|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
madbox ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() Sendt: 17-Maj-2008 kl. 19:34 |
Ja nu sætter jeg lige en op, og dertil har jeg også nogle spørgsmål.
Case : Antec NSK2480 Eller Veris Fusion 430 Mobo: Gigabyte GA-MA78GM-S2H Ram: Corsair XMS2 2x1 GB CPU: AMD 64x2 4850E 2.5 GHz Harddisk: 2x Samsung Spinpoint F1 750 GB Venter med Tv-kort da jeg ikke ser så meget TV alligevel. Spørgsmålet er så ang. Case og hvilket medie system der skal bruges.. Er der ikke nogle af jer derude som ved mere omkring de forskellige Medie centre software, og hvilke fjernbetjeninger som dutter dertil , ja og er det kompatibelt med de 2 kabinetter? jeg har hørt omkring: Windows Media Mediaportal Elisa Men jeg har ingen anelse om hvordan det fungerer, også ved opstart af pc'en. jeg tænker det er nemmest med en fjernbetjening? eller ? I love input! ![]() |
|
![]() |
|
skipper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
![]() |
Hej
Rent hardware mæssigt ser det fornuftigt ud, men jeg ville dog overveje et andet kabinet. Begge du har valgt er efter min erfaring for store. Da jeg byggede min første htpc valgte jeg lingende kabinetter, men jeg synes de var for store. Det er selvfølgelig subjektivt, men jeg ville i stedet kigge efter et Antec 1380 (jeg har selv et Antec 1300). Det fylder ikke meget i bredden eller dybden, men er højere end dem du har valgt. Kabinettet støjer "ikke" og det er efter min mening lækkert at arbejde med. I mit kabinet har jeg bare brugt box køler profilen (blæseren er pillet af) og så har jeg monteret en 120mm fan over denne profil. Der fulgte et beslag med til netop dette, hvilket er mere end rigelig til at køle min 3500+ (single core 90nm), men den du nævner udvikler mindre varme (har selv en x2 3600+). Software: MCE 05 Remote: Wiimote + bluetooth dongle (har en wii, ellers giver det nok ikke mening at have en wiimote) - den er super da den er bluetooth. + Mce remote og ir modtager /Skipper |
|
/Skipper
|
|
![]() |
|
madbox ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() |
tak for input...
Jeg har kigget lidt på 1380 ,men problemet med det møbel jeg netop har til mit fjernsyn, er den for høj til og passe ind ... medmindre jeg finder på andet. |
|
![]() |
|
![]() |
nogen der har erfaring med denne:
SoundGraph IMON VFD remote? |
|
![]() |
|
allannissen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 145 |
![]() |
Har selv NSK2400 og det er korrekt at det er meget stort. Det er lidt bredere end standard Hifi mål, og meget dybt. Men der er masser af plads at arbejde med i det. |
|
![]() |
|
Groundhog ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
Hejsa, Jeg er også ved at finde dele til et nyt mediecenter til erstatning for min elskede xbox med XBMC. Satser på at kører den nye XBMC for windows på den. så kan den køre på en alm. Windows XP. Som remote ville jeg vælge den nye Logitech diNovo Mini, da jeg ikke er for vild med MCE eller VMC. Sjovt nok er jeg kommet frem til samme bestykning som Madbox, men er også i tvivl om kabinettet. Jeg er dog også mest til små kasser ligesom skipper. Antec 1380 er klart i mine overvejelser, da det ser ud som en god kvalitet til en billig pris, og så er den vist inkl. PSU. Som CPU har jeg overvejet en Athlon X2 BE-2400 2.3 GHz da de er billige (463 kr.) og rated til kun 45W. Er den ikke rigeligt kraftig nok til h.264 materiale? Har I lavet noget støjmålinger på jeres setup under afspilning af h.264? Er maskinen kold nok til at blæserstøj kan undgås? |
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Vedr. spørgsmål om BE-2400 er kraftig nok: Prøv at læse Pizzabagers indlæg i http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39000&KW=j eje&TPN=1.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
vedr. imon/VFD. Men jeg bryder mig ikke om selve remoten, altså selve remoten-enheden. Det er muligt via remoten at skifte mellem flere programmer, med hver sit setop af remoten... Redigeret af avh - 19-Maj-2008 kl. 11:41 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Groundhog ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
Jeje, Tak for det link. Jeg anede ikke at 1080p trækker så meget tænder ud. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10593 |
![]() |
Ja, jeg har Imon Knob, som bruger den samme remote. Den er kanon og kan bruges til ALLE programmer, som har tastatur genveje. Kræver lidt tid at sætte Imon Manager op, men så kører det også. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm når nu der snakkes processor og omkring x.264 afspilning. ville en quad core så gøre det bedre , eller skal det være Mhz der afgører det?
evt en Phenom x4 9500 ??? For evt at helgardere sig kan man vel køre hardware fra motherbard, og software fra AvCore . eller spiller det ikke sammen??? Redigeret af madbox - 19-Maj-2008 kl. 18:12 |
|
![]() |
|
![]() |
Bumper for at høre omkring forrige spørgsmål.
Hmm kan sådan en fætter trække maskinen ? http://www.mini-box.com/s.nl/it.A/id.417/.f?sc=8&categor y=13 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |