recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen lyd fra "37" skærmen, hjælp søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIngen lyd fra "37" skærmen, hjælp søges

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
krulos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Juni-2008
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen lyd fra "37" skærmen, hjælp søges
    Sendt: 03-Juni-2008 kl. 21:16

Hej allesammen

Når jeg tilslutter PC'en til skærmen(en samsung"37" LE37M87BD) kommer der ingen lyd fra skærmens højtalere. Har ASUS P5K/EPU bundkort med onboard lydkort. Driveren dertil er fra realtek med et fancy program der hedder Realtek HD Audio Manager.

Har tilsluttet skærm og pc med DVI-HDMI stik og et minijack til rød/hvid audio. Alle kabler sidder korrekt. Der er fin lyd hvis jeg bruger hørebøffer, men af en eller anden mærkelig årsag kan skærmen ikke afspille lyd, den kan ellers godt med min gamle computer, så det ikke skærmen der noget galt med.

Når jeg sætter minijack kablet i pc registrer HD Audio Manager da også kablet og spørger hvad det er, jeg vælger selvfølgelig sidehøjtalere, har også prøvet med alle andre muligheder og ingen gevinst.

Det skal forresten lige siges at jeg bruger Vista64bit. Hjælp søges

Til top
csorensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 01:13

Hej!

Har selv haft det samme problem med mit opsæt, dog kun Vista-32.

Mit forslag er at du undersøger hvilket lydkort, der er i din PC og sørger for at få den nyeste driver til Vista-64 installeret. Det var det der hjalp mig.

Har du undersøgt om lyd overføres via HDMI, så du ikke behøver særskilte audio-kabler?

Til top
krulos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Juni-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 02:16
Har den nyeste driver til realtek lydkort jep, og der kan ikke overføres lyd fra DVI/HDMI kabel, så vidt jeg ved =) Det frustrerende at jeg ikke aner hvad der er galt, men er ret sikker på det ligger i det onboard lydkort fra realtek, skærmen virkede jo fint på min gamle computer.

Redigeret af krulos - 04-Juni-2008 kl. 02:17
Til top
Pongman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 10:50
Havde det samme problem, og det viste sig at jeg brugte en forkert HDMI port. Det er åbenbart kun for én bestemt port at den bruger lyd-inputtet fra computeren. Det står i manualen et sted(har selv et M87).

Ved godt du skriver at din gamle computer kunne, men måske du brugte en anden hdmi port ? Det er et forslag :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu