recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Artikel: Mediecenter bygget fra grunden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketArtikel: Mediecenter bygget fra grunden

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Emne: Artikel: Mediecenter bygget fra grunden
    Sendt: 05-Juni-2008 kl. 19:57

I denne artikel bygges et mediecenter op helt fra bunden - incl. konstruktion af eget special kabinet.

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
hpetersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2008
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 21:09

Kan ikke sige andet
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 22:08

Imponerende. Jeg synes jeg "kæmper" med at få min HTPC til at spille, rent softwaremæssigt, så jeg kunne ikke lige overskue at skulle ud  i også at kæmpe med selve kabinettet - tror heller ikke at min kæreste ville være helt tilfreds med det ;)

Det ser sgu godt ud!

Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 22:11

Flot lavet, man får jo lyst til selv at lave en . 3 stk.  herfra.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 22:22
Gad vide om der ikke kunne være problemer med Acryl, det er ikke for sjovt at PC kabinetter er i metal.  Der kan opstå brum fra andre apparater hvis de står i nærheden. Eller der kan være udstråling fra HTPCen.

Tror ikke det er optimalt.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 22:42
Der findes jo acryl kabinetter fra firmaer, og det er også ganske populært for selvbyggere/moddere at bygge med, så tror det ikke umiddelbart. Men det kan være at de førnævnte bare aldrig har overvejet muligheden...
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 22:51
Jord/stel(Specielt harddiske har problemer) kan være et problem med acryl kabinetter.

Jeg synes det er en flot artikel. Jeg ville dog aldrig gå så meget igennem for at placere en kasse under mit TV, men forbeholde HTPC'ere et serverrum.
Se min HTPC: Konen forstyrer, men hun er forbilledet

Redigeret af Lars - 05-Juni-2008 kl. 23:01
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 23:35

Tak skal i have.. det er noget af en mundfuld af gå igang med, men hvis man har tiden lærer man også meget af det.. :)

der var noget jeg skrev jeg ville vende tilbage til, men glemte i farten. Et billede af en Dims med forlængere og lim under, Limen sad der fordi den havde været brugt ved den passive køling til at holde kølepladerne på alutoppen, som skrevet i artiklen, gik det galt, ja så galt at limen slap lige før jeg slukkede for det.. bagefter fik jeg læst i manualen for limen, at den kan max holde til 60 grader.. Det skulle jeg nok have læst før ;)

Jeg har fået displayet til at virke en smule nu, softwaren er dog stadig forfærdelig, og jeg kan ikke se grunden til at tilføje sådan noget som "Whether" hvis man ikke kan indstille hvilken by man bor i.. Hvor ligger xiamen? Nå men de har solskin og 10 grader.. det var da rart at vide..

Efter at have kigget på softwaren kan jeg se det hele kører på nogen billeder der ligger inde i softwaren, og det er da på sin vis meget smart, så kan jeg jo lave mine egne ikoner :)

Af software kører jeg PT med Vista MCE. jeg tænker stadig på andre løsninger, men håber da der slipper et par nyere versioner af "fiji" ud hvor Mpeg4 kanalerne virker ordenligt, for Vista MCE er faktisk ret flot og se på, og med undertekster, multilyd og Mpeg4 problemet fixet, ville det være perfekt..

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 00:16

Jeg er målløs.. det ser bare hamrende godt ud!

En ting er hardware (top dollar), men spiller det også softwaremæssigt? Tænker her modtagelse af TV mv?

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 07:11
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Jeg er målløs.. det ser bare hamrende godt ud!

En ting er hardware (top dollar), men spiller det også softwaremæssigt? Tænker her modtagelse af TV mv?

TV virker helt fint, det eneste problem da jeg søgte kanaler var at der kommer 314 kanaler frem, det tager sin tid at finde dem man skal bruge og ligge dem ordenligt. også skal jeg lige finde ud af hvordan jeg fjerner de andre kanaler fra "guiden" (andre kanaler er alle dem jeg ikke kan se, samt en masse radiokanaler jeg ikke vil have)

Jeg troede dog der var flere kanaler i 16-9, når det var digitalt..

Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 08:55
Det ser rigtigt godt ud.
Men mon ikke du kunne have klaret dig med en picoPSU og en 90W ell. 120W 220->12V adapter?

Eller trækker DVB-C-kortene for meget strøm til det?

Så havde du sluppet for at have strømforsyningen liggende under skabet.

Redigeret af Zulu - 06-Juni-2008 kl. 08:58
Til top
Panfan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Juli-2007
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 10:19

Tak!

Dels fordi du har taget dig tid til at delagtiggøre os andre i den omfangsrige proces - dels fordi jeg netop har opgivet ALLE planer ud i selvbyggeriet, og har forstået, at et mediacenter - det er en færdig boks man køber - i hvert fald når man er mig.

Vh Panfan

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu