recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP! MCE extender kan ikke finde  NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHJÆLP! MCE extender kan ikke finde NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP! MCE extender kan ikke finde NAS
    Sendt: 25-Maj-2008 kl. 14:16
Jeg har et lille problem med at tilgå mine medier på NAS'en (D-Link DNS-313).

Hvis jeg afvikler MCE2005 på pc'en, kan jeg fint finde al musik og video jeg har på NAS'en, men så snart jeg går ind i fx musik-menuen via Extenderen i XBOX360, er der slet ikke noget musik at tage af.

Hvordan får jeg stillet det hele op, så extenderen også kan finde og afspille musikken på min NAS?

/p-HD
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 21:35

Problemet er nok nærmere hvordan du får åbnet NAS'en op så exteneren kan tilgå den.

Det er et rettighedsproblem - din extender kører med en bruger kaldet MCX* hvor * er et tal fra 1 og opefter. Da du ikke kender adgangskoden på denne bruger er du nød til at lave et totalt åbent share for at den kan tilgå NAS'en.

Om du kan det på din NAS, det aner jeg ikke......

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 10:26

Jeg skal starte med at sige jeg ikke er ekspert på området.

Jeg har installeret Twonky på min nas for at tilgå musikken fra Xbox360. Og det spiller.

Her er også en guide til hvordan du streamer musik, video og billeder. Jeg ved ikke helt om det er det du søger.

Jeg bruger dog ikke Xbox som extender. Men bare som afspiller...(ved ikke helt hvad forskellen er)

LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2004
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 16:13

Binnerup: Hvis jeg laver et totalt åben share, giver det så ikke andre udefra mulighed for at - så at sige - nasse, lure, kigge og stjæle fra min NAS, eller findes der en måde jeg kan spærre af for det på? Jeg er stadig en smule newbie på hele NAS-området.

Mokuer: Hvordan installerer man Twonky på en NAS? Og slipper man helt for at skulle have PC'en tændt for at kunne tilgå musikken, hvis Twonky installeres?
Og en lille forklaring på begrebet extender: Det er muligheden for at "forlænge" betjeningenen og visningen af MCE fra sin pc til sin xbox. Xbox'en kan dermed vise alt på din tv-skærm som om, at du sad ved din mediecenter PC. Dog med enkelte mangler, som det jo fremgår af mit første indlæg.

/p-HD

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu