recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter kabinet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediecenter kabinet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Februar-2005
Status: Offline
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediecenter kabinet
    Sendt: 21-April-2008 kl. 12:38

Hejsa. Jeg har fået til opgave fra mine forældre af, at finde et kabinet der understøtter følgende:

Lydløst, eller tæt på.

Plads til 1 stk HDD

Plads til 1 stk DVD-Brænder

Plads til 1 stk motherboard hvorpå der er grafikkort med HDMI (DVI) udgang og optisk lydudgang, som kan klare HD-TV o. lign. HD materiale

Plads til 1 stk DVB-C Tuner - Formodentlig et technotrend, men hvilket er ikke låst fast.

Indbygget IR modtager til remote.

At det er kønt at kigge på er at foretrække, men ovenstående er mere kravene.

Rent prismæssigt har de ikke så meget at spendere, en 3-4.000 er deres pricerange (alt incl.) - Så noget omkring en tudse for kabinettet ligger vi på i pris.

Håber i derude kan hjælpe.

Mvh Mickey

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 13:34

Jeg overvejer lidt et Antec Fusion 430 Black kabinet til dem, men jeg har selv haft et Antec Fusion V2 (sølv) kabinet som ikke var skide lydløst, dog ligner det ifølge flere tests, at dette er ret så lydløst hvis man sætter blæserne på lav, eller evt. tager en blæser helt ud?

Nu er det vel ikke så meget igen den skal trække, eftersom bundkortet skal køre både video og lyd, så er der mulighed for at sætte noget sammen relativt billigt her?

Mvh Mickey

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 23:05

Slet ingen der kan hjælpe ud? Kom glad! :)

Mvh Mickey

Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 08:57

Antec Fusion burde opfylde dine krav, så rigeligt.

Jeg har selv købt kabinettet udfra at jeg havde brug for samme ting. Jeg havde bare ikke de fysiske rammer til kabinettet. Så derfor har jeg et billigt ubrugt antec kabinet til salg, hvis det har interesse.

Du kan få det til 800 + porto, ved hurtig handel.

Det står i Randers.

LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 10:04

Well, skal lige finde ud af hvor lydløst det er først - Har som sagt selv haft et Antec Fusion V2, som IKKE var lydløst - Vil helst ikke købe noget forkert til dem, så jeg så gerne folk ville commente på det.

Dit tilbud lyder fristende ellers.

Mvh Mickey

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af mickey_nygaard mickey_nygaard skrev:

Well, skal lige finde ud af hvor lydløst det er først - Har som sagt selv haft et Antec Fusion V2, som IKKE var lydløst - Vil helst ikke købe noget forkert til dem, så jeg så gerne folk ville commente på det.

Dit tilbud lyder fristende ellers.

Mvh Mickey

Der sidder de samme blæsere i antec fusion black som antec fusion V2, så der er ingen forskel, men nu er antec blæsere også lidt slemme med støj, du kunne evt skifte dem ud med nogen Noctua 120MM, 800Rpm, så siger det kabinet ingenting.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 11:34

Det der med lysløst og kabinetter, det giver ikke rigtig så meget mening. Flår du alle blæserne ud af selv det billigeste kabinet, så er kabinettet lydløst. Det siger ikke et kvæk overhovedet.

Så kunsten er at finde et kabinet, hvori man kan sætte/montere lydløse blæsere, (for oftest er dem der følger med ikke særlig gode).

Med det budget du har, der vil jeg helt klart anbefale et Origenae kabinet. Se på www.origenae.com

Det er vanvitttige gode og flotte kabinetter, efter min mening. Fåes med display med indbygget IR modtager). Hvis du tjekker ud med blæserstørrelserne og evt. forbereder dig på at købe nogle andre blæsere til, så mener jeg du har håndteret det korret.

Det næste skridt er at gå efter en massiv aluminium klods og så pipelines eller evt. vandkøling.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu