recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd på HDMI/PC lyd på GA-MA78GM-S2H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd på HDMI/PC lyd på GA-MA78GM-S2H

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd på HDMI/PC lyd på GA-MA78GM-S2H
    Sendt: 02-Juni-2008 kl. 15:30

jeg prøver og få lyd ud til både HDMI(tv) og på PC lydudgangen(den grønne) til mit anlæg.. HDMI virker, men der er ikke lyd på PC lyd ud.. nogen der har fået det til at virke..?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 15:34

Det kan ikke lade sig gøre. Hvis du vil have lyd via HDMI bliver den anden lydudgang automatisk koblet fra. Mener også det står i manualen.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Ersgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2007
Sted: Denmark
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 15:36

Hej.

Har sammen bundkort, men har desværre ikke en svar. Jeg har det omvendte problem.

Masser af lyd gennem minijack porten (der er tilsluttet min reciever, da jeg ikke har optisk indgang), men ingen lyd gennem HDMI til fjernsynen.

/Ersgaard

/Ersgaard
Til top
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2008
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 15:44
Vil det så betyde at du er tvunget til og have lyd og billede fra HDMI porten på Motherboard?

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 16:36
Bruger du Vista?
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det kan ikke lade sig gøre. Hvis du vil have lyd via HDMI bliver den anden lydudgang automatisk koblet fra. Mener også det står i manualen.

Flemming

Hmm øv.. havde nu håbet man kunne bruge den anden udgang også..

Jeg bruger vista, hvis det er mig du spørger.

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

På Vista kan der kun sendes lyd ud et sted ad gangen - smart ikke?
Jeg har rodet meget med det tidligere, da jeg har en PC jeg på et tidspunkt brugte som medie center til soveværelset. Jeg endte simpelthen med at lave at auto hotkey script der skiftede til HDMI når jeg ville bruge det som media center (rigtig dårlig løsning).
Nu har jeg købt en media center extender i stedet og har heldigvis ikke problemet længere. Jeg anbefaler desuden altid folk til kun at bruge deres mediecenter som det det der beregnet til og ikke som PC samtidig.

/Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af prinder prinder skrev:

På Vista kan der kun sendes lyd ud et sted ad gangen - smart ikke?
Jeg har rodet meget med det tidligere, da jeg har en PC jeg på et tidspunkt brugte som medie center til soveværelset. Jeg endte simpelthen med at lave at auto hotkey script der skiftede til HDMI når jeg ville bruge det som media center (rigtig dårlig løsning).
Nu har jeg købt en media center extender i stedet og har heldigvis ikke problemet længere. Jeg anbefaler desuden altid folk til kun at bruge deres mediecenter som det det der beregnet til og ikke som PC samtidig.

/Peter

Hmm det skal nu også bruges som mediecenter, Men HDMI går til mit TV, Så skal jeg bruge PC lyd til anlægget, så man kan hører musik, det lyder jo ikke særlig godt på tv'et.

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 10:09

Hmm det skal nu også bruges som mediecenter, Men HDMI går til mit TV, Så skal jeg bruge PC lyd til anlægget, så man kan hører musik, det lyder jo ikke særlig godt på tv'et.

OK. Fint at du kun skal bruge det som mediecenter
På min HTPC (ikke den jeg nævnte før, men min primære HTPC) forsøgte jeg at gøre det du beskriver, men hvor jeg tilsluttede HDMI til TV og så brugte TOSLINK fra PC til forstærker.
Det kunne heller ikke lade sig gøre at sende lyd ud af begge udgang samtidig. Jeg købte så en splitter boks hvor man som input kunne sende HDMI med lyd og som output både HDMI+lyd og TOSLINK.
Det virkede faktisk ok, men lyden gennem anlægget var af og til lidt forsinket og det kunne jeg bare ikke leve med.
Jeg endte med kun at bruge anlægget, også når jeg ser TV og det er jeg faktisk rigtig glad for, da lyden er meget bedre derigennem. Jeg har en Logitech Harmony remote som sørger for at tænde for anlægget når jeg skal bruge mit media center, så rent brugermæssigt er der ingen forskel på at bruge TVets højttalere og anlægget.
En anden mulighed for dig kunne være at få et anlæg med HDMI som du kan køre igennem på vej til TVet, men det kan jo også hurtigt blive dyrt.
Og det er helt sikkert træls at skulle til sådan noget bare fordi Microsoft ikke kan finde ud af det ...

/Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 10:56

Oprindeligt skrevet af prinder prinder skrev:

OK. Fint at du kun skal bruge det som mediecenter
På min HTPC (ikke den jeg nævnte før, men min primære HTPC) forsøgte jeg at gøre det du beskriver, men hvor jeg tilsluttede HDMI til TV og så brugte TOSLINK fra PC til forstærker.
Det kunne heller ikke lade sig gøre at sende lyd ud af begge udgang samtidig. Jeg købte så en splitter boks hvor man som input kunne sende HDMI med lyd og som output både HDMI+lyd og TOSLINK.
Det virkede faktisk ok, men lyden gennem anlægget var af og til lidt forsinket og det kunne jeg bare ikke leve med.
Jeg endte med kun at bruge anlægget, også når jeg ser TV og det er jeg faktisk rigtig glad for, da lyden er meget bedre derigennem. Jeg har en Logitech Harmony remote som sørger for at tænde for anlægget når jeg skal bruge mit media center, så rent brugermæssigt er der ingen forskel på at bruge TVets højttalere og anlægget.
En anden mulighed for dig kunne være at få et anlæg med HDMI som du kan køre igennem på vej til TVet, men det kan jo også hurtigt blive dyrt.
Og det er helt sikkert træls at skulle til sådan noget bare fordi Microsoft ikke kan finde ud af det ...

/Peter

Jeg tror også det er det jeg kommer til.. eller anlæg og anlæg, vil ikke have noget anlæg stående, men har planer om en lille forstærker, der kan ligge under mit vitrineskab, tilsluttet 2 små sateliter, også en subwoofer gemt lidt af vejen.. så uanset hvad skal signalet fra pc udgangen deles til sub/forstærker, men der bruger jeg bare en minijack fordeler, det har virket fint før..

i min gamle HTPC, var der ikke HDMI, kun DVI, så der var det meget nemt at fordele lyden med en minijack fordeler.. der er desværre ikke plads i mit nye kabinet, så må vente til jeg får mine højtalere/forstærker..

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu