recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kan ikke fine filer på computer med Istar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkan ikke fine filer på computer med Istar

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Emne: kan ikke fine filer på computer med Istar
    Sendt: 06-Juni-2008 kl. 16:45
ja nolge der kan hjælpe eller en guide for  et fjols som mig det der fulte med er meget mangel fuld syns jeg har insteleret  Myihome og den kan også godt fine nogle filer dog ikke iso men den kan ikke ses over på min Istar kan se min computer men ingen filer på den hvad gør jeg galt håber på lidt hjælp  kan hiller ikke se mac adr. på  Istar HD på computeren (vista )  hvad gør i andre ?

Redigeret af tobiasl - 06-Juni-2008 kl. 16:46
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 17:05
Det lyder som en myiHome konfigurationsproblem. Du skal formentlig angive hvilke mapper der skal "deles".
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 17:11
1# ok tak  nu kan den godt se det men den kan ikke se iso hvad gør jeg før den kan se det evt med et andet program de liger på min computer HDD
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

1# ok tak  nu kan den godt se det men den kan ikke se iso hvad gør jeg før den kan se det evt med et andet program de liger på min computer HDD

ISO kan du kun se med SMB eller NFS shares.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 18:07
ok jepser hvordan gør jeg så det har ikke HDD sat til den men det liger på en HDD på min computer hvad gør jeg så har kiget i  den meget mangle fule manual men kan ikke hitte ud af det
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 19:21
Først skal du finde ud af om du vil bruge SMB eller NFS.
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 19:36
 NFS har hørt det er best til iso har læst lidt om det men kan bare ikke få det til at køre men SMB er også fint vis det virker 100%  jeg har delt min mappe med iso.erne men den kan ikke se dem

Redigeret af tobiasl - 06-Juni-2008 kl. 19:37
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 20:09
Guide til Hanewin (shareware) her.
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 10:39
tak jesper nu har jeg prøvet det program Hanewin NFS men virker bare ikke radig for mig har fuldt guiden  har haft en ven over  fpr at få nolge andre øjne på kan jo være jeg misforsåtr noget men han kune hiller ikke har vista  kune måske være der for  er der andet man kan gøre
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 12:52
Jeg synes at livet er for kort til Vista, så det bruger jeg ikke.

Installation på WinXP er dog heller ikke helt problemfrit (jeg husker en lørdag aften som forsvandt), idet Windows generelt gør hvad det kan for at genere NFS trafik.

På WinXP skal man enten disable ICF firewallen eller tilføje nfsd.exe og pmapd.exe. Du kan starte med at disable firewall'en, og hvis det ikke hjælper, er der et andet problem, hvor du må have nogle Vista-kyndige til at hjælpe dig.
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 14:07
ok tro det er vista der er problemet  flot MS tro jeg ripper mine  dvd iso og bruger dem så kan jeg altid bruge xp eller ubntu  (linux brude vil også virke ? ) når jeg får samlet mig min server  og tusen tak for hjælpen jepser

Redigeret af tobiasl - 08-Juni-2008 kl. 14:08
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 15:09
Det er meget nemt at sætte en NFS server op på Linux... Væsentligt nemmere end på Windoze.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu