recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken NAS til Sonos (har det betydning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken NAS til Sonos (har det betydning?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken NAS til Sonos (har det betydning?
    Sendt: 02-Juni-2008 kl. 11:57

Hej

Står overfor at købe enten Sonos eller Squeezebox.

Da min NAS er en ældre sag - Synology 101j - skal denne skiftes ud såfremt jeg anskaffer Squeezeboxen, men hvad med Sonos?

Har det overhovedet nogen betydning for Sonos hvilke processer og ram-kraft der er i NAS?

Ser frem til at høre input hertil.

Hilsen

Jesper

Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 12:03

Der er visse NAS som ikke fungerer med Sonos men man kan altid skrive til kundeservice og spørge, såfremt man er i tvivl.

Jeg har selv en Maxtor Shared Storage II og den fungerer rigtig godt til mit behov, dog er der mange andre at vælge imellem. Det gode ved Maxtor er at de er ret billige og har de fleste funktioner som andre har. (Printserver osv)

Jeg undersøgte i hvert fald ikke hvilke detaljer der var i min NAS, så tvivler det har den store betydning. (eller også var jeg bare heldig)

Mvh.

Casper
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 12:25

Tak - har nu sendt en forespg. til Sonos. Synology fremgår ikke på deres side? Jeg kan dog se fra forummet at Synology virker - men jeg har ikke kunne finde oplysninger om hvorvidt 101j er "hurtig" nok til at servere oplysninger til ZoneBridge.

Hvis der er nogen der har praktiske erfaringer med 101j hører jeg fortsat gerne herom.

På forhånd tak,

Jesper

Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Der er visse NAS som ikke fungerer med Sonos men man kan altid skrive til kundeservice og spørge, såfremt man er i tvivl.

Jeg har selv en Maxtor Shared Storage II og den fungerer rigtig godt til mit behov, dog er der mange andre at vælge imellem. Det gode ved Maxtor er at de er ret billige og har de fleste funktioner som andre har. (Printserver osv)

Jeg undersøgte i hvert fald ikke hvilke detaljer der var i min NAS, så tvivler det har den store betydning. (eller også var jeg bare heldig)

Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af jsmidt jsmidt skrev:

Tak - har nu sendt en forespg. til Sonos. Synology fremgår ikke på deres side? Jeg kan dog se fra forummet at Synology virker - men jeg har ikke kunne finde oplysninger om hvorvidt 101j er "hurtig" nok til at servere oplysninger til ZoneBridge.

Hvis der er nogen der har praktiske erfaringer med 101j hører jeg fortsat gerne herom.

På forhånd tak,

Jesper

Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Ja jeg ved at Synology fungerer med Sonos men om 101j er god nok tør jeg ikke byde på. Men deres kundeservice er super god og plejer at være ret hurtige til at svare, så det er bare om at spørge løs :)

Mvh.

Casper
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 12:32
Jeg har Synology 207+

Du SKAL købe en + model, for at få god performance. Så lad være med at spare de håndører.

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 12:50

Hej

Det var nu ikke for at spare   da jeg har en 101j.

Spørgsmålet er blot - når man betragter de samlede omkostninger - om jeg ved køb af Sonos også skal opdatere min NAS (101j) eller om den er brugbar nok.

Hvis den skal opdateres sidestiller det jo blot produkterne (ved sammenligning af pris).

Har sendt forespg. afsted til Sonos (men jeg antager at svaret er af den kan - og at de ikke udtaler sig om evt. performce).

Hilsen

Jesper

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg har Synology 207+

Du SKAL købe en + model, for at få god performance. Så lad være med at spare de håndører.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 12:55
Hvis du vælger Squeezebox, så skal du opgradere dit NAS. Du skal som minimum have en Synology 107+ eller 207+ eller kigge på en NetGear ReadyNAS Duo.

Redigeret af Sandal - 02-Juni-2008 kl. 12:56
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 12:56

Jeg kan ikke se hvorfor en 101j ikke skulle kunne bruges. Den afvikler jo ingen programmer - den streamer bare. Og om man har en 101j eller en 406 har jo ikke den store betydning da de begge kun kører 100mbit

Jeg bruger min 101j til at streame DVD ISO'er til min TViX.

Redigeret af kim.t - 02-Juni-2008 kl. 12:57
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 19:57

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg har Synology 207+

Jeg har en 207 og den fungerer upåklageligt - ved ikke lige hvorfor du anbefaler man skal have en + model.....

+ 70 positive handler!
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 19:59

Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Jeg har en 207 og den fungerer upåklageligt - ved ikke lige hvorfor du anbefaler man skal have en + model.....

Hvis man skal afvikle softwaren til Squeezeboxen, så skal man som minimum have en + model.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 20:58
Ja, og der er mærkbar forskel når du søger numrene frem til afspilning. Jeg har både en 207 og en 207+. Det er en væsentlig forskel, når man add'er til køen.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 21:32

Ja, jeg har jo ikke noget at sammenligne med, men en 207 fungerer upåklageligt til Sonos. Mærker slet ingen ventetid når jeg bladre i musikken eller add'er numre til køen. Så kan du finde en brugt/billig 207, vil jeg ikke tøve med at anbefale den til Sonos

+ 70 positive handler!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu