|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
andersnorgaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2008 Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 07-Maj-2008 kl. 00:17 |
Hej, har erhvervet mig et Panasonic TH42 PZ85 og det er superlækkert.
Jeg har imidlertid et problem. Jeg har allerede en stofapakke med flere kanaler end kun DR1, DR2 og TV; dvs. TV3, 3+ og alt det gøgl - og den er analog. Jeg vil dog gerne, ved siden af, kunne nyde digitalt TV i form af de tre førstnævnte kanaler. Men der er jo kun én antenneindgang? Dvs. enten har jeg den analoge stofa i, eller også en indendørs antenne til det digitale? Jeg vil for alt i verden gerne undgå en digitalboks for ikke at skulle over på den for at se digital, og tilbage igen for at se analogt. Er der nogen løsning på det her? Eventuelt et T-stik bag i Tv'ets antenneindgang eller en indendørs antenne der kan tilsluttes via SCART? Håber på eksperternes hjælp :) // Anders. |
|
![]() |
|
abadabadoo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Hej. Jeg havde samme problemstilling. Jeg har brugt en samle dåse med filter således at kun DVB-T signalet kommer ind på den ene indgang og Stofa ind på den anden og det virker perfekt. Mvh. |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
![]() |
Til abadabadoo
Kunne du oplyse hvilket filter det drejer sig om? - jeg har samme problemstilling Mvh Lars |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5333 |
![]() |
Kanalfilter afhænger af hvor i landet det skal bruges, prøv at læse denne artikel. Mvh JørgenT |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Sendt til JørgenT som PM Hensyn LarsGeislers indlæg I Din profil skriver Du Elektronik mekaniker! Den artikel Du linker til om det med sammenkoble antenner. Mit problem med samme skitse ______ Det jeg nok virkelig har et problem med, er tavsheden hos de personer hvor dette Ikke virker! Når Billedafbøjningen i et Tv volder problemer kan jeg ikke blot udtale, som en faglig ______, at det er Billedrøret som er defekt. Jeg ved trods alt det er noget andet. Med venlig hilsen |
|
![]() |
|
Henrik_45 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 397 |
![]() |
Til Moho Hvad er det for engang vrøvl skriver |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Personer jeg ikke kan "Nå igennem til _____" De steder i landet hvor man sender på kanal 51. For eks. her i Århus modtager man fra Søsterhøj på Kanal 8, og i øjeblikket sender Stofa ikke noget i sit kabel anlæg på netop denne kanal, Stofa sender DR1 på kanal 5 VHF. For længe længe siden sendte de dog Multi-billed-kanalen lige her. Her hos Stofa modtager jeg TV2 Zulu et sted, men hvis jeg tager kablet væk og sætter en almindelig stueantenne til, modtager jeg det flotteste TV2 program fra Hadsten? Og de forstyrrelser er til leve med for de som berøres heraf. TV forstyrrelser som er normale [ ] kommer fra Mastebaserede udsendelser som nogen steder trænker igennem i Anenneforeningernes net, og ikke modsat. Så jeg kan kun glæde mig over de steder hvor det lykkes med blande signalerne. Der hvor det knækker for mig er de steder hvor det IKKE LYKKES! Redigeret af moho - 10-Maj-2008 kl. 12:07 |
|
![]() |
|
![]() |
Snart 1000 meningsløse indlæg
![]() |
|
![]() |
|
Henrik_45 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 397 |
![]() |
Nu er det vist ikke studenterhuen der trykker Men lad os nu tage et eksembel med udgangspunkt i Aarhus. Hvis man modatager analog kabel TV men ønsker at modtage de digitale kanaler DR1, DR2, TV2, DR Update og tegnssprogs kanalen som sender på kanal 44 så skal man have et filter med to indgange hvor indgangen som den jordbaserede antenne er tilkoblet kun lader kanal 44 at slippe igennem og den indgang hvor kabel TV forbindelsen er tilkoblet spærrer for kanal 44. Så skulle den potte være ude. Eneste ulempe er at hvis kabel TV udbyderen sender en kanal ud på kanal 44 så kan man ikke modtage denne. Logik for perlehøns eller hvad? |
|
![]() |
|
Mike S. ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
![]() |
Anders hvorfor køber du ikke bare en digital boks fra Stofa så får du jo alle kanalerne digitalt?
|
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500 40" Samsung F71 NAD L76 surround med Dali En skærm er et panel hvortil man putter input ind i... |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det står jo klart i sådan et tilfælde, at du må vælge hvad du vil, da begge ikke er muligt. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |