recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C til htpc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-C til htpc

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-C til htpc
    Sendt: 03-April-2008 kl. 12:03

Jeg overvejer at bygge en htpc og bruge den til at se og optage tv på.

Jeg har kabeltv fra yousee, og har købt en hd boks men synes ikke den virker særlig godt. Så derfor vil jeg bygge min egen og håber den virker bedre

Til det har jeg tænkt mig at købe dette dvb-c kort

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255205

EDIT: Hov det kan jo ikke tage min HD kanaler. Hvilke et skal man så tage istedet?

Også skal man vel også have noget man kan stikke det kort i man får fra tdc? Skal man der have denne også har man det hele?

http://midtdata.dk/asp/productinfo.asp?varernr=CA-100&go to=productinfo&conceptbutik=&titletekst=SCM%20Micros ystems%20CA-Modul%20-%20Viaccess%20%20/%20CA-100-%20midtdata .dk&mainfunc=link#hertil

Redigeret af Epsi - 03-April-2008 kl. 12:08
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 13:24
Køb floppyDTV, koster ca. 1900 hos MM-Vision.
Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 13:35

Husk du skal have et CAM også.

Hvis du er til terratec kunne det her bundle være en idé:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343802

LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 13:36

Kom godt igang med DVB-C på HTPC med følgende guide:

http://dvb.perch.dk/DVB.php

Men bemærk at træerne desværre heller ikke vokser ind i himlen med tv via HTPC. Mange af de problemer som du oplever på en dedikeret boks, vil du også opleve på en HTPC, plus formentlig lidt flere . Dem vil jeg ikke komme ind på nu, da det betydning af hvilken software man benytter.

Jeg anvender selv en HTPC baseret på Windows XP, MediaPortal med en FireDTV boks (FireDTV/FloppyDTV kan anbefales) og har hermed support for HD i mpeg4. Men jeg er sikker på, at jeg har lige så mange problemstillinger, som du har med din boks  

Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 14:24

Hvad er forskellen på denne

http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=pc&varenr=617901

Og denne

http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=pc&varenr=61790

Torpedo> Hvilke problemer har du med din htpc? Jeg synes den er lidt langsom om at skifte kanal, også kan tdcs samsung ikke skalere eller zoome billedet. Rigtig irriterende. Også virker EPG og favoritlisten rigtig dårlig

Til top
deepmagic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2008
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 14:34
Den først du linker til er med Viaccess Cam.
Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

Jeg synes den er lidt langsom om at skifte kanal, også kan tdcs samsung ikke skalere eller zoome billedet. Rigtig irriterende. Også virker EPG og favoritlisten rigtig dårlig

Uha, det er en længere forklaring når man har haft en løbende opdatering af hardware/software over et par år. Men jeg vil da gerne nævne nogle punkter som er tilknyttet min nuværende HTPC.

1) Typisk baseret på en Windows platform, som til tider lever sig eget liv, så der skal bootes i ny og næ...  Generelt er løsningen ikke familievenlig og den kan være tidskrævende.
2) Længere opstart/nedlukning end dedikeret boks - højere strømforbrug må også forventes.
3) MediaPortals TV Engine er én lang udviklingsprocess hvor nye features kommer til og andre af og til går i stykker. Men det er gratis og der bliver lagt et stort arbejde i produktet, så thumps up til det.
4) EPG kan fås til at virke, men jeg synes det er bøvlet.
5) Subtitles via DVB-C er/har været en by i Rusland. Virker slet ikke i MCE
6) Streaming på tv i 60 hz giver for mig ikke et 100% flydende billed. Det er bedre i 50 hz via projektor. Men jeg synes ikke kvaliteten slår billedet fra en god boks.
7) Og heller ikke i MP finder du hurtige kanalskift. I min nuværende release, skal jeg stoppe visning af billed før jeg skifter kanal, ellers fryser hele Windows, og der er kun "dødmandsknappen" som løsning. Det er sådanne fejl der kommer og går...
8) Codecs skal du selv kunne finde ud af opsætte og gerne have forståelsen af.
9) Og alt i alt så er HTPC ikke en billig løsning...

Blev alligevel til en længere smøre og jeg kunne have fundet på mere

Men HTPC er lærerigt og interessant hvilket for mig er det vigtigste. Jeg tror næppe at den bliver den primære afspiller (musik undtaget) ved TV/film afspilning. F.eks leverer min TViX medieafspiller et bedre billed end min HTPC nogensinde har kunne præstere, så også her har en ekstern boks for mig været at foretrække.

Redigeret af torpedo - 03-April-2008 kl. 15:54
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 16:06
Jeg vil også give mit besyv med. Det tager tid at sætte op. No doubt. Mit kører kanon nu. Gik væk fra MP pga. TV tuner ikke var så godt, så investerede i DVBViewer og det er SUPER til at se TV, hvor DVB subs kører. Har fået TVGG til at hente EPG en gang om dagen. Den står som standard i S3 mode (standby) og bruger ca. 4 W, så den er hurtigere end min Sagem 60 til at starte op. I tændt tilstand ca. 110W. Og skift af kanaler kan man selv sætte tid på i DVBViewer.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 16:15

Jeg synes ikke jeg kan genkende det billede af en HTPC-løsning...

Hvis det er sat clean op og der ikke "pilles" i tide og utide, synes jeg det virker meget stabilt.  (bruger dog dvbviewer).

Med hensyn til opstart-tider, så kan det være stort set instant (powermangement sat til s3).

Brugerinterface er ganske udmærket og står på ingen måde tilbage i forhold til diverse "bokse" med tilhørende fjernbetjeninger tværtimod...

Det er muligt at lave en løsning  med kun en slags bruger-interface til det hele og en enkelt fjernbetjening... (= høj WAF). (TV skal dog tændes og slukkes)

Epg medgiver jeg er lidt mere besværligt at sætte op,  men det er kun nødvendigt i forhold til kabel-TV...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Jeg synes ikke jeg kan genkende det billede af en HTPC-løsning...

Hvis det er sat clean op og der ikke "pilles" i tide og utide, synes jeg det virker meget stabilt.  (bruger dog dvbviewer).

Måske netop derfor vi ikke har den samme oplevelse. To forskellige stykker software giver to forskellige oplevelser  DVBViewer har kun tv-delen, hvorimod MP er et fuld-blown mediecenter ala MCE. Jeg ønsker at have det hele indbygget i samme løsning og så er der naturligvis flere parametre at jonglere rundt med.

Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 16:43

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Den står som standard i S3 mode (standby)

Stand-by mode har jeg ikke haft held med grundet brug af MCE-Remote. Har problemer med USB-Hub når Windows starter efter standby, hvilket betyder at remote ej virker. Hvis nogen har gode tips, så er jeg meget interesseret i en løsning.

Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 17:13
[/QUOTE]

1) Typisk baseret på en Windows platform, som til tider lever sig eget liv, så der skal bootes i ny og næ...  Generelt er løsningen ikke familievenlig og den kan være tidskrævende.
2) Længere opstart/nedlukning end dedikeret boks - højere strømforbrug må også forventes.
3) MediaPortals TV Engine er én lang udviklingsprocess hvor nye features kommer til og andre af og til går i stykker. Men det er gratis og der bliver lagt et stort arbejde i produktet, så thumps up til det.
4) EPG kan fås til at virke, men jeg synes det er bøvlet.
5) Subtitles via DVB-C er/har været en by i Rusland. Virker slet ikke i MCE
6) Streaming på tv i 60 hz giver for mig ikke et 100% flydende billed. Det er bedre i 50 hz via projektor. Men jeg synes ikke kvaliteten slår billedet fra en god boks.
7) Og heller ikke i MP finder du hurtige kanalskift. I min nuværende release, skal jeg stoppe visning af billed før jeg skifter kanal, ellers fryser hele Windows, og der er kun "dødmandsknappen" som løsning. Det er sådanne fejl der kommer og går...
8) Codecs skal du selv kunne finde ud af opsætte og gerne have forståelsen af.
9) Og alt i alt så er HTPC ikke en billig løsning...

Blev alligevel til en længere smøre og jeg kunne have fundet på mere

Men HTPC er lærerigt og interessant hvilket for mig er det vigtigste. Jeg tror næppe at den bliver den primære afspiller (musik undtaget) ved TV/film afspilning. F.eks leverer min TViX medieafspiller et bedre billed end min HTPC nogensinde har kunne præstere, så også her har en ekstern boks for mig været at foretrække.

[/QUOTE]

Ja den bruger måske noget mere strøm men den kommer jo aldrig op omkring ens tv. Den bruger meget strøm.

Ærgeligt at høre om den bug med at skifte kanal i MP.

Opstarten kan jo ændres som de andre siger med standby eller dvale. Jeg har engang haft en windows arbejdsmaskine til at køre 24/7 i en måned. Så det kan godt lade sig gøre.

Lige pt har jeg også en Popcorn Hour A-100 lige pt og den er jeg også glad for, men der er også nogle problemer med den. Men den er god til at afspille HD, men det vil en HTPC. Hvilke en der er bedst kan jeg selvfølgelig ikke sige.
Men jeg tænkte jeg ikke ville få de store problemer fordi jeg kunne konfigure det meste selv.
Men har ikke den store lyst til at lave en HTPC hvis det ikke kører optimalt. Men det ved man selvfølgelig heller ikke før man selv har prøvet.

Ved du om andre har samme fejl med at computeren fryser?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu