|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
sejensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
![]() Sendt: 23-Maj-2008 kl. 11:01 |
Hej Alle
Jeg håber på at der er nogen der kan vejlede mig lidt i retning af hvilken der er bedst af de to nævnte Nas til primært brug med SqueezeBox Duet, men også lidt PS3. Og om Duet kører flydende med begge Nas'er? Har pt. SqueezeCenter på min MacBook Pro og er i gang med at rippe mine musik cd'er i Flac med Max software og det kører fint tilfredsstillende. Jeg er bange for at når jeg så skifter til Nas vil det hele være meget sløverer, og så går ideen lidt af setuppet, er det det? ReadyNas Duo larmer den? skal have Nas'en stående i stuen i et skab så håber på støjsvag Nas. Sidste spørgsmål, ved i hvor man kan få fat i Qnap ts-109 version II i danmark? De steder jeg har fundet den er den ikke på lager. På forhånd tusind tak. /Steffen |
|
![]() |
|
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
Hej Sejensen
Mit kendskab til Qnap'en begrænser sig til hvad jeg har læst her og andre steder på nettet. Jeg har en Readynas Duo - og en Synology DS207+ for den sags skyld. Jeg har prøvet at afvikle Squeezecenter på begge, og ydelsen er god synes jeg. Uanset hvilken en af dem vi taler om. Den er flydende, men ventetider kan forekomme. Eksempelvis hvis jeg hører internetradio(P3)- jeg vil høre et album med, let's say, U2 . Jeg klikker "home-ikonet". Vælger "Music library"/"Albums". Scroller nedad til mit ønskede album. Hertil altsammen flydende/øjeblikkelig reaktion. Jeg klikker på det ønskede album med U2. Ventetid ... den står og "vipper" .. måske 1 sekund ... jeg vælger "play all" ... og musik. Hvis du hører musik og surfer rundt på controlleren foregår alt flydende. Webinterface er lidt langsomt til at loade, men det generer ikke mig. Bruger det sjældent. Og 1. gangs scanning med Readynas 'en er også berygtet for at være en killer. Men det er jo alså kun første gang. Din Mac giver selvfølgelig både Qnap'en og Duo'en baghjul - ingen tvivl om det. Men dit spørgsmål er også af typen, hvor svaret er meget afhængigt af hvem man er. Nu er jeg ikke selv nogen vårhare, og tingene behøves ikke at fungere som skidt fra en spædekalv. Hvorfor vil du ha' en Nas til formålet ? For mig handler det om uafhængighed, tilgængelighed og strømforbrug (Det sidste er desværre nok kun i teorien) Indrømmet jeg har ikke været den store fortaler for Qnap her på forummet. Synes de er for dyre i forhold til Synology. Men jeg kan godt se en pointe mht. den kommende TS109/209 med 256 MB Ram. Samme processor som Synology DS207+, men flere ram. Samme antal ram som Readynas Duo ( default - kan opgraderes til 1 GB) men større processor. Qnap'en skulle også snart lancere en firmware update med Squeezecenter integreret. Men det har Duoen jo også. P.S Jeg har mine servere stående i et kosteskab langt fra alfarvej, så ved ikke meget om støjniveau. Men som en service for dig slukkede jeg for alt andet end Duo'en og den larmer ikke meget og ubehageligt. Jeg ville personligt gerne være fri for at have den stående fremme i et opholdsrum, men hvis du kan gemme den væk i et skab bliver du næppe generet af den. PS3 aner jeg bjælde om. Redigeret af KissmeTiger - 23-Maj-2008 kl. 15:24 |
|
Panta rei
|
|
![]() |
|
sejensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
![]() |
Hejsa
Mange tak for dit svar. Har forsøgt at besvare dine spørgsmål forneden. "Men dit spørgsmål er også af typen hvor svaret er meget afhængigt af hvem man er. " Jeg er ikke meget for unødvendig ventetid, købte foreksempel i sin tid min hdd optager fordi den kunne vise billeder og afspille mp3 (LG eisa award vinder), men den var cirka 1 min om at vise et billede, så det var i mine øjne ubrugeligt. Sådan acceptabelt indenfor rimelighedens grænser. "Hvorfor vil du ha' en Nas til formålet ?" Ganske enkelt fordi jeg har min mac med mig og ikke har den tændt altid, så kæresten skal også kunne høre musik når jeg er væk. Og så vil jeg gerne have en Nas til backup af alle vores billeder og filmklip, samt mine live musik dvd'er til afspille på ps3 via twonky. "Indrømmet jeg har ikke været den store fortaler for Qnap her på forummet. Synes de er for dyre i forhold til Synology. Men jeg kan godt se en pointe mht. den kommende TS109/209 med 256 MB Ram. Samme processor som Synology DS207+, men flere ram. Samme antal ram som Readynas Duo ( default - kan opgraderes til 1 GB) men større processor" Hvad har størst processor Qnap eller ReadyNas Duo? |
|
![]() |
|
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
Vedr. processor.
Qnap TS109 II : Marvell 500MHz ReadyNAS Duo : Infrant IT3107 280 MHz (samme som i NV+) Redigeret af KissmeTiger - 23-Maj-2008 kl. 15:38 |
|
Panta rei
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Hej sejensen,
Du har jo været med længe, kan jeg se. Du læser nok mere, en du skriver ![]() De to NAS'er er godt nok meget forskellige. Den ene har mulighed for RAID og det har den anden ikke. Har du gjort dig overvejelser om det? IMO er muligheden for RAID > 0 en god sikkerhed for at sikre sine data lidt bedre, når nu man gør sig den ulejlighed at tage en back-up. Med fx. RAID 1 vil et disknedbrud på din NAS kunne sikre, at dine data ikke tabes. Hvis du samtidig lægger al din musik og evt. dine film på din NAS, vil risikoen for datatab være betragteligt mindre med en RAID-model. Forskelligheden mellem Netgear og Qnap gør sig også gældende i muligheden for at opgradere RAM. Det kan man svjv kun hos Netgear. Spørgsmålet er så, om Netgear kan kompensere for den meget lille processor ved at have godt med RAM?! Jeg kender ikke Squeezecenter og de (praktiske) krav til en ventefri drift, men det er efter sigende (kilde: KissMeTiger ![]() IMO er det mere rimeligt at sammenligne Synology DS-207+, TS-209 Pro og ReadyNAS Duo. TS-109 er noget helt andet ![]() Og jeg tog nu nok en 207+.... Men jeg gemte den under alle omstændigheder væk fra mit åsyn, for det gør man jo med en server ![]() Den pynter jo ikke, og tilstedeværelsen gavner jo ikke noget. Der er jo kun én knap, som man kan trykke på ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Jeps, det giver ikke megen mening at have sin NAS stående fremme, for uanset hvad, så siger de altså noget. Ikke meget - noget- ![]() Det kan 'NOGEN' altid høre ![]() Min står under gæstesengen i kontoret. Den er selvfølgelig ikke blevet mere lydløs med tiden, men jeg kan altså høre den, når jeg skal sove dernede, og SÅ bliver den helt sikkert slukket ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Breddam,
Mange tak for dit svar! "Du har jo været med længe, kan jeg se. Du læser nok mere, en du skriver ![]() Ja jeg læser en del, især på dette geniale forum, og går under dæknavnet tekniktossen. Så det her er jo det helt rette sted at læse om sin passion. Har også fundet frem til flere af mine dimser vha blandt Jer. Panasonic 42PV70, PS3, Hdd recorder og nu Squeezebox Duet. "De to NAS'er er godt nok meget forskellige. Den ene har mulighed for RAID og det har den anden ikke. Har du gjort dig overvejelser om det?" Ja jeg kørte i tidernes morgen Raid 0 på min super overclockede computer, da jeg var ung og naiv ;-) Jeg mistede desværre alle mine data, da den ene disk stod af og havde selvfølgelig ikke lige taget backup, snøft. Men Backup af data er desværre ikke nok til at jeg kan leve med støj fra Nas'en i stuen og alternativet er at skulle trække kabler og det vil jeg være ked af. Med Qnap'ens passiv kølede kabinet og mulighed for eSata og USB må jeg selv foretage den nødvendige backup. Jeg blev bare lidt interesseret i ReadyNas Duoen, da den var billig og havde mulighed for mem opgradering og så troede jeg faktisk cpu'en var bedre, men det kan jeg se at den ikke er så det er jo fint at få afklaret. Har også haft kig på Synology Nas og kan se at det er det foretrukne herinde. Jeg må ærligt indrømme at det støjen igen har begrænset min interesse. Endnu engang tak /Steffen |
|
![]() |
|
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() |
undskyld at jeg hijacker men jeg vil lige indskyde en kommentar
hvorfor er der ingen der tænker lidt ud af boksen og bygger med stumper man allerede har til at ligge og flyde her er hvad jeg gjorde: et intel desktop board D201GLY koster 350 (skal skiftes ud med et ATOM board) en home server licens 700 havde en gammel: sata disk strømforsyning kabinet dvd drev skulle kun kobles til for at installere OS (kunne også have været gjort med usb stik) har nu en home server med flere muskler der kan udvides efter behov. Redigeret af Business101 - 23-Maj-2008 kl. 20:54 |
|
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1
KEF KHT2005.2 Dreambox dm500-s, Popcorn Hour Windows Home Server SB3 og Squeezebox Duet |
|
![]() |
|
![]() |
Hejsa Ja har tænkt på det, alternativt at købe en Mac Mini, så har man mulighed for webhotel, rails hosting og hvad man nu kan finde på. Men hovedårsagen til at vælge en Nas i stedet er nok strømforbrug og så i QNap 109's favør støjniveau. Og måske også lidt pladsen, har i forvejen mit stueskab godt fyldt op med printer, Apple extreme router osv. Så en lille Nas er at foretrække. /Steffen |
|
![]() |
|
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() |
nu ved jeg ikke hvilken forbindelse du har men http://mp3tunes.com/ er også et alternativ.
koster 0 kr. jeg har 50gb plads synkroniserer med min WHS ( kan alternativt sync med din macbook) virker fint lidt langsom men koster som sagt 0 kr |
|
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1
KEF KHT2005.2 Dreambox dm500-s, Popcorn Hour Windows Home Server SB3 og Squeezebox Duet |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Business101
" Mp3Tunes koster 0 kr. jeg har 50gb plads" Har prøvet det i weekenden og må sige at jeg ikke helt kan leve med mp3tunes. Nye kunder får kun 20 gb i to måneder og koster ellers dollars hvert år. Den tager ikke Flac og flere af mine Mp3 i VBR 320 blev afvist pga størrelse i forhold til mit prøve abn. Og mit net må ikke være hurtigt nok 5/1 siden det skratter lidt ved start af afspildning. Er der slet ikke nogen der har duet sammen med QNap eller lidt input til kombien? På forhånd tak Steffen |
|
![]() |
|
CerB ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
![]() |
har fulgt lidt med i denne tråd :-D
I mine øjne er der ingen tvivl om du skal have en Qnap. Jeg har selv en, dog en TS-109, samt en NOXOn radio i køkkenet og en EVA8000 i stuen. Radioen bruger twonky og EVA har sit eget system. Den næste Firmware version kommer til at indeholde slimserver. Dengang jeg startede endte jeg at skulle vælge mellem Synology og Qnap. Valgt Qnap i sidste ende på grund af . 1. Ingen blæser, de små lorte blæsere i sådan nogle larmer før eller senere 2. Preinstalleret twonky. Kan se nogen har deres gemt væk, min står inde ved min computer, og ja jeg kan hører når den kører, men så er det godt nogen har opfundet at den skal HDD spin down, så den går i stand by når den ikke har kørt i den tid man nu sætter den til. Ang. V2. overvejer selv at opgradere til denne. Så tilfreds som jeg er med den jeg har nu. Så kan det kun blive rigtigt godt. :-D |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |