|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Chaospling ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 553 |
![]() Sendt: 08-Juni-2008 kl. 15:33 |
|
Hej alle sammen
Jeg er ude efter gode råd når jeg nu skal skaffe mig en surround receiver. Jeg har lige nu Sony's ældre model STR DB930, som jeg ellers har været meget glad for. Nu har jeg dog skaffet mig en PS3, Philips 42PFL9732D og Dali's Ikon 6 højtalere og jeg er blevet lidt træt af den lille forsinkelse, der kan komme mellem lyd og billede, så må finde mig en surround receiver med HDMI ind- og udgange. Surround receiveren behøver ikke at være ekstrem, men skal understøtte lydsystemer som DTS-HD dekoder og Dolby TrueHD og så skal den være i sølv. Jeg har først været mest lun på Sony STR DA5300ES/S, da jeg ikke har haft nogen som helst problemer med den jeg har nu fra Sony, men da jeg så Yamaha RX V1800 til samme pris (omk. kr. 10100,00) og at den havde en anelse mere i udgangseffekt og en anelse mindre i Total Harmonisk Forvrængning kom den straks også ind i billedet. Hvad mener de mere erfarne gutter og gutinder herinde? På forhånd tak for jeres tid og hjælp. |
||
![]() |
||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|
Jeg har selv haft sony, og da jeg skulle have en ny var de nye modeller ikke på markedet.
Så jeg brugte tid på at kigge/lytte og samle info om de modeller der var på markedet: Onkyo, Denon, Marantz, Yamaha, Pioneer. Og mit valg faldt på Onkyo 805, som jeg syntes ar det bedste bud, især til den pris. Men når vi snakker de større modeller, så syntes jeg ikke forskellen er så stor på de ovenstående (dog syntes jeg marantz 7002 var en skuffelse i surround)... ![]() MVH |
||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||
![]() |
||
Chaospling ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 553 |
![]() |
|
Wow og THX har den også. Bare en skam at den kun findes i sort ellers var den da også en mulighed.
Lydsystemet THX, gør det egentlig en forskel? Hmm er stadig åben for både Sony og Yamaha selvom jeg nok er en anelse mere til Sony. |
||
![]() |
||
McNiklas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Aah tak men kan ikke finde den i sølv nogle steder. Har den samme pris når den er i sølv? |
||
![]() |
||
bulk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
|
Fornemt, tak Bulk. Er det noget du sikkert ved, for synes at de skriver de priser noget kryptisk på den side. Tak for din tid ellers.
|
||
![]() |
||
Twingoen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
![]() |
|
Bulk, er du vandt til at købe noget i Tyskland over nettet? Kan se der er væsentlig forskel i prisen, hvad med reklamationsret osv.? |
||
![]() |
||
Brian E ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 239 |
![]() |
|
Yamaha'en kan fåes til 9.000 i Tape Connection: http://www.tapeconnection.dk/DvdSurround.aspx?id_category=50 &product_number=4350181 Jeg har den selv og er vældig glad for den, men jeg er også inkarneret Yamaha-mand, når det kommer til receivere. Et tjek på Idealo.de viste ca. 1.000 EUR i Tyskland. /BE |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |