|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Zarir ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() Sendt: 01-April-2008 kl. 16:31 |
Hej folkens Jeg har lige købt en Philips HTS 8100, hvilket jeg glæder mig til at få hjem her i løbet af næste uge... men her i mellemtiden er jeg ved at få styr på de kabler mm. jeg skal bruge. Mit pioneer fjernsyn har kun én HDMI indgang, hvilket betyder at jeg skal ud og skaffe mig en HDMI switch, eftersom at jeg kører HDMI fra min PC til mit fjernsyn. Jeg har nemlig også tænkt mig at køre HDMI fra min philips 8100 over til mit fjernsyn. Der går nok heller ikke længe før jeg får anskaffet mig en PS3. Jeg har dog et par spørgsmål i den forbindelse. Første (dumme) spørgsmål: Kan jeg komme ud for at lyd og billede ikke er "synkroniseret" hvis jeg f.eks. har HDMI kabel fra PC til Tv og optisk kabel fra PC til Philips 8100? Hvis ja, vil en elektronisk hdmi switch med lyd løse det problem? Jeg kan forstå at der er (basalt set) 2 typer HDMI switche, almindelige og elektroniske. De elektroniske er i den lidt dyrere ende hvorimod almindelige er forholdvis billige. Billig: http://www.av-cables.dk/hdmi_kabel/hdmi_switch/standard_hdmi _switch_4_vejs_760_da.html Jeg har også svært ved at vurdere om jeg har behov for den elektroniske hdmi switch eftersom mit HDMI kabel kun er 10 meter og at jeg på nuværende tidspunkt ikke har problemer med kvaliteten. Fjernbetjening går jeg ikke så meget op i - så er der nogen grund til at købe den elektroniske? Jeg har faktisk lidt svært ved at finde ud af hvordan mit setup skal være når jeg får anskaffet alle tingene. Jeg får behov for at vise billede fra PC på TV via HDMI, lyd fra PC via optisk kabel på Philips 8100, PS3 lyd og billede via HDMI og ellers lyd fra Tv via HDMI på philips 8100. En lille opsummering: PC --> Lyd (optisk kabel) --> Philips 8100 PC --> Billede (HDMI) --> TV PS3 --> Billede+Lyd (HDMI) -> TV TV --> Lyd (HDMI) --> Philips 8100 Bliver mit setup så følgende (med en hdmi switch): PC --> Lyd (optisk kabel) --> Philips 8100 PC --> Billede (HDMI) --> HDMI switch PS3 --> Billede+Lyd --> HDMI switch TV --> Lyd (HDMI) --> HDMI switch HDMI switch --> Philips 8100 Er dette den korrekte måde at sætte det op på?
På forhånd, tak. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |