recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mute fjernsyn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMute fjernsyn

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
palledrengen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Mute fjernsyn
    Sendt: 28-Maj-2008 kl. 21:19

Hej,

Jeg har en Harmony 895, som jeg blandt bruger til at betjene et Pio 428XD, en dvd-afspiller fra onkyo og en ps3 når jeg får min IR2BT...

Mit problem er, at jeg gerne vil have fjernsynet 'muted' når jeg f.eks. trykker 'watch tv' (jeg vil have lyden via min receiver)  og det fungerer også fint i opsætningen af 895'eren at lave en kommando der får den til at mute tv'et...

Problemet er, at når jeg så vælger kommandoen 'watch dvd', så er den jo også nødt til at have en kommando der får fjernsynet til at mute, men lægger jeg en kommando ind opfatter programmet det som 'tryk på mute', hvilket allerede var sket i forbindelse med handlingen 'watch tv', og derved bliver lyden i fjernsynet aktiveret påny!

Hvis jeg blot slukker mellem aktiviteterne fungerer det upåklageligt.

Er der nogen der har en mulig løsning på dette?

/Palle

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 21:27

Når TVet er på mute og får den kommando igen er det jo = at ophæve Mute, så der kan ikke gives andet end 1 sådan kommando for hver gang TVet er tændt. Du må gøre det på den manuelle måde, at skrue ned for lydstyrken.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 02:05

Prøv at sende en mute ved aktivitets-start (sikkert sådan du har gjort) og sende en mute ved aktivitets-slut. Det skal du gøre for alle de aktiviteter du ønsker muted.

Til top
palledrengen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-April-2008
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Prøv at sende en mute ved aktivitets-start (sikkert sådan du har gjort) og sende en mute ved aktivitets-slut. Det skal du gøre for alle de aktiviteter du ønsker muted.

But of course... lyder som den rigtige løsning... tester lige.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu