-10 mio. ??

Det plejer det at være. Jeg fatter ikke nogen hopper på den.

Men igen hvis jeg f.eks. kan overbevises om, at dyre højtalerkabler er bedre end billige (ved selvhør) kunne jeg da godt overveje at skifte. Men jeg vil ikke bare i blinde købe dyre kabler, fordi nogen mener de kan høre forskel - det kunne være en slags placebo effekt.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu