recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lad mig høre jeres mening. HTPC opbygning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLad mig høre jeres mening. HTPC opbygning

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Emne: Lad mig høre jeres mening. HTPC opbygning
    Sendt: 17-Maj-2008 kl. 19:34
Ja nu sætter jeg lige en op, og dertil har jeg også nogle spørgsmål.

Case : Antec NSK2480 Eller Veris Fusion 430

Mobo: Gigabyte GA-MA78GM-S2H

Ram: Corsair XMS2 2x1 GB

CPU: AMD 64x2 4850E 2.5 GHz

Harddisk: 2x Samsung Spinpoint F1 750 GB

Venter med Tv-kort da jeg ikke ser så meget TV alligevel.

Spørgsmålet er så ang. Case og hvilket medie system der skal bruges.. Er der ikke nogle af jer derude som ved mere omkring de forskellige Medie centre software, og hvilke fjernbetjeninger som dutter dertil , ja og er det  kompatibelt med de 2 kabinetter?  jeg har hørt omkring:

Windows Media
 Mediaportal
 Elisa

Men jeg har ingen anelse om hvordan det fungerer, også ved opstart af pc'en. jeg tænker det er nemmest med en fjernbetjening? eller ?

I love input!

Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2006
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2008 kl. 21:46
Hej

Rent hardware mæssigt ser det fornuftigt ud, men jeg ville dog overveje et andet kabinet.

Begge du har valgt er efter min erfaring for store. Da jeg byggede min første htpc valgte jeg lingende kabinetter, men jeg synes de var for store. Det er selvfølgelig subjektivt, men jeg ville i stedet kigge efter et Antec 1380 (jeg har selv et Antec 1300). Det fylder ikke meget i bredden eller dybden, men er højere end dem du har valgt. Kabinettet støjer "ikke" og det er efter min mening lækkert at arbejde med.

I mit kabinet har jeg bare brugt box køler profilen (blæseren er pillet af) og så har jeg monteret en 120mm fan over denne profil. Der fulgte et beslag med til netop dette, hvilket er mere end rigelig til at køle min 3500+ (single core 90nm), men den du nævner udvikler mindre varme (har selv en x2 3600+).

Software:
MCE 05

Remote:
Wiimote + bluetooth dongle (har en wii, ellers giver det nok ikke mening at have en wiimote) - den er super da den er bluetooth.
+
Mce remote og ir modtager

/Skipper
/Skipper
Til top
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 02:32
tak for input...

Jeg har kigget lidt på 1380 ,men problemet med det møbel jeg netop har til mit fjernsyn, er den for høj til og passe ind ... medmindre jeg finder på andet. 

Til top
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 03:00
nogen der har erfaring med denne:

SoundGraph IMON VFD  remote?

Til top
allannissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2004
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 14:19

Har selv NSK2400 og det er korrekt at det er meget stort. Det er lidt bredere end standard Hifi mål, og meget dybt. Men der er masser af plads at arbejde med i det.

Til top
Groundhog Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Maj-2008
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 11:22

Hejsa,

Jeg er også ved at finde dele til et nyt mediecenter til erstatning for min elskede xbox med XBMC. Satser på at kører den nye XBMC for windows på den. så kan den køre på en alm. Windows XP. Som remote ville jeg vælge den nye Logitech diNovo Mini, da jeg ikke er for vild med MCE eller VMC. 

Sjovt nok er jeg kommet frem til samme bestykning som Madbox, men er også i tvivl om kabinettet. Jeg er dog også mest til små kasser ligesom skipper. Antec 1380 er klart i mine overvejelser, da det ser ud som en god kvalitet til en billig pris, og så er den vist inkl. PSU.

Som CPU har jeg overvejet en Athlon X2 BE-2400 2.3 GHz da de er billige (463 kr.) og rated til kun 45W. Er den ikke rigeligt kraftig nok til h.264 materiale?

Har I lavet noget støjmålinger på jeres setup under afspilning af h.264? Er maskinen kold nok til at blæserstøj kan undgås?

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 11:34
Vedr. spørgsmål om BE-2400 er kraftig nok: Prøv at læse Pizzabagers indlæg i http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39000&KW=j eje&TPN=1.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 11:40

vedr. imon/VFD.

Den virker udmærket (anvender den i forbindelse med DVBviewer).

Men jeg bryder mig ikke om selve remoten, altså selve remoten-enheden.
Den er udformet så den både kan bruges til mus og pil-taster, resultatet er efter min mening, det er ikke godt til nogen af delene.
Det er muligt at bruge en MCE-remote istedet..

Men selve softwaren synes jeg virker fint og særligt den powermangement, som er muligt.
Der er strøm til VFD/ir-enheden hele tiden og det opstart via remote meget enkelt...
(Uret går noget forkert, ved en længere off-line periode, men synkroniserer igen)

Det er muligt via remoten at skifte mellem flere programmer, med hver sit setop af remoten...

Redigeret af avh - 19-Maj-2008 kl. 11:41
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Groundhog Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Maj-2008
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 11:52

Jeje,

Tak for det link. Jeg anede ikke at 1080p trækker så meget tænder ud.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10593
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af madbox madbox skrev:

nogen der har erfaring med denne:

SoundGraph IMON VFD  remote?

Ja, jeg har Imon Knob, som bruger den samme remote. Den er kanon og kan bruges til ALLE programmer, som har tastatur genveje. Kræver lidt tid at sætte Imon Manager op, men så kører det også.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 17:37
Hmm når nu der snakkes processor og omkring x.264 afspilning. ville en quad core så gøre det bedre , eller skal det være Mhz der afgører det?

evt en Phenom x4 9500 ???

For evt at helgardere sig kan man vel køre hardware fra motherbard, og software fra AvCore . eller spiller det ikke sammen???

Redigeret af madbox - 19-Maj-2008 kl. 18:12
Til top
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 10:58
Bumper for at høre omkring forrige spørgsmål.
Hmm kan sådan en fætter trække maskinen ?

http://www.mini-box.com/s.nl/it.A/id.417/.f?sc=8&categor y=13

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu