recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdmi > Hdmi = rødt billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHdmi > Hdmi = rødt billede

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Martinb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Emne: Hdmi > Hdmi = rødt billede
    Sendt: 12-April-2008 kl. 15:20
Jeg har lige købt et Gigabyte GA-MA78GM-S2h som bliver anbefalet så meget herinde.

Jeghar dog et problem, hvis jeg sætter et hdmi>hdmi kabel til og smider det i min Panasonic pv70 skærm så bliver billedet underligt rød/lilla. Hvis jeg bruger min gamle dvi>hdmi så er farvene normale.

Hvad gør jeg galt?
Mvh
Martin
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 15:23

Oprindeligt skrevet af Martinb Martinb skrev:

Jeg har lige købt et Gigabyte GA-MA78GM-S2h som bliver anbefalet så meget herinde.

Jeghar dog et problem, hvis jeg sætter et hdmi>hdmi kabel til og smider det i min Panasonic pv70 skærm så bliver billedet underligt rød/lilla. Hvis jeg bruger min gamle dvi>hdmi så er farvene normale.

Hvad gør jeg galt?

Det lyder som et problem mht. RGB vs. YCbCr. Prøv at kontrollere om du i grafikkortet eller i tv'et kan ændre på input/output signalet, mellem RGB eller YCbCr. DVI er altid (næsten...) RGB, HDMI kan være begge dele.

Til top
Martinb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 15:28
Hej Otto,

Vil det sige jeg skal sætte enten tv eller gfx kort til YCbCr et eller andet sted?
Mvh
Martin
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 15:31

Oprindeligt skrevet af Martinb Martinb skrev:

Hej Otto,

Vil det sige jeg skal sætte enten tv eller gfx kort til YCbCr et eller andet sted?

Formentligt, ja. Jeg mener dog ikke at du kan ændre det på tv'et såvidt jeg husker, den bør vælge colorspace automatisk, så mit gæt er at PC'en sender YCbCr information formatteret som RGB, eller omvendt. Prøv at lede efter alt hvad du kan finde der minder om disse betegnelser i opsætningen for grafikkortet. Mere præcist kan jeg desværre ikke rigtigt komme det (udover at dit kabel kan være defekt).

Til top
Martinb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 15:42
Ja det er selvfølgelig muligt at kablet er defekt. det var et rimelig billigt kabel til 100 kroner. Desværre har jeg ikke andre ting med hdmi udgang så jeg kan ikke kontrollere det på den måde :-( 
Mvh
Martin
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu