|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
MartinG ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() Sendt: 21-Marts-2008 kl. 17:01 |
Hey
jeg vil overbevise min far om at i stedet for at købe en bluray afspiller skal vi købe et medie center med bluray afspiller, og hele svineriet.. jeg ved godt jeg har lavet et topic tidligere i dag men det var til mig selv og det her er til vores stue. så derfor gad jeg godt få et realistisk bud på hvad et fuldt mediecenter med Bluray drev, HDMI, Ordenligt lydkort, hurtig nok til uden problemer at kunne fyre en hd film af ville koste at samle selv sådan ca.! mvh Martin |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
MartinG ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() |
det burde da kunne gøres væsenligt billigere, jeg snakker 5-6k
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Martin, du nævner Blu Ray som udgangspunkt. Så gå ud fra det. Det billigeste drev jeg har set det koster lige godt 1100,- Så skal der et kabinet til, bundkort, ram, cpu, harddiske, evt. strømforsyning og gfx kort. Sidst skal der bruges noget software. 5-6k, måske. Men jeg tror det bliver svært.
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Det er jo ingen sag og købe noget hardware og så kalde det en HTPC. Det er straks værere når man skal til at købe noget der er velovervejet. Hvis ikke du vil have nogle ordentlige tunere og en ordentlig betjening så kan du da spare mange penge....Men så kan du ligeså godt købe dig 15meter hdmikabel og så et blueray drev, og så løbe frem og tilbage fra dit værelse...
|
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Okay okay, men altså jeg har alt det software der skal bruges udover driverer etc. men har OS osv.. så mangler kun hardwaren.. nogle der kan give mig et bud på et godt setup så?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jamen du kan læse det jeg har skrevet på den link. Det er en slags referencesystem.... Derudover har Ken_T lavet udførlige beskrivelser, af noget lignende, ligesom der to tre gange om ugen mindst bliver svaret på lignende spørgsmål.
Mine HTPC'ere består pt af: HTPC 1: STUE Antec Menuet 350EC ASUS P5E-VM-HDMI E6300 Core 2 Duo 2 GB Ram Seagate 250 GB SATA Microsoft Wireless Entertainment 7000 USB-UIRT Logitech Harmony 525 LG 42PM1A SageTV Client 6.3 PowerDVD 7.3 Windows Vista Ultimate Girder 4.0 FFDshow HTPC 2: Soveværelse Antec Menuet 350EC ASUS P5E-VM-HDMI Pentium 4 3ghz 2 GB Ram Seagate 250 GB SATA Microsoft Wireless Entertainment 7000 USB-UIRT Logitech Harmony 895 Samsung LE-32R32B Windows Vista Ultimate SageTV Client 6.3 PowerDVD 7.3 Girder 4.0 FFDshow HTPC 3: Kontor Antec Super Lan Boy Gigabyte GA-X38-DS4 2GB Ram Core 2 Duo Q6600 Gigabyte Geforce 8800GT512HP m. Zalman køler 2x WD 500GB SATA Diske HDA Mystique TechnoTrend Budget c-1500 + CI Microsoft Natural Ergonomic 4000 Microsoft HABU Razer Exact Mat HP-2207h Skærm Iiyama Prolite E430T Sony VPL-CS5 Projektor SageTV Client Windows Vista Ultimate PowerDVD 7.3 FFDshow. HTPC 4 Mobile/Konens computer NEC Labtop HP-2207h Skærm Windows Vista Home Premium SageTV Client HTPC Server: Et surt gammelt Chieftec Gigabyte GA-965G-DS3 Pentium E2160 2 GB RAM 2 x Samsung 500GB SATA 2 x FloppyDTV DVB-C( Tre mere er på vej) Windows 2003 STD PowerDVD 7.3 Girder 4 SageTV 6.3 Media Server USB-UIRT (Relay) Et gammelt skod tastatur Intelli Mouse Explorer 3.0 SmartWi Måske lidt til inspiration... Redigeret af Patriarken - 21-Marts-2008 kl. 21:34 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Hvis man har en HTPC Server, behøves man så kun at have tv tuner i den for at de andre HTPC kan se tv?
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, der skal dog være en tuner i serveren for hver client der vil se live tv samtidigt. Redigeret af Patriarken - 21-Marts-2008 kl. 21:47 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Arh okay, men tror bare p.t. jeg vil ligge ud med en enkel HTPC som også skal fungere som server i sig selv.. men vil nok lave noget lignende det første du linkede til, i hvertifald hardware mæssigt, det bliver nok ikke like 12k fordi jeg skal også kun have en enkelt tv tuner..
men hvis man nu har 2 tv tunerer kan man så se noget på den ene kanal og optage noget på den anden, og picture in picture? eller hvad er fordelen?! |
|
![]() |
|
mortenkn ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() |
Patriarken, det ser ud til du må kende Antec Minuet kabinettet godt
![]() Hilsen Morten |
|
![]() |
|
![]() |
Hejsa
Menuet er nemt og arbejde med(Som de fleste Antec Kabinetter) og støjer ikke ift mange andre løsninger jeg har prøvet.. Airflowet er godt, jeg kører med Stockkølere i begge mine menuet'er og har chassis blæseren indstillet til minimum. Jeg synes alt i alt at det er et fremragende kabinet. Det skal dog siges at det kun understøtter LP grafikkort/PCI kort. Og at pladsen er lidt trang, hvis man vil have to fysiske harddiske i. Desuden har jeg ikke placeret mine HTPC'ere i stue, da jeg ikke mener en pc hører hjemme der, fysisk i hvert fald. |
|
Mit Setup
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |