recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medie Center gennem HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedie Center gennem HDMI

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
a.fettouhi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Medie Center gennem HDMI
    Sendt: 24-Maj-2008 kl. 21:11
Jeg har fornyligt købt mig et 40 tommer Samsung fjernsyn og en Lenovo A55 maskine, som jeg ville bruge som medie center (Vista MCE) med et HVR-1300 Hauppauge TV-kort i. Media centeret er forbundet med TV'et via VGA udgangen, da grafikkortet i maskinen kun er et X3000 Intel chipsæt. Så i går prøvede jeg (for nysgerrighedens skyld) og forbinde maskinen med TV'et via HDMI porten. Jeg fik et billede i 1080p, men der var ingen lyd og da jeg prøvede og se TV (DVB-T), hakkede billedet ekstremt meget og frøs efter kort tid. Er der nogen der kan hjælpe med at forstå, hvorfor TV delen kører så dårlig over HDMI? Så snart jeg kørte det hele igennem VGA udgangen igen, så var deringen problemer.

hilsen

André
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 19:47
Nogen ideer?

hilsen

André
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 14:31

Har du HDMI på det chipset ? Du bruger nok en DVI til HDMI korrekt ? Hvis dette er tilfældet er der heller ikke lyd over den forbindelse alligevel.

Tror ikke at den kan trække et opskaleret tv signal på den grafikprocessor i 1080p

Prøv evt. at sænke den til 720p

Kan den udbygges med et pci-e kort?, så gå efter et i Ati HD 38xx klassen, her klarer den blu-ray ved 1080p og lyd over hdmi.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Har du HDMI på det chipset ? Du bruger nok en DVI til HDMI korrekt ? Hvis dette er tilfældet er der heller ikke lyd over den forbindelse alligevel.

Tror ikke at den kan trække et opskaleret tv signal på den grafikprocessor i 1080p

Prøv evt. at sænke den til 720p

Kan den udbygges med et pci-e kort?, så gå efter et i Ati HD 38xx klassen, her klarer den blu-ray ved 1080p og lyd over hdmi.

Ja, jeg går fra DVI til HDMI. så der er ikke HDMI på chipsettet. Hvordan kan jeg så få lyd over? Der er plads til et ekstra pci-e 1x kort i maskinen. Jeg har kigget på et NVIDIA Quadro NVS 290 da det findes i pci-e.

hilsen

André

Redigeret af a.fettouhi - 30-Maj-2008 kl. 22:14
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu