|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
yderside ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
![]() Sendt: 23-Maj-2008 kl. 11:13 |
|
Er der nogen der har investeret i sådan en fætter og bruger den til at streame til f.eks. PS3 eller XBOX??
|
||
Premier League 2007/2008 - Manchester United
Champions League 2007/2008 - Manchester United Espania Campeones |
||
![]() |
||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|
Jeg har bestilt en, så kan give dig svar engang i næste uge
|
||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||
![]() |
||
yderside ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
![]() |
|
Ja, jeg så godt dit indlæg i det andet forum, men var lidt i tvivl om det var det rigtige sted at spørge Glæder mig meget til at høre dine erfaringer. Syntes nemlig det kunne være en spændende løsning. Er igang med helt ny opsætning til stuen så en PS3 der trækker medier fra kælderen fra sådan en HP fætter kunne være optimalt |
||
Premier League 2007/2008 - Manchester United
Champions League 2007/2008 - Manchester United Espania Campeones |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9442 |
![]() |
|
Den ser faktisk meget smart ud, tror det bliver en stor sællert hvis man har mange pc'er/dimser der skal have fælles data.
Ellers er det lidt overkill. |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Det er jo ikke andet end en Windows 2003 server box med lidt terminal services...
Redigeret af Patriarken - 23-Maj-2008 kl. 16:10 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
|
..og rimelige gode backup funktioner |
||
mvh PSSO
|
||
![]() |
||
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() |
|
jeg synes bare det er lidt problematisk at hp kunne have konstrueret en server med næsten samme specs. til samme pris med en 1/3 af strømforbruget.
jeg synes personligt godt at de kunne have valgt en anden processor en semperon 1.8 ghz der bruger 35 watt. til sammenligning bruger de nye ATOM processorer 2,7 watt. jeg ved godt at ATOM ikke var fremme da HP startede produktion, men en via C7 processor kunne have været et godt alternativ. Håber HP vågner hurtigt og laver en ATOM home server. Redigeret af Business101 - 23-Maj-2008 kl. 20:40 |
||
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1
KEF KHT2005.2 Dreambox dm500-s, Popcorn Hour Windows Home Server SB3 og Squeezebox Duet |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
At en processor har en TDP på 35W er ikke det samme som at den hele tiden bruger 35W. Selvfølgelig bruger den mere end VIA C7 og ATOM, men den er også mere kraftfuld. Afhængig af hvad serveren skal lave, kan det være mere eller mindre relevant (well, nu skal den "køre" Windows, hvilket kræver sin CPU efterhånden. ![]() |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() |
|
nej det ved jeg godt men målinger på HP smart viser at den gennemsnitlig bruger 60 Watt og det kan gøres MEGET bedre. spørgsmålet er også hvor meget kraft har du behov for i en home server... ikke meget er min erfaring. Redigeret af Business101 - 23-Maj-2008 kl. 21:29 |
||
KEF KHT2005.2 Dreambox dm500-s, Popcorn Hour Windows Home Server SB3 og Squeezebox Duet |
||
![]() |
||
![]() |
|
er problemerne ikke kun hvis du arbejder/ændre filer der ligger på WHS. skal siges at jeg nu har streamet 1½ måned uden en eneste fejl. det er både til min popcorn, SB3 og duet. det køre ligeså godt som min QNAP!! |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
ville altså gerne have nogle links der viser at WHS ødelægger data ved streaming!! Har som sagt aldrig oplevet det. enig i af HP´s er for sulten og for dyr, men bygger du den selv så kører den lige så langt på literen til samme eller lavere pris alt efter hvilken NAS du sammenligner med. |
||
||
![]() |
||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|
Vi bliver vidst lige nød til at have nogle facts på bordet (for du ved tydeligvis ikke, hvad du skriver om). Data corruption er KUN et problem, når man har mere end end harddisk. Endvidere skulle problemet blive løst, med SP1 der kommer inden for 14 dage: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;9466 76&sd=rss&spid=12624 |
||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |