recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Findes der et bedre tvkort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFindes der et bedre tvkort?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Micky_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 188
Direkte link til dette indlæg Emne: Findes der et bedre tvkort?
    Sendt: 29-Marts-2008 kl. 16:49
Jeg har nu et Hauppauge WinTV-PVR-500MCE men kunne godt tænke mig et nyt. Da en del af mine kanaler er meget grumsede/kornede/
Findes der et der er bedre?

Vi har TDC kabel. Hvor jeg har trukket et antennekabel fra udgangen i væg til tv kortet. Der er ikke nogen box imellem.
Men har hørt man kan købe en digital box og sætte imellem.
Er det rigtig?
Og vil det hjælpe?

Har lige købt Vista HomePremium hvor der er MediaCenter i.
/Micky_dk
Til top
Anden4220 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2008 kl. 17:30
det gør der helt bestemt floppydtv så får alle kanaler ligeså skarpt som på selectoren, du kan se en test her, og det kan købes her med cam til 1800

edit: dårligt link

Redigeret af Anden4220 - 29-Marts-2008 kl. 17:32
Panasonic TH37PX80
Sony surround
Apple Airport express
Triax C-HD415CX
Playstation 3

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 10:29
Jeg har lige snakket med mm-vision som forhandler det floppydtv. Og de siger det ikke vil hjælpe mig. Med mindre jeg køber et Viaccess Cam til TDC. Og det var ikke min mening og skulle til og betale mere for tv kanalerne end vi allerede gør nu.
Vi har TDC kabel fuldpakke. Men som jeg skrev i første indlæg, så er der ikke nogen box. Det er bare antenne kabel fra væg direkte til tv.
Og så vil Floppydtv ikke hjælpe med og for bedre signal siger de hos mm-vision.

/Micky_dk
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 10:38
Man kan modtage de samme kanaler digitalt som findes analog fra Yousee mod en årlig betaling af 199,- for et smard-card.

Altså det koster et nyt digitalt TV-kort + cam-modul for at kunne modtage de samme kanaler digitalt.
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 10:46
Altså det kan godt være jeg spørger dumt nu. Men hvis jeg køber denne http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=pc&varenr=617901 og bestiller et digitalt tv kort ved tdc. Så bliver alle mine kaneler digitale?

Og så skal jeg bare betale kr. 199,- om året udover det vi betaler for vores fuldpakke. Og der med har vi stadig tv3 og 3+ osv. Er det rigtig?

Skal jeg så beholde mit Hauppauge WinTV-PVR-500MCE i computeren også?

/Micky_dk
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 10:57

Ja det er rigtigt... alle kanaler modtages digitalt.

Med hensyn til at bibeholde det analoge kort, så opstår der nogle software problemer med MCE...

En løsning kunne være at bruge TV-et til at se live-tv med (som viste flot analog billede) og floppyDTv-kortet til at optage med...

Et alternativ er at satse på programmet MediaPoretal som i bruger- interfacet ligner MCE. Det har support for både analoge og digitalte TV-kort...

Der er yderlig en vinkel, det er muligt at se HDTV med floppyDTV-kortet..
(ikke muligt med MCE-softwaren)

Redigeret af avh - 31-Marts-2008 kl. 10:59
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 11:07
Tak.

Som jeg forstår det nu. Så kan jeg tage mit Hauppauge  ud. Og nøjes med Floppydtv?
Er der kun en Tuner i Floppydtv?
Hvis ja. Findes der noget med 2 tuner?

/Micky_dk
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 11:18

Der er ikke ret meget at vælge i mellem af TV-kort, så det er noget med at købe to ens kort... (plads i kabinettet?)

Ved kabel-tv har man jo altid muligheden for at se alle kanaler via TV-ets tuner, samtidigt med at TV-kortet optager noget andet..

Hvis der er krav om at optage 2 kanaler samtidigt er det nødvendigt med 2 TV-kort...

Et andet argument for 2 TV-kort/tuner kunne være at man hele tiden kan for blive i HTPC-ens brugerinterface og ikke skal skifte til TV-ets brugerinterface i tide og utide... (højere WAF)

Det vil koste et ekstra smart-card til 200,- om året... + tv-kort + CAM.

Redigeret af avh - 31-Marts-2008 kl. 11:20
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 11:26
Puha så begynder det og blive dyrt :-(
Vi bruger meget og optage 2 kanaler på samme tid. Og er er mit Hauppauge perfekt :-) lige bortset fra nogle enkel dårlige kanaler.

Men hvis jeg skal til og invistere i 2 stk http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ; ;menu=pc&varenr=617901 og kort til begge, så tror jeg at jeg beholder min opsætning som den er. Desværre.

/Micky_dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu