recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Underligt Dual layer-problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUnderligt Dual layer-problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Direkte link til dette indlæg Emne: Underligt Dual layer-problem
    Sendt: 27-Januar-2005 kl. 19:56

Hej.

Jeg har en panasonic E95, og en pioneer 108 brænder i min PC. Jeg har prøvet at brænde en hel film (ved godt, at det ikke er helt lovligt  ) over på en dual-layer DVD. Det underlige er, at jeg nu har prøvet i ikke mindre end 4 forskellige PC'ere og INGEN af dem kan læse 2. lag af DVD'en (tror jeg, den første halvdel af filmen kører fint).

Min Panasonic E95 kan sagtens vise hele filmen fra selvsamme dual layer DVD. Kan man få en DVD-brænder til at læse en DVD på samme måde som Pana'en gør? Er der forskelle på de forskellige fabrikater af Dual layer? Den jeg har prøvet er en Infinity.

Venlig hilsen

Sven

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2005 kl. 23:26

DVD+R Double Layer skiver er generelt vanskelige at afspille for DVD afspillere.

At du kan afspille det ene lag er ret normalt idet læseren ikke kan de det andet lag og dermed aflæse det.  Problemet kan formentlig løses ved at brænde skiverne på en anden brænder idet Pioneer DVR108 ikke tillader bitsætting. Bittsææing er en 'snyde' teknik der fortæller afspilleren at dette ikke er en DVD+R9 DL men en almindelig DVD dual layer og så har afspilleren lettere ved at afspille skiven.

Tricket kan desværre ikke udføres med Pioneer brændere men virker fint med fx NEC brændere og mange andre.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2005 kl. 01:06

Du har vist misforstået mit problem

Det er min pioneerbrænder der ikke kan læse dobbelt-layer DVD'en!! (selvsamme brænder har faktisk lavet DVD'en!)

Min Panasonic E95 kan sagtens læse hele DVD'en, dvs jeg kan se filmen, men ikke lave en backup (til) af filmen, da jeg endnu ikke har fundet et computerdrev der kan læse DVD'en.

Faktisk, så kan selv min billige Denver 438 læse HELE denne DL-DVD, så jeg forstår ikke, hvorfor PC-drev ikke kan ?!?!?!?!

Redigeret af Tarzan
Venlig hilsen

Sven

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2005 kl. 01:28

Hej Sven

Ja det er underligt. Jeg har to DVR108 drev og de kan begge læse de (få) double layer DVD+R skiver jeg har lavet (på dem) uden problemer.

Da jeg lage en skive i min DVR105 bootede PC'en Confused

Så har jeg ikke nogen løsning på dit problem.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2005 kl. 17:54

Hej Tarzan,

Når du skriver at det ikke virker i de 4 PC'er du har prøvet - mener du så at f.eks. DVD Shrink (eller Nero) opgiver at kopiere mediet halvejs igennem? (har du prøvet at kopiere med Shrink eller Nero?).

Hvordan afspiller du filmen på PC? (husk med PowerDVD / WinDVD at angive DVD drevet som kilde - fremfor at udvælge en VIDEO_xx.VOB fil til afspilning, for så virker afspilningen ikke korrekt!).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2005 kl. 03:04

Ingen af de 4 PC'ere jeg har prøvet DL-dvd i kan afspille filmen (jo lidt over halvdelen af filmen, men så er det slut), de kan ikke kopiere DVD'en til HD, hverken med stifinder eller med totalcommander

Jeg har prøvet med dvd-shrink til HD, og den går død 59% inde i projektet og melder om læsefejl.

Lidt opfølgning på denne mystiske DL-dvd. En Sony DVD-afspiller kunne ikke vise hele filmen, en United dvd-afspiller kunne slet ikke se, at det var en DVD, en Pioneer 720 dvd-optager viser filmen fint. En Denon DVD-afspiller kan vise ca halvdelen af filmen, så en dyr afspiller er ikke altid den bedste til at læse vanskelige DVD'ere.

Venlig hilsen

Sven

Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2003
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2005 kl. 17:57

Har netop prøvet at brænde en dual layer dvd på min NEC 2500 opdateret med 2510 firmware. Den afspiller fint i min Pioneer 525 og også på en lavpris dvd afspiller. 

Afspilles også uden problemer på NEC dvd-drevet.

Redigeret af boborg
/ Bob
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2005 kl. 20:34
Ja, det er jo netop det min også gør. Til gengæld er der så ingen PC-DVD-drev der kan læse 2. lag på denne DL-DVD, men nogle DVD-afspillere kan sagtens spille den.
Venlig hilsen

Sven

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu