Hejsa
Jeg er efterhånden hoppet godt på HD-vognen, og har inden for de seneste par måneder anskaffet mig både fladskærms tv og en ps3.
Da den nye opdatering til min ps3 jo er lige for døren, er det bare helt sikkert at jeg nu også skal have en ny receiver, da den jeg har nu er af ældre dato, og uden hdmi understøttelse..
Af højtalere har jeg 2 styk Dali Concept 8 som fronter, 1 Dali Concept Centerhøjtaler, 2 styk Dali Concept 1 baghøjtalere og en Dali Concept Subwoofer..
Den receiver jeg har nu, er en Denon AVR 2105, som er opgivet til 7x90 watt, og havde i sin tid en nypris på omkring 4,5k...
Jeg synes egentlig den har klaret opgaven med mine forholdsvis store fronthøjtalere hæderligt, men en gang i mellem, måske specielt i film, kommer den lidt til kort.
Så, når jeg nu skal have en ny, ser jeg gerne at det i hvert fald lige bliver en receiver som er mindst et nummer større..
Så, hvor meget synes i at man skal op at give, for at receiveren vil kunne spille højtalerne godt op? Og hvor stor skal receiveren være? 
Jeg har selv lidt haft kiggende på følgende:
- Onkyo TX-SR705 (måske endda en 805'er?)
- Denon AVR 2808
Andre bud som er værd at kigge på?
Det skal forresten lige nævnes, at jeg vægter strømstyrke og ren power over alt andet. Jeg vil gerne have noget, der er i stand til forsvarligt at kontrollere højtalerne. Og det eneste reelle krav jeg har, er at receiveren kan dekode de nye HD-lydformater, så at jeg får det maksimale ud af lyden på blu-ray film med receiveren og min ps3!
På forhånd tak!
Søren L.
Redigeret af NesraL - 11-April-2008 kl. 13:36