recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke få rene lydkiller ud af min spdi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan ikke få rene lydkiller ud af min spdi

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bacce Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke få rene lydkiller ud af min spdi
    Sendt: 29-Marts-2008 kl. 20:21
 X 
< marginWidth=0 marginHeight=0 src="http://ad.adtech.de/?ad|2.0|277|72346|1|171|target=_blank;" Border=0 width=336 scrolling=no height=280>
Hejsa

Jeg har netop bygget mig en htpc, og til denne har jeg indvisteret i et Prodigy7.1hifi lydkort.....

På dette lydkort er der en optisk udgang som jeg har forbundet til min sorround reciver.

Problemet er bare... at når jeg vil spille dvd film får jeg kun mulighed for at høre det i 2 kanaler, eller intet....

Forståes sådan...

Jeg har 2 muligheder til lyd udgange i egenskaber for lyd...

Den ene er med opsætning af antal højttalere. ( som jeg har læst mig frem til, er det kun hvis jeg kabler mig ud af det med minijack stil)
Den anden er der ingen højttalere at stille på....

Som det er nu, bruger jeg den uden højttalere at stille på, og alle win lyde virker, men dvd film er musse stille.

Er der en dygtig lydkort exp der kan hjælpe mig lidt ???
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2008 kl. 22:21
Når du slår det til anlæget med et optisk kabel skal du bare vælge "ingen højtalere" som du nævner.
Der er under opsætningen af dine codecs til video du vælger at den skal sende lyden ud gennem spdif, og slå alt behandling af lyden fra. Så sender den bare signalet videre til anlæget.
Dit anlæg vil kun opfange stereo mens du kører alm programmer, men så snart du afspiller dvd eller video med Dolby Digital eller DTS, så skulle den gerne opfange det med det samme, ellers er det en fejl i opsætningen af lyd codecs.

Sådan som du beskriver det at det kører lige nu, lyder det netop som om det bare er en fejlindstilling af codecs. For at kunne få DD og DTS videre til anlæget, skal du bruge enten ffdshow eller AC3filter. AC3filter er ret let at opsætte. Det er bare at installere, og under opsætningen skal du bare vælge spdif out. Så skulle det gerne køre.
Hvis det stadig giver problemer kan det være fordi du skal tvinge dit afspiller program til at bruge AC3filter til behandling af lyden.

Skriv igen hvis det stadig giver problemer.

Redigeret af Nagash - 29-Marts-2008 kl. 22:22
Til top
Bacce Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2008 kl. 23:32

Hejsa....

Som jeg ser det, så taler vi samme sprog... :D

Det er netop det jeg har forsøg mig med hele dage.. :-/

Jeg har også prøvet at installere AC3filter og dernæst sætte den som du beskriver... men desværre uden held.... :-(

Problemet er at jeg jo prøver at få et media center op at stå, og derfor bruger jeg den afspiller som følger med i vista... det er væl media player ? men i så fald... hvordan får jeg media player til at fatte at den så skal bruge AC3filter til lyden ? måske det kunne løse mit problem...

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2008 kl. 23:44
Har du husket at køre opsætningen i MCE? Der kan du nemlig vælge i lydopsætningen at den skal bruge optisk/coaxial. Ellers er det nok under Media Players opsætning. Der er sikkert et punkt der hedder eksterne filtre.
Til top
Bacce Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 11:07
i selve mce har jeg sat den til det, men det giver desværre ingen ændringer... :-(
Til top
Bacce Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 16:04
Jeg har nu prøvet forfra, men det eneste jeg får ud af det er at ac3 codec siger at der ikke er support for spdif.... og derfor er den disablet....
Til top
Bacce Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 18:11

Problemet er løst.... *JUBLER*

Svaret var en ny driver til soundkortet... og så ikke at installere deres lorte software til styringen....

Til top
SuperJunior Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Bacce Bacce skrev:

Problemet er løst.... *JUBLER*

Svaret var en ny driver til soundkortet... og så ikke at installere deres lorte software til styringen....

Hvad har du helt præcis slået fra osv? Da jeg har fået fat i optisk til min bærbar, og den lader stadig ikk min receiver dekode lyden... humm!

--------------------------
Samsung LE32M87
Onkyo 605
KEF 5005.2
Til top
SuperJunior Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 179