|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
andefeldt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() Sendt: 19-Marts-2008 kl. 14:13 |
Jeg skulle lige demonstrere, hvor fedt HD egentlig var, sidst jeg var hjemme ved forældrene. Min far har lige fået ny Mac (iMac - 24" modellen). Så vi går ind på Apples hjemmeside og finder fx. Batman - The Dark Knight traileren. Vi vælger så at se den i 720p, men kvaliteten er ikke ligefrem god. Især ikke steder, hvor der er farveovergange (fx. himmel) - altså fx. en overgang fra grå til sort. Her er overgangen slet ikke glidende, men tydelig delt ind i streger. Nå, vi prøver 1080p versionen. Men igen får vi samme resultat. Så min far var ikke ligefrem overbevist om, at HD var fremtiden
![]() Jeg har prøvet samme trailer på min egen computerskærm og på min LCD tv. Alle viser det samme. Jeg har endvidere prøvet at se trailere via min PS3 (fra PlayStation Store) - fx. Ratatouille - men også her er der de samme problemer. Er der simpelthen fordi trailerne i HD bare er for dårlige (for meget komprimering)? Eller hvad skyldes det? Jeg så Blade Runner på Blu-Ray på min LCD forleden. Den stod bare super skarpt og uden nogen problemer overhovedet. |
|
Anders
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Ja, trailerne er væsentligt hårdere komprimeret end billedet på en blu-ray, for at give en rimelig størrelse download. Det er efter min mening et kæmpe problem, fordi folk (naturligvis) tror at dét de ser når de downloader lidt HD trailers, er dét de får hvis de køber en HD film. |
|
![]() |
|
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
Hent Batman traileren (MP4, 1080p) fra nero.com, så skal du se løjer. Bitraten svinger sig op på 43 Mbps. http://www.nero.com/enu/technologies-nerodigital-action.html Upload traileren til din PS3, så skal din far nok komme op af stolen. Vis ham også Speed Racer traileren. Husk også at PC og computerskærme sjældent er optimeret til levende billeder. Paneltype og grafikkort har stor betydning. |
|
Kuro
|
|
![]() |
|
andefeldt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Hm, jeg prøvede lige traileren fra nero.com
Det var bedre, men stadig ikke godt nok. Der er stadig ingen flydende overgang på himlen (der var man ser Batman stå på en bygning og kameraet bevæger sig rundt om ham). Himlen er opdelt i MEGET tydelige streger. Jeg fatter det ikke. |
|
Anders
|
|
![]() |
|
ClausJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 559 |
![]() |
Jeg har et problem der lugter lidt af det. Jeg får de samme streger (opdeling) når jeg ser SD-DVD. Jeg formoder det er en begrænsning i mit Samsung plasma ?? Claus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |