recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE Upgrade
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE Upgrade

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KimN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE Upgrade
    Sendt: 07-Juni-2008 kl. 10:20

Har læst en del på denne side, og man kan faktisk blive klog på mange ting.

Nå men til sagen. Jeg har en hjemme bygget MCE som jeg gerne vil have noget nyt HW smidt i. Formålet er at få maskinen opgraderet med Bundkort og CPU, så jeg er klar når en eller anden tager sig sammen og laver en dual DVB-C tuner. Samt at Blueray drev kommer ned i pris.

Jeg vil nødig stå med håret i poskassen og opdage at det jeg putter i maskinen ikke kan køre HDTV og Blueray.

Har forestillet mig et bundkort: Gigabyte GA-MA78GM-S2H, og CPU: AMD Phenom 9550 Quad-Core 2.2 GHz

Så er der lige grafikkortet - og det er her jeg virkelig behøver hjælp. Kan det der er onboard klare H.264 eller skal jeg have et andet i. Vil hellere give lidt mere for et evt. grafikkort end at skulle til at skifte igen senere ifm blueray. (Forslag angående dette bedes være passiv kølet)

Skal der 2 eller 4 GB RAM i for at køre HDTV.

Hvis der er nogen der har et forslag til en lydsvag køler er jeg meget modtagelig.

MVH KimN

Redigeret af KimN - 07-Juni-2008 kl. 10:59
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2008 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af KimN KimN skrev:

Har læst en del på denne side, og man kan faktisk blive klog på mange ting.

Nå men til sagen. Jeg har en hjemme bygget MCE som jeg gerne vil have noget nyt HW smidt i. Formålet er at få maskinen opgraderet med Bundkort og CPU, så jeg er klar når en eller anden tager sig sammen og laver en dual DVB-C tuner. Samt at Blueray drev kommer ned i pris.

Jeg vil nødig stå med håret i poskassen og opdage at det jeg putter i maskinen ikke kan køre HDTV og Blueray.

Har forestillet mig et bundkort: Gigabyte GA-MA78GM-S2H, og CPU: AMD Phenom 9550 Quad-Core 2.2 GHz

Så er der lige grafikkortet - og det er her jeg virkelig behøver hjælp. Kan det der er onboard klare H.264 eller skal jeg have et andet i. Vil hellere give lidt mere for et evt. grafikkort end at skulle til at skifte igen senere ifm blueray. (Forslag angående dette bedes være passiv kølet)

Skal der 2 eller 4 GB RAM i for at køre HDTV.

Hvis der er nogen der har et forslag til en lydsvag køler er jeg meget modtagelig.

MVH KimN

Hvis du køber det pågældene bundkort, behøver du ikke seperat grafikkort, det bundkort har onboard ati HD3200. og det klare sig glimrende til blu-ray og H.264.

Den valgte CPU er sikkert fin, men lidt overkill hvis du spørger mig, et mediecenter behøver ikke en quad cpu, jeg ville vælge et Amd 4850e istedet. billigere og strømsparende..

2 gb ram er fint.

Redigeret af Pizzabager - 07-Juni-2008 kl. 11:34
Til top
KimN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2008 kl. 11:46

Hej Pizzabager!

Tak for dit svar. Fint forslag med en AMD4850e. Kan den klare sig med nogle store køleribber uden blæser. Har læst i en anden tråd at én fik det til at virker - giver unægtelig noget mindre støj.

MVH KimN

Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2007
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2008 kl. 13:15
Mit råd er at glem alt det der med passiv køling.

Jeg er selv meget irritabel overfor støj.

Jeg har en 4800+ og der fulgte en boxkøler med. Jeg havde hele tiden bestemt at jeg bare skulle bruge den i starten og teste hvordan den var og regnede hele tiden med at opgradere da den sikkert larmer meget.

Men jeg blev meget overrasket. Den larmer overhovedet ikke! Jo hvis jeg står med øret en halv meter fra den kan man lige høre den, men ellers ikke. Og normalt sidder man jo over 2 m fra køleren.

Og den yder jo så meget bedre end en passiv løsning. Jeg synes du skal købe en box køler og se hvad du siger til den. Jeg tror ikke du vil blive skuffet!

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 01:48
Oprindeligt skrevet af KimN KimN skrev:

Hej Pizzabager!

Tak for dit svar. Fint forslag med en AMD4850e. Kan den klare sig med nogle store køleribber uden blæser. Har læst i en anden tråd at én fik det til at virker - giver unægtelig noget mindre støj.

MVH KimN

intet kan klare sig UDEN blæser, hvis du ikke skal have blæser på cpu'en, skal du have meget gode kabinet blæsere, og køleproflen på cpu'en, skal være meget stor..

Det er en mulighed, men den bedste er en med blæser på cåu'en, jeg brugte en NorthQ 3312 køler på mit tidliger mediecenter, den fylder meget, men køler godt og er meget støvsvag..

boxkøleren virker, men jeg synes den larmer alt for meget.. har en på mit nuværende mediecenter lige nu, da den anden køler jeg har købt åbenbart er skæv.. og den larmer alt for meget..

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu