|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() Sendt: 04-Juni-2008 kl. 11:58 |
|
1. Jeg kører med DVBViewer som jeg er ret glad for. Eneste anke er, at jeg har problemer med HD kanaler der ved fodbold hakker. Jeg har Geforce 7600. Har prøvet at slå hardware acceleration både i PowerDVD 8 og i Nvidia purevideo uden held. Har prøvet med 60 og 50 hz uden held. Nogle gode forslag?
2. Jeg har et mystique 7.1 lydkort, men kunne godt tænke mig at få TrueHD og DTS-MA ud gennem HDMI i stedet for analog som er nuværende løsning. Hvornår kommer der enten lydkort eller grafikkort, der kan sende disse signaler ukomprimeret igennem? (Ps. ved godt PowerDVD 8 downsampler signalet på nuværende tidspunkt) |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10593 |
![]() |
|
Det er vel ikke din CPU der er for svag til HD? Jeg kan se, at de generelle anbefalinger går på mindst 3 GHZ for at kunne afvikle HD flydende. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
|
Det er en intel core 2 duo E600
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10593 |
![]() |
|
Altså en 2,4 GHZ CPU. Så tror jeg godt problemet kan ligge der. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
![]() |
|
E6600 sorry, ja 2,4, men den kører Blu-Ray og HD DVD flydende, så det undrer mig meget hvis det er der problemet ligger.
|
||
![]() |
||
HenrikSkov ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
|
Der findes pt ingen løsning til TrueHD og DTS-MA. Det eneste info jeg har fundet, er at der snart kommer et Add-on lydkort fra Auzentech der kan gøre dette. Læs selv mere her: Redigeret af HenrikSkov - 05-Juni-2008 kl. 13:37 |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Ja, nyt gfx kort. Der er mig bekendt ikke hardware accelrator for H.264/MPEG4 i GF7600. Det er "kun" en Semi accelratore. Alternativ skal du opgradere din cpu.
Findes pt. ikke endnu, men der skulle være lydkort/chip på vej til det.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |