recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opbygning af min første HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til opbygning af min første HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Husum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opbygning af min første HTPC
    Sendt: 13-April-2008 kl. 12:51
Hej

Jeg har netop erhvervet mig et panasonic PX80 fjernsyn, og i den forbindelse vil jeg også gerne have købt mig en HTPC.

Jeg kabel-TV fra yousee. Så vidt jeg har kunnet forstå, er der stadig en masse problemer med dette og HTPC'erne, i form af manglende undertekster osv. Derfor regner jeg med at vente med at købe tuner-kort osv. til min HTPC, indtil dette kommer til at virke noget bedre. Dog skal det være kompatibelt med bundkort og kabinet til senere.

Jeg er totalt rookie indenfor HTPC og HIFI, men har masser af erfaring med selv at bygge computer.

Systemet skal forbindes til TV'et med hdmi-kabel, men er det muligt at få lyd med i denne forbindelse, og kan det gøres med et dette bundkort: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=408677 ?
Det har HDMI udgang, men kan ikke finde ud af om det er en bedre løsning at vælge et grafik-kort med hdmi udgang, end at have det siddende på bundkortet. Derudover aner jeg ikke om man kan få lyden med over et HDMI kabel med dette bundkort.

Derudover skal systemet kunne forbindes til mit nuværende og kommende anlæg. Mit nuværende er rimelig gammelt, men har coaxial in. Regner med at købe et bedre sorround-anlæg inden for det næste års tid, og vil gerne kunne slutte lyden til her, på den mest hensigtsmæssige måde. Er der et bestemt lydkort der kan anbefales her, eller kan jeg bruge bundkortet?

Altså, hvilket bundkort, samt evt. lydkort og grafikkort vil i anbefale til det skal jeg bruge det til?

Igen skal det understreges at jeg er ekstremt grøn indenfor alt der har med hifi at gøre, så håber at i vil bære over med evt. dumme spørgsmål :-)

På forhånd tak

Mvh Frederik
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2007
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2008 kl. 14:36
Hej Husum

Hvis du kigger i denne tråd kan du se hvad jeg har købt. Jeg skulle få det hjem imorgen.

Så kan jeg jo fortælle om det er værd at købe. Jeg har nemlig også kabeltv fra you(dont)see :-P

http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39000& PN=2
Til top
Husum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2008 kl. 16:34
Det lyder fint :)

Vil jeg få lyd med op i fjernsynet, hvis jeg fører HDMI-kablet fra det bundkort jeg nævnte op i en af mine HDMI-indgange på TV'et, eller skal det gøres seperat?
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2007
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 08:36
Du kan godt få lyd op i fjernsynet hvis du har lyst til det. Men så er det naturligvis kun stereo. Du kan også køre det seperat hvis du vil det.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu