|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() Sendt: 07-Maj-2008 kl. 14:51 |
|
Så er der ankommet 2 stk eGreat EG-M31A. Det er en media afspiller, som er baseret på Network Media Tank (NMT) konceptet fra Syabas som også afspillere som Popcorn Hour og Istar Mini benytter. Afspilleren blev købt via et "buy-in" hos MPCCLUB.COM og inkluderede en 1TB disk, 10m CAT5e kabel og en 1GB USB stick. Det hele er pakket pænt sammen. Sjovt nok var der ikke monteret skruer i bunden af kabinettet, så man skal passe lidt på når man tager den op. Skruerne medfølger i en pose ved siden af. Strømforsyning, kabler mm: Kablerne er af en ringere kvalitet end de medfølgende i Istar Mini kassen. Selve afspilleren og fjernbetjeningen: Fronten: Bagsiden: Bemærk de propriotære stik til component og composite. Enheden åben: Enheden åben med påmonteret harddisk. Der skal ikke benyttes skruer eller lign til montering. TViX HD M-6500A, Istar Mini og eGreat EG-M31A ved siden af hinanden: Nærbillede af de respektive remotes: Generelt er jeg efterlagt med et glimrende indtryk. Enheden støjer ikke specielt på trods af harddisken (som dog ikke skal sidde permanent i den da jeg streamer fra en server). Fjernbetjeningen er af en glimrende kvalitet og er pånær farven identisk med den fra Istar Mini og Popcorn Hour for den sags skyld. Formen og lidt af designet virker inspireret af Mac Mini.
Redigeret af hedberg - 07-Maj-2008 kl. 23:38 |
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Havde du ikke i forvejen 2 Istar Mini ? Hvad skal du så med 2 eGreat ? |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
|
Det ser da godt ud. Jeg håber stadig, at der er en af disse producenter, der laver en firmware, som kan afspille denne fil og vise de indlejrede DVB undertekster: http://www.badsted.dk/dvb/Threshold.ts Kunne du prøve at downloade filen og afprøve om det virker? Hvis der ikke er nok materiale, så kan jeg lynhurtigt lægge en ny version ud. På forhånd tak Med venlig hilsen Henrik Badsted |
||
![]() |
||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|
Den ene Istar står i sommerhuset og den anden står i soveværelset, men ender nok med at blive solgt fordi jeg bedre kan lide designet på eGreat og ikke mindst fordi jeg er en hardware luder der elsker at lege med nye enheder.
|
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
![]() |
||
![]() |
|
Kan godt prøve den når jeg kommer hjem engang. |
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det kan jeg sige på forhånd den ikke kan Henrik - firmwaren er den samme i alle disse Syabas NMT baserede afspillere - det er Syabas der leverer den samme firmware så de kan detsamme og opfører sig ens i brug. Den eneste forskel er i design og om den ene har sata disk eller ide disk, eller usb foran eller bagi, om den ene har optisk udgang eller coax udgang osv. Ingen af disse kan vise DVB-tekster - endnu.
|
||
|
||
![]() |
||
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
|
Øv - øv og atter øv Kan man ikke bestikke nogen hos Syabas til at få dette implementeret? Vi kommer til at ha' SD DVB udsendelser i mange år endnu og det er blot den lille ting jeg mangler for at få det hele til at gå op i en højere, enkel helhed. Med venlig hilsen Henrik Badsted |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg faldt over en konkurrence hos mpcclub.com og kunne ikke lade være med at spille med og vandt sgu.. Så i midten af næste uge bliver jeg også ejer af en HDX 900. Det er iøvrigt endnu en NMT baseret afspiller.
Redigeret af hedberg - 08-Maj-2008 kl. 01:07 |
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
![]() |
||
Callie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2005 Sted: Vestamager Status: Offline Point: 563 |
![]() |
|
Fungerer eGreat fint med harddisk i? Hvordan er den med larm osv? Hvad var prisen for det kit som "buy-in"?? Som sådan er der vel ikke den store forskel på PH og eGreat? - PH er vel bare mere populær pga den kom frem først? - ret mig hvis jeg tager fejl.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Den fungerer helt fint. Der er monteret en Samsung Spinpoint F1 1TB disk i den lige pt. og den bliver ikke varm. Det er stort set kun disken man kan høre. Blæseren larmer ikke meget, men kan da høres hvis man ligger øret ned til den. De kostede lige omkring 235€ pr. stk og er købt hos divxplayer.nl.
Der er såmænd ikke så meget forskel . Softwaren er den samme, så jeg vil mene det mest er design og så hvilke udgange der er på dem. Jeg benytter udelukkende HDMI, så for mig er det ikke så vigtigt. Men for folk med en ældre skærm kan det være interessant om den f.eks understøtter VGA, Component, SCART og lign. Der har de forskellige afspillere lidt forskellige muligheder.
Redigeret af hedberg - 13-Maj-2008 kl. 11:00 |
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
![]() |
||
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
|
Hedberg glemmer du ikke et vigtigt argument for Egreat vs. de øvrige NMT'ere ? USB slave ! Nu har jeg jo ikke en selv, men det er vel et argument for at den er lidt dyrere. Redigeret af KissmeTiger - 13-Maj-2008 kl. 11:30 |
||
Panta rei
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |