Det er rigtigt at der er issues med hele Server/klient delen hvis man bruger Powerscheduler til at få serveren til at gå i standby. Jeg forsøgte en overgang at få det til at køre, og det lykkedes også nogenlunde ved hjælp af nogle programmer og batchscripts der ping'ede klienterne for at finde ud af om de var tændte. Jeg fandt dem inde på deres forum, kan ikke huske hvad de hedder. Jeg er siden hen gået over til at lade serveren køre 24/7, da den desuden også bliver brugt som generel fil og medieserver, samt jeg bruger orb.com til at få adgang til filer når jeg ikke lige er hjemme, og det ville bare blive for rodet med standby.
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med EPG'en? Downloader du EPG, eller får du den fra DVB? Hvis det er det sidste, så kan jeg ikke hjælpe. Jeg brugte forskellige grabbere til at downloade fra diverse sider, bl.a. TV2 og DR, indtil jeg fandt ud af at ontv.dk har en feature hvor du kan downloade en xmltv fil, som kan bruges i mediecentre. Jeg prøvede det, og indtil videre har det virket fantastisk. Det koster godtnok 89 kr om året at være pro-medlem derinde som det kræver, men det synes jeg er fint givet ud.
Via XMLTV pluginet i MP kan jeg automatisk hente den fra ontv.dk hver dag. Det tager under 1 minut og så har jeg en fuld EPG de næste 8 dage - med grabbere tog det nærmere omkring en halv time.
Jeg er enig i at der stadig mangler noget i installeren. Dog ville jeg umiddelbart foreslå at diverse indstillinger lå i en form for startup-wizard som de også havde tidligere, men fjernede. Dog er de nået et langt stykke ad vejen med den nye installer.